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판매원의 경험에 따른 임금의 동태적 변화 고찰
Investigating Dynamics in Salesforce Compensation Plan 원문보기

한국콘텐츠학회논문지 = The Journal of the Korea Contents Association, v.16 no.2, 2016년, pp.45 - 56  

정호진 (홍익대학교 경영대학 경영학과) ,  권경민 (홍익대학교 경영대학 경영학과)

초록

본 논문은 판매원의 경험에 따라 임금이 최적 임금이 어떻게 변화하는 지에 대하여 고찰하였다. 판매원의 경험이 판매 성과에 미치는 영향이 크지 않은 경우를 가정한 기존 논문과 달리, 우리는 판매원의 적정 수준 이상의 경험이 판매원의 업무 능력에 필수적인 환경에서, 판매에 따르는 인센티브 보상제도가 항상 최적이 아님을 밝혀냈다. 이 결과는 기존 논문들에서 다루어지지 않은 현상일 뿐 아니라, 현업에서 드물지 않게 관찰되는 임금 보상 제도를 설명한다.

Abstract AI-Helper 아이콘AI-Helper

This study explains about a phenomenon where the structure of the compensation plan for a single salesperson may vary as he/she gains experience. Unlike past studies that implicitly assume the limited effect on salesperson's experience, our result predicts that a salesperson will make an effort at e...

주제어

참고문헌 (12)

  1. A. K. Basu, R. Lal, V. Srinivasan, and R. Staelin, "Salesforce compensation plans: An agency theoretic perspective," Marketing science, Vol.4, No.4, pp.267-291, 1985. 

  2. R. Lal and R. Staelin, "Salesforce Compensation Plans in Environments With Asymmetric Information," Marketing Science, Vol.5, No.3, pp.179-198, 1986. 

  3. R. C. Rao, "Compensating Heterogeneous Salesforces: Some Explicit Solutions," Marketing Science, Vol.9, No.4, pp.319-341, 1990. 

  4. J. S. Raju and V. Srinivasan, "Quota-Based Compensation Plans for Multiterritory Heterogeneous Salesforces," Management Science, Vol.42, No.10, pp.1454-1462, 1996. 

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  9. R. Lal, D. Outland, and R. Staelin, Salesforce Compensation Plans: An Empirical Test of the Agency Theory Framework, Graduate School of Business, Stanford University, 1990. 

  10. M. Ghosh and G. John, "Experimental Evidence for Agency Models of Salesforce Compensation," Marketing Science, Vol.19, No.4, pp.348-365, 2000. 

  11. L. Argote and D. Epple, "Learning Curves in Manufacturing," science, Vol.247, pp.920-924, 1990. 

  12. I. Kwon, "Incetives, Wages, and Promotions: Theory and Evidence," Rand Journal of Economics, Vol.37, No.1, pp.100-121, 2006. 

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