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Abstract AI-Helper 아이콘AI-Helper

In order to meet the service life of planetary gearbox, a planet bearing, well known as the component with the highest failure rate, is designed. To predict the bearing fatigue life, ISO standard(ISO/TS 16281) is used, and the design parameters of the bearing are optimized using a parametric method....

주제어

AI 본문요약
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문제 정의

  • 본 연구에서는 기어박스의 요구 수명을 만족하는 유성기어 베어링을 설계하였다. 베어링 수명을 확인하기 위하여 ISO/TS 16,281을 이용하였으며, 설계 변수법(parametric method)(6)을 적용하여 베어링의 요구 수명을 만족하도록 설계 변수를 최적화하였다.
  • 본 연구에서는 유성 기어박스의 요구 수명을 만족하는 유성 기어 베어링을 설계하였다. 베어링 수명을 확인하기 위하여 ISO/TS 16281을 이용하였으며, 설계 변수법을 적용하여 베어링의 요구 수명을 만족하도록 설계 변수를 최적화하였다.
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질의응답

핵심어 질문 논문에서 추출한 답변
베어링의 피로 수명은 어떤 형상이 일어나는 시점까지를 의미하는가? 베어링의 피로 수명은 베어링 궤도면 혹은 전동체 표면의 일부가 반복 접촉 응력에 의한 박리현상(flanking)이 발생되는 시점까지를 의미하며, 이 현상은 발생하는 지점에 따라 주원인이 최대전단응력인 표면 아래(subsurface) 박리와, 윤활제, 이물질 및 표면 거칠기와 같은 간접 영향에 의한 표면(surface) 박리로 구분된다(11,12) . 베어링 설계 관점에서 일반적으로 사용되는 베어링의 수명 계산식(2,3)은 표면 아래 박리 이론에 근거하고 있다.
유성 기어박스의 장점은 무엇인가? 최근 들어 부피가 크고 무거운 일반 평행축 기어박스를 대체할 목적으로 동력밀도(power density)가 높고, 소형, 경량화 제작이 가능한 유성 기어박스의 사용이 늘고 있는 추세이다. 그러나 유성 기어박스의 높은 동력밀도로 인하여 핵심 구성요소인 선기어, 유성기어, 링기어 및 유성기어를 지지해주는 유성기어 베어링에 큰 하중이 작용하게 된다.
질의응답 정보가 도움이 되었나요?

참고문헌 (12)

  1. Hong, S. O., and Cho, G. J., 1999, "A Study on Preload and Arragement of Combined bearing on Feed Drive System," Proc. of KSMTE Autumn conference, pp. 440-445. 

  2. ISO, 2007, Rolling Bearings - Dynamic Load Ratings and Rating Life, ISO 281, International Organization for Standardization, Geneva. 

  3. ISO, 2008, Rolling Bearings - Methods for Calculating the Modified Reference Rating Life for Universally Loaded Bearings, ISO/TS 16281, International Organization for Standardization, Geneva. 

  4. James, B., and Harris, O., 2002, "Predicting Unequal Planetary Load Sharing due to Manufacturing Errors and System Deflections, with Validation Against Test Data," SAE 2002 World Congress, SAE Technical Paper: 2002-01-0699. 

  5. Lee, C. H., 2010, "Optimization of Spindle Units Considering the Decrease of Bearing Stiffness at High Speed Revolution," Journal of the Korean Society of Machine Tool Engineers, Vol. 19, No. 6, pp. 717-723. 

  6. Lee, S. P., Lee, I. H., Kim, Y. C., Kim, H, W., Bae, H. U., and Park, J. Y., 2010, "Structural Design and Analysis of Automotive Wheel Bearing using Parametric Method," Proc. of KSME Autumn conference, pp. 574-577. 

  7. Lundberg, G., and Palmgren, A., 1952, "Dynamic Capacity of Roller Bearings," ACTA Polytechnica, Mechanical Engineering Series, Vol. 2, No. 4, pp. 1-32. 

  8. Pears, J., Curtis, S., Poon, A., Smith, A., Poon, D., and Palmer, D., 2005, "Investigation of Methods to Predict Parallel and Epicyclic Gear Transmission Error," 2005 SAE World Congress, SAE Technical Paper: 2005-01-1818. 

  9. Pears, J., Smith, A., Platten, M., Willson, B., Cheng, Y., and Felice, M., 2007, "Predicting Variation in the NVH Characteristics of an Automatic Transmission using a Detailed Parametric Modeling Approach," SAE 2007 Noise and Vibration Conference and Exhibition, SAE Technical Paper: 2007-01-2234. 

  10. Yoh, E. G., Kim, Y. R., Han, K. K., Park, M. W., Lee, Y. S., and Yoo, H. I., 1998, "A Study on the Effects of the Bearing Parameters on the Main Spindle Design of Machine Tool," Journal of the Korean Society of Machine Tool Engineers, Vol. 7, No. 2, pp. 119-125. 

  11. Yoon, J. C., Choi, D. H., and Hyun, J. S., 1999, "A Design of an Automotive Wheel Bearing Unit for Long Life," Proc. of KSME spring conference(A), pp. 506-511. 

  12. Yoon, J. C., Choi, D. H., and Hyun, J. S., 2000, "A Design of an Automotive Wheel Bearing Unit for Long Life", Trans. of the KSME (A), Vol. 24, No. 2, pp. 319-328. 

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