$\require{mediawiki-texvc}$

연합인증

연합인증 가입 기관의 연구자들은 소속기관의 인증정보(ID와 암호)를 이용해 다른 대학, 연구기관, 서비스 공급자의 다양한 온라인 자원과 연구 데이터를 이용할 수 있습니다.

이는 여행자가 자국에서 발행 받은 여권으로 세계 각국을 자유롭게 여행할 수 있는 것과 같습니다.

연합인증으로 이용이 가능한 서비스는 NTIS, DataON, Edison, Kafe, Webinar 등이 있습니다.

한번의 인증절차만으로 연합인증 가입 서비스에 추가 로그인 없이 이용이 가능합니다.

다만, 연합인증을 위해서는 최초 1회만 인증 절차가 필요합니다. (회원이 아닐 경우 회원 가입이 필요합니다.)

연합인증 절차는 다음과 같습니다.

최초이용시에는
ScienceON에 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 로그인 (본인 확인 또는 회원가입) → 서비스 이용

그 이후에는
ScienceON 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 서비스 이용

연합인증을 활용하시면 KISTI가 제공하는 다양한 서비스를 편리하게 이용하실 수 있습니다.

테스트베드상에서 WAVE기반 차량통신 시스템의 서비스 구현
Service Realization of WAVE based Vehicular Communication Systems in the Testbed 원문보기 논문타임라인

한국전자통신학회 논문지 = The Journal of the Korea Institute of Electronic Communication Sciences, v.8 no.10, 2013년, pp.1589 - 1594  

조웅 (중원대학교 컴퓨터시스템공학과학과)

초록
AI-Helper 아이콘AI-Helper

차량통신은 IT기술과 차량산업을 결합한 대표적인 융합기술이다. WAVE 기술은 전 세계적으로 널리 채택되어 사용되어지고 있는 차량통신 표준이다. 본 논문에서는 WAVE 시스템 이용하여 실제 테스트베드상에서 구현한 서비스에 대해 소개한다. 먼저 전체적인 WAVE 시스템에 대해 간략히 살펴본 후 서비스를 구현하기 위한 테트스베드에 대해 소개하고, 테스트베드상에서 구현된 차량간통신 및 차량 기지국간통신을 이용한 다양한 응용 서비스에 대해 알아본다. 실제 응용 서비스의 구현을 바탕으로 하여 실제 시스템 구현에 필요한 사항 및 다른 분야와의 융합분야에 대해서도 논의한다.

Abstract AI-Helper 아이콘AI-Helper

Vehicular communication is one of representative convergence technology which combines information technology and vehicle industry. Wireless Access in Vehicular Environments (WAVE) technology is vehicular communication standard which is widely used in the world. In this paper, we introduce service r...

주제어

참고문헌 (11)

  1. IEEE Std 802.11, IEEE standard for information technology-telecommunications and information exchange between systems-local and metropolitan area network-specific requirement, Part 11: Wireless LAN medium access control (MAC) and physical layer (PHY) specifications, 2007. 

    인용구절

    인용 구절

    For more details, we refer the reader to [1] and [2].

  2. IEEE Std 802.11p, IEEE standard for information technology - telecommunications and information exchange between systems - local and metropolitan area networks - specific requirements, Part 11, Amendment 6 : Wireless Access in Vehicular Environments, 2010. 

    인용구절

    인용 구절

    For more details, we refer the reader to [1] and [2].

  3. W. Cho, H. S. Oh and B. J. Park, "Wireless access technologies for smart highway: requirements and preliminary results", The Journal of The Institute of Webcasting, Internet and Telecommunication, Vol. 11, No. 2, pp. 237-243, 2011. 

    원문보기 상세보기 타임라인에서 보기
    인용구절

    인용 구절

    Using WAVE systems, some basic experimental measurement results are introduced in [3][4], where most of measurement results are based on simple performance test such as communication range, packet error rate (PER), link setup time, and latency.

  4. W. Cho, "Usage of RSSI in WAVE handover", The Journal of The Korea Institute of Electronic Communication Sciences, Vol. 7, No. 6, pp. 1449-1454, 2012. 

    원문보기 상세보기 타임라인에서 보기
    인용구절

    인용 구절

    Using WAVE systems, some basic experimental measurement results are introduced in [3][4], where most of measurement results are based on simple performance test such as communication range, packet error rate (PER), link setup time, and latency.

  5. The CAMP Vehicle Safety Communications Consortium, Vehicle Safety Communications Project Task 3 Final Report, U.S. Department of Transportation, 2005. 

    인용구절

    인용 구절

    Various applications can be realized with WAVE based communication systems, where most of applications are focusing on safety related services [5].

  6. W. Cho, K-S. Han, H. Y. Cho, and H. S. Oh "Realization of anti-collision application using V2V communication" Proc. of Vehicular Networking Conference, pp. 1-5, 2009. 

    인용구절

    인용 구절

    One of V2V applications is introduced in [6] and various safety related applications are realized and tested in several projects [7][8].

  7. M. Bauer, "Redefine business models as V2V and V2I converge", V2X for auto safety and mobility Europe, 2013, Feb, 2013. 

    인용구절

    인용 구절

    One of V2V applications is introduced in [6] and various safety related applications are realized and tested in several projects [7][8].

  8. F. Ibrahim, "US trials, testbeds, impact in Europe", V2X for auto safety and mobility Europe, 2013, Feb, 2013. 

    인용구절

    인용 구절

    One of V2V applications is introduced in [6] and various safety related applications are realized and tested in several projects [7][8].

  9. W. Cho, "Physical layer issues in vehicular communications", The Journal of The Korea Institute of Electronic Communication Sciences, Vol. 7, No. 5, pp. 1229-1234, 2012. 

    인용구절

    인용 구절

    However, to guarantee reliable communication services, some practical implementations issues are resolved as we indicated in [9].

  10. S-J. Lee, J-H. Yoon, J-W. Lee, "Antenna design of mobile frequency band for vehicular application", The Journal of The Korea Institute of Electronic Communication Sciences, Vol. 6, No. 3, pp. 337-341, 2011. 

    인용구절

    인용 구절

    Antennas in vehicle is discussed in [10][11].

  11. S-J. Lee, J-H. Yoon, J-W. Lee, "Construction and measurement of a T-DMB/GPS/Mobile Antenna for vehicular application", The Journal of The Korea Institute of Electronic Communication Sciences, Vol. 6, No. 5, pp. 629-636, 2011. 

    원문보기 상세보기 타임라인에서 보기
    인용구절

    인용 구절

    Antennas in vehicle is discussed in [10][11].

저자의 다른 논문 :

관련 콘텐츠

오픈액세스(OA) 유형

FREE

Free Access. 출판사/학술단체 등이 허락한 무료 공개 사이트를 통해 자유로운 이용이 가능한 논문

저작권 관리 안내
섹션별 컨텐츠 바로가기

AI-Helper ※ AI-Helper는 오픈소스 모델을 사용합니다.

AI-Helper 아이콘
AI-Helper
안녕하세요, AI-Helper입니다. 좌측 "선택된 텍스트"에서 텍스트를 선택하여 요약, 번역, 용어설명을 실행하세요.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.

선택된 텍스트

맨위로