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신호의 길이 특성을 이용한 효율적인 CAN 데이터 압축 알고리즘
Efficient CAN Data Compression Algorithm Using Signal Length 원문보기

스마트미디어저널 = Smart media journal, v.3 no.3, 2014년, pp.9 - 14  

오유경 (전북대학교 전자공학부) ,  정진균 (전북대학교 전자공학부)

초록
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차량에 연결된 ECU 개수의 증가는 CAN 버스 점유율을 증가시킬 뿐만 아니라 메시지 전송오류 확률의 증가를 초래한다. CAN 데이터 전송 시간은 CAN 프레임의 길이에 비례하기 때문에 프레임의 길이를 줄이게 되면 효율적으로 CAN 버스로드와 오류확률을 감소시킬 수 있다. 본 논문에서는 CAN 메시지의 길이를 단축시키기 위해서 비트재배열과 Data Length Code (DLC)를 이용한 압축 방법을 제안한다. 실제 차량 주행에서 얻은 데이터로 제안한 알고리즘시뮬레이션 해본 결과, 기존의 방법에 비해 최대 54%까지 CAN 데이터가 더 압축됨을 확인하였다.

Abstract AI-Helper 아이콘AI-Helper

The increasing number of ECUs in automobiles causes the CAN bus overloaded and consequently the error probability of data transmission increases. Since the time duration for the data transmission is proportional to CAN frame length, it is desirable to reduce the frame length. In this paper, we prese...

주제어

참고문헌 (8)

  1. Road Vehicles-Low Speed Serial Data Communication Part 2: Low Speed Controller Area Network, ISO 11519-2, 1994. 

  2. Road Vehicles-Interchange of Digital Information-Controller Area Network for High- Speed Communication, ISO 11898, 1994. 

  3. Rebert Bosch GmbH, "CAN specification 2.0", Chuck Powers, Motorola MCTG Multiplex, April 5, 1995. 

  4. S. Channon and P. Miller, "The requirement of future in-vehicle networks and an example implementation", SAE paper 2004-01-0206, Mar. 2004. 

  5. Yongwook Son, Heeseok Moon, Jaeil Jeong, and Sooyong Lee, "Active CAN data reduction algorithm for in-vehicle network," Proceedings of The Korean Sodety of Automotive Engineers, pp. 1427- 1477, Korea, 2006. 

  6. K. Etschberger, "Controller Area Network - Basics, Protocols, Chips and Applications," Weingarten, 2001. 

  7. Blagomir Donchev, Marin Hristov, "Implementation of CAN controller With FPGA Structures," CADSM, pp. 577-580, Feb. 2003. 

  8. Wolfhard Lawrenz, CAN System Engineering: trom Theory to Practical Applications. Sringer, 1997. 

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