최소 단어 이상 선택하여야 합니다.
최대 10 단어까지만 선택 가능합니다.
다음과 같은 기능을 한번의 로그인으로 사용 할 수 있습니다.
NTIS 바로가기한국융합학회논문지 = Journal of the Korea Convergence Society, v.9 no.12, 2018년, pp.393 - 400
This study was to verify the effects of education in expression activity and various convergence education found in the class scene of one elementary school man teather to research of qualitative pattern and analyzes how it is expanded. This study were made through two class participation observatio...
* AI 자동 식별 결과로 적합하지 않은 문장이 있을 수 있으니, 이용에 유의하시기 바랍니다.
핵심어 | 질문 | 논문에서 추출한 답변 |
---|---|---|
우리나라의 교육 목표는 무엇인가? | 우리나라의 교육 목표는 홍익인간의 이념 아래 전 국민으로 하여금 인격을 도모하고 자주적인 생활능력과 민주시민으로서 기본적인 자질을 갖추게 함으로써 인간다운 삶을 누리고 민주국가의 발전과 인류 공영의 이상을 실현하는데 이바지함을 목적으로 하고 있다. 2015개정 교육과정은 미래의 사회가 바라는 핵심 역량 함양을 바탕으로 인문학적인 상상력과 과학기술의 창의성, 바른 인성을 갖춰 새로운 지식을 창조해 내고 여러 가지 지식을 융합할 수 있는 창의융합형 인재를 양성하는 데 초점을 두고 있다[1]. | |
2015개정 교육과정의 초점은 무엇인가? | 우리나라의 교육 목표는 홍익인간의 이념 아래 전 국민으로 하여금 인격을 도모하고 자주적인 생활능력과 민주시민으로서 기본적인 자질을 갖추게 함으로써 인간다운 삶을 누리고 민주국가의 발전과 인류 공영의 이상을 실현하는데 이바지함을 목적으로 하고 있다. 2015개정 교육과정은 미래의 사회가 바라는 핵심 역량 함양을 바탕으로 인문학적인 상상력과 과학기술의 창의성, 바른 인성을 갖춰 새로운 지식을 창조해 내고 여러 가지 지식을 융합할 수 있는 창의융합형 인재를 양성하는 데 초점을 두고 있다[1]. | |
창의예술융합 교육의 목적은 무엇인가? | 창의예술융합 교육(STEAM)은 Science, Technology, Engineering, Arts and Mathematics의 약칭으로 과학, 기술, 공학, 예술, 수학 등 교과간의 통합적 교육 접근방법을 말한다. STEAM은 미국 등을 중심으로 이루어지고 있는 STEM 교육에 Arts를 더하여 과학 수업에 예술적 교육기법을 접목하고자 하는 융합교육 방안으로 학생의 흥미와 이해, 잠재력을 제고하여 창의성을 발전시키는 것에 목적을 두고 있다[2]. 따라서 STEAM은 창의․ 인성교육의 입체적인 학습법으로 경험을 통해 일반 학문과 예술을 융합하여 통합적 사고를 끌어내고자 함이다. |
Ministry of Education. Elementary School Teacher's guide(Physical Education), 2015.
J. S. Kim, Exploration of STEM Education as a New Integrated Education for Technology Education, Korean Technology Education Association, 7(3), 1-29. 2007.
H. S. Song. A Search for Alternative Educational Activities Based on the Convergence of Arts and a Curriculum Analysis, The Journal of DSDH 24, 75-97. 2012.
H. C. Lee. A Participatory Action Research on Humanistic Value of Dance Education through Expressing Topics by Story-telling Activities, Philosophy of Movement 22(2), 213-235. 2014.
Y. Moon. A study of integrated dance education model based on holistic paradigm, The Korean Dance Education Society, 25(2), 29-41. 2014.
J, G, Park., T, H, Ryu. An Analysis of Dance Curriculum Frameworks of Foreign Countries, Korean Journal of Physical Education, 42(3), 535-548. 2003.
K, S, Kim. Finding the Right Place for Dance Education in Elementary Schools, Philosophy of Movement, 20(2), 99-113. 2012.
J, H, Shon., D, J, Joo. A reconsideration on the value of the art of body movement from a viewpoint of freedom and creativity-Toward the vital development of the dancing education, Philosophy of Movement 18(2), 275-291. 2010.
Y, J, Jang., J, G, Park. Research Trends and Problems in Dance Education, Korean Journal of Physical Education, 44(5), 801-811. 2005.
H, J, Jung., S, H, Kim. Recognition Program for Dance Education of Elementary School Teacher, The Korean Society of Elementary Physical Education, 16(3), 91-101. 2010.
Schempp. P. G. Research on teaching in physical education: Beyond the limits of natural science, Journal of Teaching in Physical Education, 6, 109-110. 1987.
M, G, Bong, The Effect of Jump-band Exercise program on Health Related Physical Fitness in Elementary school students. Seoul National University of Education, Master's thesis, 2014.
S. S. Yeo. A Study on Expressive Methods of Improvisation in Elementary School Dance Curriculum, The Korean Journal of Arts Education, 4(1), 109-117. 2006.
K. S. Hwang. Dance Philosophy : Finding the Right Place for Dance Education in Elementary Schools, Philosophy of Movement, 20(2), 99-113, 2012.
H. Y. Choi., K. S. Lee. Changes of emotional quotient through creative dance for elementary school students, The Korean Dance Education Society, 23(2), 105-119, 2012.
S. J. Cha. A Study on the Effects of Creative Dance Program to Emotional Expression and Self-Esteem, Sociality Development of Elementary Students, The Korean Journal of Dance Studies, 29, 2010.
S. W. Hwang. A study on the effects of creative dance program to self-efficacy, self-esteem and sociality development of students, Ph.D. dissertation, Yonsei University, 2008.
*원문 PDF 파일 및 링크정보가 존재하지 않을 경우 KISTI DDS 시스템에서 제공하는 원문복사서비스를 사용할 수 있습니다.
출판사/학술단체 등이 한시적으로 특별한 프로모션 또는 일정기간 경과 후 접근을 허용하여, 출판사/학술단체 등의 사이트에서 이용 가능한 논문
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.