$\require{mediawiki-texvc}$

연합인증

연합인증 가입 기관의 연구자들은 소속기관의 인증정보(ID와 암호)를 이용해 다른 대학, 연구기관, 서비스 공급자의 다양한 온라인 자원과 연구 데이터를 이용할 수 있습니다.

이는 여행자가 자국에서 발행 받은 여권으로 세계 각국을 자유롭게 여행할 수 있는 것과 같습니다.

연합인증으로 이용이 가능한 서비스는 NTIS, DataON, Edison, Kafe, Webinar 등이 있습니다.

한번의 인증절차만으로 연합인증 가입 서비스에 추가 로그인 없이 이용이 가능합니다.

다만, 연합인증을 위해서는 최초 1회만 인증 절차가 필요합니다. (회원이 아닐 경우 회원 가입이 필요합니다.)

연합인증 절차는 다음과 같습니다.

최초이용시에는
ScienceON에 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 로그인 (본인 확인 또는 회원가입) → 서비스 이용

그 이후에는
ScienceON 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 서비스 이용

연합인증을 활용하시면 KISTI가 제공하는 다양한 서비스를 편리하게 이용하실 수 있습니다.

Vowel length difference before voiced/voiceless consonants in English and Korean 원문보기

말소리와 음성과학 = Phonetics and speech sciences, v.9 no.4, 2017년, pp.35 - 41  

Moon, Seung-Jae (Ajou University)

Abstract AI-Helper 아이콘AI-Helper

The existence and the extent of vowel length difference before voiced/voiceless consonants in English and Korean are examined in three groups: (1) Korean-speaking Americans (group A), (2) immigrants who moved to the U.S. in their early teens (group I), and (3) Koreans who have been in the U.S. for l...

주제어

AI 본문요약
AI-Helper 아이콘 AI-Helper

* AI 자동 식별 결과로 적합하지 않은 문장이 있을 수 있으니, 이용에 유의하시기 바랍니다.

가설 설정

  • (1) Does the VLD exist in Korean?
  • (2) Is the trait of the VLD transferred? In other words, will the native speakers of English, with the strong VLD in their mother-tongue, show more prominent VLD when they speak Korean than native Koreans do?
  • 1. First Question: Does the VLD exist in Korean?
  • Is the trait of VLD transferred? The results seem to suggest that, indeed, yes, it is transferred from English to Korean, and from Korean to English as well. From the perspective of VLD, it seems group A does transfer the VLD from English to Korean.
  • 2. Second Question: Is the VLD transferred?
본문요약 정보가 도움이 되었나요?

참고문헌 (21)

  1. Birdsong, D. (1999). Introduction: Whys and why nots for the critical period hypothesis in second language acquisition. In D. Birdsong (Ed.), Second language acquisition and the critical period hypothesis (pp. 1-22). Mahwah: Lawrence Erlbaum Associations. 

  2. Boersma, P., & Weenink, D. (2015). Praat: Doing phonetics by computer. Retrieved from http://www.fon.hum.uva.nl/praat/ on March 31, 2017. 

  3. Chen, M. (1970). Vowel length variation as a function of the voicing of the consonant environment. Phonetica, 22(3), 129-159. 

  4. Dulay, H., Burt, M., & Krashen, S. (1982). Language two. New York: Oxford University Press. 

  5. Fischer-Jorgensen, E. (1964). Sound duration and place of articulation. Zeitschrift fur Phonetik, Sprachwissenschaft und Kommunikationsforschung, 17, 175-208. 

  6. Flege, J., Yeni-Komshian, G., & Liu, S. (1999). Age constraints on second-language acquisition. Journal of Memory and Language, 41(1), 78-104. 

  7. Fowler, C. (1992). Vowel duration and closure duration in voiced and unvoiced stops: There are no contrast effects here. Journal of Phonetics, 20(1), 143-165. 

  8. House, A. (1961). On vowel duration in english. The Journal of the Acoustical Society of America, 33(9), 1174-1178. 

  9. House, A., & Fairbanks, G. (1953). The influence of consonantal environment upon the secondary acoustical characteristics of vowels. The Journal of the Acoustical Society of America, 25, 105-113. 

  10. Jarvis, S., & Odlin, T. (2000). Morphological type, spatial reference, and language transfer. Studies in Second Language Acquisition, 22(4), 535-556. 

  11. Javkin, H. (1976). The perceptual basis of vowel duration differences associated with the voiced/voiceless distinction. Report of the Phonology Laboratory, 1, 78-92. 

  12. Kim, J.-E. (2011). A study on the correlation between English word-final stop and vowel duration produced by speakers of Korean. Phonetics and Speech Science, 3(1). 15-22. (김지은 (2011). 한국인 영어 학습자의 어말 폐쇄음가 선행 모음 길이의 상관관계 연구. 말소리와 음성과학, 3(1). 15-22.) 

  13. Kluender, K., Diehl, R., & Wright, B. (1988). Vowel-length differences before voiced and voiceless consonants: An auditory explanation. Journal of Phonetics, 16(2), 153-169. 

  14. Ladefoged, P. (2007). A course in phonetics (5th edition). Boston: Thomson Wadsworth. 

  15. Lisker, L. (1974). On "explaining" vowel duration variation. Glossa, 8(2), 233-246. 

  16. Maddieson, I., & Gandour, J. (1975). Vowel length before stops of contrasting series. The Journal of the Acoustical Society of America, 58(S1), S61. 

  17. Odlin, T. (1989). Language transfer (1st edition). Cambridge: Cambridge University Press. 

  18. Odlin, T. (2003). Cross-linguistic influence. In C. Doughty & M. Long (Eds.), The handbook of second language acquisition (pp. 436-486). Oxford, UK: Blackwell Publishing. 

  19. Peterson, G., & Lehiste, I. (1960). Duration of syllable nuclei in English. The Journal of the Acoustical Society of America, 32(6), 693-703. 

  20. Sharf, D. (1962). Duration of post-stress intervocalic stops and preceding vowels. Language and Speech, 5(1), 26-30. 

  21. Slis, I., & Cohen, A. (1969). On the complex regulating the voiced-voiceless distinction II. Language and Speech, 12, 137-155. 

저자의 다른 논문 :

관련 콘텐츠

오픈액세스(OA) 유형

BRONZE

출판사/학술단체 등이 한시적으로 특별한 프로모션 또는 일정기간 경과 후 접근을 허용하여, 출판사/학술단체 등의 사이트에서 이용 가능한 논문

이 논문과 함께 이용한 콘텐츠

저작권 관리 안내
섹션별 컨텐츠 바로가기

AI-Helper ※ AI-Helper는 오픈소스 모델을 사용합니다.

AI-Helper 아이콘
AI-Helper
안녕하세요, AI-Helper입니다. 좌측 "선택된 텍스트"에서 텍스트를 선택하여 요약, 번역, 용어설명을 실행하세요.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.

선택된 텍스트

맨위로