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Computer Simulation of Deformation in a Rubber Boots for Translation and Rotation of CV-joint for Automobile 원문보기

Elastomers and composites = 엘라스토머 및 콤포지트, v.55 no.2, 2020년, pp.88 - 94  

Lee, Min-A (Department of Mechanical System Design Engineering, Seoul National University of Science and Technology) ,  Lyu, Min-Young (Department of Mechanical System Design Engineering, Seoul National University of Science and Technology)

Abstract AI-Helper 아이콘AI-Helper

Automobile industry, along with the automobile steering system, is rapidly changing and developing. The constant velocity joint transmits power to the wheels of vehicles without changing their angular velocity based on the movement of the steering wheel. Moreover, it controls their movement to act a...

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AI 본문요약
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문제 정의

  • 본 연구는 상용 구조해석 프로그램(Abaqus)을 이용하여 등속조인트와 TPEE 소재의 부츠가 결합된 세 가지 형상에서 등속조인트의 이동과 회전에 따라 부츠의 변형 양상을 확인하 였다. 각도가 변함에 따라 부츠의 자체접촉 및 부츠와 등속조인트의 접촉양상을 관찰하고 반복적인 접촉에 의해 변형에 취약한 부분을 확인하고자 한다. 이러한 연구는 부츠 생산을 위한 비용과 시간을 절감할 수 있으며 향후 부츠 디자인을 위한 연구자료로 사용될 수 있을 것이라 판단된다.
  • 본 연구는 등속조인트와 TPEE 소재의 부츠가 결합된 세 가지 형상에서 등속조인트의 이동과 회전에 따라 부츠의 변형 양상을 모사하였다. 각도가 변함에 따라 부츠의 자체접촉 및 부츠와 등속조인트의 접촉양상을 관찰하고 반복적인 접촉에 의해 변형에 취약한 부분을 확인하였다.
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참고문헌 (18)

  1. Y. J. Cho, "A Research on the Technology Trend and Future Market Prospect of EV/HEV", Master's Thesis, Hanyang Univ., Seoul, Republic of Korea, 2017. 

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