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중국 IP(Intellectual Property)영화 작품의 창작 트렌드
Creation Trend of Chinese IP(Intellectual Property) Film Works 원문보기

한국정보통신학회논문지 = Journal of the Korea Institute of Information and Communication Engineering, v.24 no.2, 2020년, pp.329 - 332  

Wei, Si-Yuan (Department of Image Content, Graduate School, Dongseo University) ,  Song, Seung-Keun (Department of Image Content, Graduate School, Dongseo University)

Abstract AI-Helper 아이콘AI-Helper

Recently, IP (Intellectual Property) films have attracted much attention in the Chinese film market. This raises the need to take intellectual property films seriously in academic terms. The purpose of this study is to explore the effective methodology of content development based on intellectual pr...

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문제 정의

  • 최근 지적재산 영화는 팬들의 지지에 해당하는 인터넷 데이터에 근거하여 영화를 제작하고 있다. 그래서 인터넷 트래픽이 높은 지적 재산 영화를 대상으로 흥행을 보장받으려고 한다.
  • 중국 영화산업은 장기적인 생명력 부재와 이를 상업화하는 능력이 부족하다. 본 연구는 중국 지적재산 영화 창작 트렌드 분석을 통해 지적재산 영화의 발전 방향과 극복 해야 할 문제해결에 지침을 제공할 것이다. 이는 지적재 산 영화 제작의 가치와 힘을 실현 시킬 것으로 기대한다.
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참고문헌 (12)

  1. One of the IP industry analysis series. What is IP? What IP is reallyvaluable [Internet]. Available: https://zhuanlan.zhihu.com/p/20441348. 

  2. Y. Zheng, and J. Bo, "A breakthrough in IP utilization mode from IP movies," China Art News, no. 03, p. 4, 2016. 

  3. W. Peng, "IP development and operation mechanism of hollywood film," Contemporary Film, no. 09, pp. 13-17, 2015. 

  4. G. Tian, "Creating a cultural IP with Chinese symbols," Chinese Culture News, no. 11, p. 1, 2018. 

  5. Z. Yue, and L. Mengdi, "Thoughts on the status Quo and Path of the development of IP Movies," Written, no. 04, pp. 145-146, 2016. 

  6. People's Daily, the cold thinking of "IP movies" [Internet]. Available: http://media.people.com.cn/n/2015/1201/c40606-27873849.html. 

  7. Y. Wang, "2017 Chinese animated film: "Chinese style" is more than perfect, big IP is still mainstream," China Art Newspaper, 006, 2018. 

  8. D. Li, "IP resource development and development strategy of chinese film," China Film Market, no. 08, pp. 34-37, Aug. 2018. 

  9. S. Wei, and S. Song, "Success factors of film contents based on chinese traditional culture," Proceedings of Korea Institute of information and Communication Engineering, vol.23, no.2, pp. 47-48, Oct. 2019. 

  10. Y. Zeng, "Animated design analysis based on chinese traditional cultural elements," Art Science, no. 13, pp. 84-150, 2019. 

  11. J. Li, "The era of intellectual property is coming, the film and television circle has set off a bid for IP," China Broadcasts, no. 06, pp. 95-96, 2015. 

  12. W. Yang, "The value-added, problem and development strategy of online novels to IP movies," New Film, no. 09, pp. 42-46, 2019. 

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