최소 단어 이상 선택하여야 합니다.
최대 10 단어까지만 선택 가능합니다.
다음과 같은 기능을 한번의 로그인으로 사용 할 수 있습니다.
NTIS 바로가기전자통신동향분석 = Electronics and telecommunications trends, v.31 no.3, 2016년, pp.81 - 90
장대영 (오디오연구실) , 이용주 (오디오연구실) , 유재현 (오디오연구실) , 이태진 (오디오연구실)
* AI 자동 식별 결과로 적합하지 않은 문장이 있을 수 있으니, 이용에 유의하시기 바랍니다.
European project CARROUSO Deliverables, http://www2.idmt.fraunhofer.de/projects/carrouso/index.html
D.Y. Jang et al., " Object-based 3D Audio Scene Representation," 115th AES Convention Paper, no. 5956, Oct. 2003.
Dolby Atmos White Paper, "Next-Generation Audio for Cinema," Dolby Laboratories Inc., 2012.
Toward an Open-standard Surround-sound Format, https://www.editorsguild.com/fromtheguild.cfm?FromTheGuildid454
IOSONO, "Spatial Audio Workstation 2 - Operation Manual," IOSONO GmbH, Germany
장대영, 이태진, "객체기반 실감음향 기술개발," 한국방송공학회 하계학술대회 논문집 T3.2-4, 2015. 7.
Dolby Atmos Audio Technology, http://www.dolby.com/us/en/brands/dolby-Atmos.html
DTS: X Technology with Multi Dimensional Audio, http://listen.dts.com/pages/dts-x
Recommendation ITU-R BS.2051, Advanced sound system for programme production, http://www.itu.int/rec/R-REC-BS.2051/en
EBU TECH 3364 Audio Definition Model - Metadata Specificationm, Jan. 2014, https://tech.ebu.ch/docs/tech/tech3364.pdf
Recommendation ITU-R BS.2076, Audio Definition Model, http://www.itu.int/rec/R-REC-BS.2076/en
Recommendation ITU-R BS.2051, File format for the exchange of audio programme materials with metadata on information technology media, http://www.itu.int/rec/RREC-BS.1352/en
SMPTE, "Immersive Sound for Cinema," SMPTE Standards Update Webcast, 2014.
J. Herre et al., "MPEG-H 3D Audio - The New Standard for Coding of Immersive Spatial Audio," IEEE J. Selected Topics in Signal Processing, vol. 9, no. 5, Aug. 2015, pp. 770-779.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.