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NTIS 바로가기한국콘텐츠학회논문지 = The Journal of the Korea Contents Association, v.9 no.9, 2009년, pp.125 - 133
안성혜 (상명대학교 디지털콘텐츠학과) , 백선욱 (상명대학교 컴퓨터소프트웨어학과) , 성민영 (상명대학교 컴퓨터소프트웨어학과) , 이준하 (상명대학교 컴퓨터시스템공학과)
As interactivity is becoming one of the key success factors in today's digital communication environment, increasing emphasis is being placed on technologies for user-oriented emotion expression. We aim for development of enabling technologies for creation of emotional characters who can express per...
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정정승, "의사소통과 비언어적 표현 양상", 영미어문학, 제81호, pp.225-226, 2006.
한창완, "대안 비즈니스의 활성화, 아바타 서비스", 문화예술, pp.84-85, 2003.
안성혜, "감성정보의 구조화를 위한 공감각 요소및 변인 추출", 기초조형학연구, Vol.6 N0.4, 2005.
문병현, 양현창, 심귀보, "엔터테인먼트 로봇을 위한 음성으로부터 감정 인식 및 표현 모듈 개발",한국지능시스템학회 학술발표논문집, 제17권 제2호, pp.83-84, 2007.
신동일, "주간기술동향", 정보통신연구진흥원, 통권1283호, p.4, 2007
연세대 감성공학기반기술개발사업 제품기술개발과제 보고서, "표정/제스처 DB 기반 감성인식 및표현 시스템 개발", 과학기술부, pp.162-166, 2000
www.digitalelite.us.com/Pages/DigitalElite/DE_FunIcons.html
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