최소 단어 이상 선택하여야 합니다.
최대 10 단어까지만 선택 가능합니다.
다음과 같은 기능을 한번의 로그인으로 사용 할 수 있습니다.
NTIS 바로가기드라이브ㆍ컨트롤 = Journal of drive and control, v.17 no.1, 2020년, pp.27 - 36
백승윤 (Department of Biosystems Machinery Engineering, Chungnam National University) , 김완수 (Department of Biosystems Machinery Engineering, Chungnam National University) , 김연수 (Department of Biosystems Machinery Engineering, Chungnam National University) , 김용주 (Department of Biosystems Machinery Engineering, Chungnam National University) , 박철규 (Korea Institute of Industrial Technology) , 안수철 (Soosan Heavy Industries) , 문희창 (Department of Mechanical and System Design Engineering, Hongik University) , 김봉상 (Department of Autonomous Vehicle & Intelligent Robotics Program, Hongik University)
The aim of this study is to design a simulation model for an electric All-Wheel-Drive (AWD) tractor to evaluate the performance of the selected component and agricultural work ability. The electric AWD tractor consists of four motors independently for each drive wheel, and each motor is combined wit...
* AI 자동 식별 결과로 적합하지 않은 문장이 있을 수 있으니, 이용에 유의하시기 바랍니다.
핵심어 | 질문 | 논문에서 추출한 답변 |
---|---|---|
농업용 트랙터의 경우 아직까지 전기구동 동력 전달 방식이 상용화된 사례가 부족한 이유는 무엇인가? | 그러나 농업용 트랙터의 경우에는 아직까지 전기구동 동력 전달 방식이 상용화된 사례가 부족한 실정이다. 이는 직렬형 하이브리드 방식을 트랙터에 적용하기에는 고토크 모터 구동에 관한 기술이 부족하고, 병렬형 하이브리드 방식을 적용하기에는 농작업 시 지속적으로 고부하가 작용하여 적절한 동력분배가 어렵기 때문으로 판단된다. 또한, 전기구동 방식은 직렬형 하이브리드 방식과 마찬가지로 트랙터 구동을 위한 고토크 전기모터 기술이 필요한 동시에 배터리만을 이용하여 농작업을 수행해야 하므로 대용량의 배터리가 필요한 단점이 있어 아직까지 트랙터에 사용하기에는 어려운 실정이다. | |
전기구동 동력전달 방식은 어떻게 구분할 수 있는가? | 2) 특히 전기 구동 소형 트랙터는 엔진 구동 트랙터보다 CO2 배출 량이 최대 약 70%까지 감소가 가능하다고 보고되고 있어 전기구동 트랙터에 대한 연구는 계속적으로 증가할 전망이다. 전기구동 동력전달 방식에는 크게 직렬형 하이브리드, 병렬형 하이브리드, 전기구동 방식으로 구분할 수 있다.3) 직렬형 하이브리드에서 엔진은 배터리를 충전하는데에만 사용되며, 엔진 대신 전기모터가 배터리로부터 에너지를 공급받아 차량을 구동한다. | |
전기구동 방식은 어떤 방식인가? | 4) 병렬형 하이브리드는 기존 내연기관에 모터를 추가 장착하여 저부하 시에는 전기모터로 차량을 구동하고, 중부하 시에는 엔진을 이용하여 차량을 구동하고, 고부하 시에는 엔진과 전기모터가 동시에 차량을 구동하여 동력을 최적으로 분배한다.5) 전기구동 방식은 직렬형 하이브리드 방식에서 엔진을 이용한 배터리 충전을 제거하고 회생제동 등을 이용하여 배터리를 충전하고 차량을 구동하는 방식이다.6) 자동차의 경우에는 직렬형 하이브리드와 병렬형 하이브리드 형태의 차량이 오래전부터 상용화 되었으며, 최근에는 전기구동 방식이 상용화 되고 있다. |
D. H. Lee et al., "Evaluation of Tractor Fuel Efficiency using Dynamometer and Baler Operation Cycle", Journal of the Faculty of Agriculture Kyushu University, Vol.61, No.1, pp.173-182, 2016.
D. H. Lee et al., "Development of a Parallel Hybrid Systems for Agricultural Tractors", Journal of the Faculty of Agriculture Kyushu University, Vol.62, No.1, pp.137-144, 2017.
J. W. Ko, G. S. Ko and Y. C. Park, "A Study on Battery Performance of a Motor Driven Local Transportation Vehicle", Journal of the Korean Society of Marine Engineering, Vol.36, No.4, pp.430-436, 2012.
W. Liu, H. He and Z. Wang, "A Comparison Study of Energy Management for A Plug-in Serial Hybrid Electric Vehicle", Energy Procedia, Vol.88, pp.854-859, 2016.
J. K. Park, "Design of Parallel Hybrid Tractor and Evaluation of Charge/Discharge Performance", Master Thesis, Sungkyunkwan University, 2013.
