최소 단어 이상 선택하여야 합니다.
최대 10 단어까지만 선택 가능합니다.
다음과 같은 기능을 한번의 로그인으로 사용 할 수 있습니다.
NTIS 바로가기大韓交通學會誌 = Journal of Korean Society of Transportation, v.31 no.2, 2013년, pp.20 - 32
This study is aimed at identifying the relationship of transit accessibility types to its related travel frequency in the Seoul metropolitan area. A multi-level poisson regression model is employed after categorizing transit accessibility into 18 types based on locations of residential and work work...
* AI 자동 식별 결과로 적합하지 않은 문장이 있을 수 있으니, 이용에 유의하시기 바랍니다.
핵심어 | 질문 | 논문에서 추출한 답변 |
---|---|---|
보행친화도시에서는 무엇이 중요한가? | 최근 보행친화도시 조성에 대한 관심이 증폭되고 있다. 보행친화도시에서는 승용차 이용의 저감과 보행과 관련된 통행의 활성화가 중요하다고 볼 수 있다. 왜냐하면 보행활동은 도시의 활력을 보여 주는 지표이기 때문이다(Sung, 2012a). | |
미국 대도시의 죽음과 삶의 저자인 Jacobs는 도시의 생동성이 무엇에 의해 이루어지는 것으로 보았는가? | 왜냐하면 보행활동은 도시의 활력을 보여 주는 지표이기 때문이다(Sung, 2012a). 미국 대도시의 죽음과 삶(Death and Life of the Great American Cities)의 저자인 Jacobs(1961)는 도시의 생동성이 보행활동에 의하여 이루어지는 것으로 보았다. | |
보행친화도시에서는 승용차 이용의 저감과 보행과 관련된 통행의 활성화가 중요한 이유는? | 보행친화도시에서는 승용차 이용의 저감과 보행과 관련된 통행의 활성화가 중요하다고 볼 수 있다. 왜냐하면 보행활동은 도시의 활력을 보여 주는 지표이기 때문이다(Sung, 2012a). 미국 대도시의 죽음과 삶(Death and Life of the Great American Cities)의 저자인 Jacobs(1961)는 도시의 생동성이 보행활동에 의하여 이루어지는 것으로 보았다. |
Choo S., Chung S. B. (2010), A Study of Improving Application of Trip Generation Rates in Metropolitan Areas: A Case of Residential Area Development Project, Journal of the Korean Urban Management Association, Vol.23, No.4, pp.3-21.
Jacobs J. (1961), The Death and Life of Great American Cities, New York: Vintage.
Kim C-M. (1998), Development of Household Trip Generation Model Reflecting Household Income, Gyunggi Development Institute.
Korea Land and Housing Corporation (2010), Comprehensive Area-wide Transportation Improvement Plan in the Korean Capital Region, Policy Report provided by Korea Transport Institute and Korea Research Institute for Human Settlement.
Korea Land and Housing Corporation (2010), Area-wide Transport Improvement Plan in the Capital Region, Research Report.
Korea Transport Institute (2011), Survey on Trip Generation, Research Report.
Lee Y. S., Jin C. J., Choo S. H. (2012), A Study on Spatially Influencing Factors about Public Transportation Using Spatial Analysis: A Case of Seoul, Korea, Journal of Seoul Studies, Vol.13, No.4, pp.97-111.
Sung H. (2012a), Urban livability of Jacobs beyond space and time: Empirical evidence from the Great Seoul in 21st century, Journal of Korean Planning Association 2012 Conference.
Sung H. (2012b), Impacts of the Structural Relationship for Transit Accessibility and Jobs-Housing Balance in Residential Location Choice on Travel Behavior at the Household Level, Journal of Korea Planning Association, Vol.47, No.4, pp.265-282.
Sung H., Jung Y-G., Kim J-H., Kim B-W., Kim S-J. (2007), Analysis on Commuting Behavior and Policy Alternatives of Reducing Excessive Automobile Dependence in Industrial Complex, Journal of Korean Planning Association, Vol.42, No.4, pp.179-191.
Sung H., Kim Y., Lee J. (2012), Stratigies of coordination enhancement of TOD with regional railway in the Korean Capital Region, The Korea Transport Institute, Policy Report.
*원문 PDF 파일 및 링크정보가 존재하지 않을 경우 KISTI DDS 시스템에서 제공하는 원문복사서비스를 사용할 수 있습니다.
오픈액세스 학술지에 출판된 논문
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.