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[국내논문] 승객보호용 랩을 적용한 저위험성 조수석 에어백의 미국 연방 자동차안전 기준법규에 의거한 시험과 평가
Test and Evaluation based on Standard Regulation of USA Federal Automotive Safety of Assistant Driver's Seat Airbag at Low Risk Deployment Passenger Airbag using Passenger Protection Wrap 원문보기

한국기계가공학회지 = Journal of the Korean Society of Manufacturing Process Engineers, v.15 no.1, 2016년, pp.61 - 67  

김동은 (부산대학교 공과대학 융합학부) ,  김진형 (부산대학교 공과대학 융합학부) ,  강명창 (부산대학교 공과대학 융합학부)

Abstract AI-Helper 아이콘AI-Helper

The airbag is a widely accepted device for occupant protection in the automotive industry. As the injuries induced by airbag deployment have become a critical issue, revisions to Federal Motor Vehicle Safety Standard (FMVSS) 208 were required to create advanced airbags that can protect occupants of ...

Keyword

AI 본문요약
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문제 정의

  • 따라서, 본 연구에서는 에어백 시스템의 구성에 있어서 쿠션에 랩을 추가하는 방식인 승객 보호용 랩을 적용하여 저 위험성 (LRD, Low Risk Deployment) 조수석 에어백을 사용하여 FMVSS208 법규에서 규정하고 있는 동적, 정적 시험을 실시하여 3세와 6세 유아에 대하여 법규를 만족하고 있는지 평가하였다.
  • 이 법규에서 정적 시험을 하는 목적은 어린이 및 여성이 자동차 충돌시 에어백의 팽창에 의해서 사망 또는 상해치를 증가하는 것을 방지하는 것이다 이에 따라 각 자동차 업계는 법규를 만족하는 시킬 수 있는 어드밴스드 에어백(Advanced airbag) 시스템 개발을 진행하였다.
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참고문헌 (13)

  1. Hong, S., J., Park, W., P., "Real-world accident study on injury characteristics of elderly driver in car-to-car frontal crashes", Transactions of the Korean Society of Automotive Engineers, Vol. 19, No. 2, pp. 12-19, 2011. 

  2. Cho, J., U., Han, M., S., "Structural Safety Analysis of Car Body", Journal of the Korean Society of Manufacturing Process Engineers, Vol. 7, No. 3, pp. 12-16, 2008. 

  3. Kang, D., M., Ahn, S., M., "A Study on the Relationship between Impact Speed and Throw Distance of Pedestrian by the difference of the frontal shape of SUV vehicles", Journal of the Korean Society of Manufacturing Process Engineers, Vol. 6, No. 3, pp. 105-111, 2007. 

  4. NHTSA, Traffic safety facts : Occupant protection, US Department of Transportation, 2001. 

  5. Lee, S., J., Jang, M., S., Park, G., T., "Stereo vision-based real-time occupant classification system for advanced airbag system", Transactions of the Korean Society of Automotive Engineers, Vol. 12, Issue 3, pp. 425-432, 2011. 

  6. Ford, B., C. and Busacca, T., G., "Air bag with active vent," US Patent No. 7,658,407, 2008. 

  7. Kim, H. Y., Lee, S. K. and Shin, Y. J., "Analyses of deployment process and sled test for designing airbag module," Transactions of the Korean Society of Automotive Engineers, Vol. 6, No. 2, pp. 118-128, 1998. 

  8. Han, S., J., Bae, H., I. and Kim, W., T., "On the study of OOP simulation for 5th percentile female & 6 year-old-child dummies", HANPAM conference paper, 2001. 

  9. Ko, H., K., Kim, K., H. and Son, C., K., "Effects of design variables on the injury of small-size passengers", Annual Conference of KSAE, Vol. 3, pp. 1425-1429, 2007. 

  10. Ayyajannu, M., Subbiah, L. and Syed, M., "Lightweight knee bolster assembly for belted and unbelted occupant restraint in a frontal crash" SAE Technical Paper, No. 2015-01-1456, 2015. 

  11. Han, M., S. and Cho, J., U., "Study on structural safety of automotive inner and outer bumper", Journal of the Korean Society of Manufacturing Process Engineers, Vol. 10, No.2, pp. 130-134, 2011. 

  12. Lee, K., H., Joo, W., S., "Robust design of a driver-side airbag using the taguchi method", Transactions of the Korean Society of Automotive Engineers, Vol. 12, pp. 131-138, 2004. 

  13. Park, J., H. and Lee, C., W., "A statistical analysis for slot-die coating process in roll-to-roll printed electronics", Journal of the Korean Society of Manufacturing Process Engineers, Vol. 12, No. 5, pp. 23-29, 2013. 

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