W. Zhao et al., "Energy transfer and utilization efficiency of regenerative braking with hybrid energy storage system", Journal of Power Sources, Vol.427, pp.174-183, 2019.
B. S. Kim, "Slip detection and control algorithm to improve path tracking performance of four-wheel independently actuated vehicles", Master Thesis, Hongik University, 2019.
H. W. Song, "A study on the improvement of energy efficiency and cornering stability performance for 4WD in-wheel electric vehicle", Master Thesis, Sungkyunkwan University, 2013.
S. M. Kim, "Performance analysis and shifting map design for the development of four-wheel drive hybrid vehicles", Doctoral Dissertation, Seoul National University of Science and Technology, 2012.
C. H. Song, "Development of Motor Control Algorithm of an All-Wheel Drive In-Wheel Electric Vehicle to Improve Ride Comfort", Master Thesis, Sungkyunkwan University, 2015.
D. S. Jeon, "Study about Skid steer of independent 4 wheel drive vehicle", Master Thesis, Kookmin University, 2009.
D. Zhang et al., "Co-simulation with AMESim and MATLAB for differential dynamic coupling of hybrid electric vehicle", Proceedings of 2009 IEEE Intelligent Vehicles Symposium, pp.761-765, 2009.
J. Hong, S. Kim, and B. Min, "Drivability Development Based on CoSimulation of AMESim Vehicle Model and Simulink HCU Model for Parallel Hybrid Electric Vehicle", SAE Technical Paper 2009-01-0725, 2009.
W. Li et al., "Hybrid Vehicle Power Transmission Modeling and Simulation with SimulationX", Proceedings of 2007 International Conference on Mechatronics and Automation, pp.1710-1717, 2007.
Y. S. Kim et al., "Analysis of the Load of a 105 hp Class Agricultural Tractor Based on the Tillage Depth Conditions During Plow Tillage", Proceedings of 2018 KSAM Autumn Conference, Vol.23, No.2, pp.139, 2018.
J. L. Choi et al., "Analysis of battery lifetime characteristics with current peak value of boost converter", Journal of the Korean Society of Marine Engineering, Vol.41, No.7, pp.665-669, 2017.
E. Wikner and T. Thiringer, "Extending Battery Lifetime by Avoiding High SOC", Applied Sciences, Vol.8, No.10, 2018.
S. H. Kim et al., "Battery loss analysis according to Li-ion Battery SOC", Proceedings of the KIIEE Annual Spring Conference 2017, pp.48, 2017.
S. J. Lee et al., "Modeling and PID Control of an Electro-Hydraulic Servo System", Journal of Drive and Control, Vol.16, No.4, pp.16-22, 2019.
H. G. Kim et al., "The Study for development of Seoul city Bus driving cycle", Proceedings of the Korean Society of Automotive Engineers 2010 Annual Conference and Exhibition, Vol.11, pp.934-939, 2010.
K. Benabdelaziz and M. Maaroufi, "Battery dynamic energy model for use in electric vehicle simulation", International Journal of Hydrogen Energy, Vol.42, No.30, pp.19496-19503, 2017.
K. H. Ryu, Tractor Engineering Principles, Munundang Publishing Co., Seoul, 2004.
T. H. Eom and C. H. Lee, "Minimization of Shifting Shock of Tractor PST using SimulationX", Journal of Drive and Control, Vol.15, No.3, pp.36-42, 2018.
W. S. Kim et al., "Effects of Soil Moisture Content on Tractive Performance of Tractor during Plow Tillage", Proceedings of 2019 KSAM Spring Conference, Vol.24, No.1, pp.453, 2019.
W. S. Kim et al., "Load Analysis of 78 kW-Class Agricultural Tractor For Constructing Working Load Database During Major Field Operation", Proceedings of 2019 Spring Conference on Drive and Control, pp.225-226, 2019.
D. H. Lee et al., "Study on the Driving Performance Evaluation of Unmanned Tractors Using Carsim", Proceedings of 2015 KSAM Autumn Conference, Vol.20, No.2, pp.345-346, 2015.
Y. Ueka et al., "Study on the Development of the Electric Tractor: Specifications and Traveling and Tilling Performance of a Prototype Electric Tractor", Engineering in Agriculture, Environment and Food, Vol.6, No.4, pp.160-164, 2013.
T. H. Eom and C. H. Lee, "Minimization of Shifting Shock of Tractor PST using SimulationX", Journal of Drive and Control, Vol.15, No.3, pp.36-42, 2018.
W. S. Kim et al., "Evaluation of PTO Severeness for 78 kW-Class Tractor According to Disk Plow Tillage and Rotary Tillage", Journal of Drive and Control, Vol.16, No.4, pp.23-31, 2019.
*원문 PDF 파일 및 링크정보가 존재하지 않을 경우 KISTI DDS 시스템에서 제공하는 원문복사서비스를 사용할 수 있습니다.
오픈액세스 학술지에 출판된 논문
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.