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NTIS 바로가기한국공간구조학회논문집 = Journal of the Korean Association for Spatial Structures, v.20 no.1, 2020년, pp.41 - 48
문상필 (경희대학교 건축공학과) , 노경민 (경희대학교 건축공학과) , 김민숙 (경희대학교 건축공학과) , 이영학 (경희대학교 건축공학과)
In this study, the design of anchorage zone for unbonded post-tensioned concrete beam with single tendons of ultimate strength 2400MPa was evaluated to verify that the KDS 14 20 60(2016) and KHBDC 2010 codes are applicable. The experimental results showed that the bursting force equation of current ...
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핵심어 | 질문 | 논문에서 추출한 답변 |
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KDS 구조설계기준 및 도로교설계기준은 강연선의 긴장도를 어떻게 규정하는가? | KDS 구조설계기준 및 도로교설계기준은 포스트텐션 콘크리트 부재에서 강연선을 긴장재 인장 강도의 0.8배 또는 항복 강도의 0.94배 중 작은 값 이하로 긴장하여야 한다고 규정하고 있다. 본 연구에서는 [Fig. | |
포스트텐션 공법의 특징은? | 포스트텐션 공법은 긴장력이 단부의 정착구를 통해 콘크리트로 전달되어 정착구로부터 집중 하중이 작용하게 된다. 이러한 집중 하중은 [Fig. |
KDS 14 20 60, Korean Design Standard, Korea Construction Standard Center, 2016.
KHBDC Code, Korean Highway Bridge Design Code, Ministry of Land, Transport and Maritime Affairs, 2010.
He, Z. Q., & Liu, Z., "Investigation of Bursting Forces in Anchorage Zones: Compression-Dispersion Models and Unified Design Equation", Journal of Bridge Engineering, Vol.16, No.6, pp.820-827, 2011
Breen, J. E., Burdet, O., Roberts, C., Sanders, D., & Wollmann, G. (1994). Anchorage Zone Reinforcement for Post-tensioned Concrete Girder (NCHRP Report 356). USA: Transportation Research Board.
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