최소 단어 이상 선택하여야 합니다.
최대 10 단어까지만 선택 가능합니다.
다음과 같은 기능을 한번의 로그인으로 사용 할 수 있습니다.
NTIS 바로가기한국융합학회논문지 = Journal of the Korea Convergence Society, v.11 no.7, 2020년, pp.51 - 57
This study was conducted to examine the type of subjective perceptions and characteristics of the type toward the image of students enrolled in the Department of Radiology who experienced clinical training by applying Q Methodology which is aiming at the research of human subjectivity, and provide b...
* AI 자동 식별 결과로 적합하지 않은 문장이 있을 수 있으니, 이용에 유의하시기 바랍니다.
핵심어 | 질문 | 논문에서 추출한 답변 |
---|---|---|
방사선과의 특징은 ? | 방사선과는 실천철학을 지닌 응용학문으로서, 이론을 바탕으로 구체적이고 실제적인 행동으로 옮기는 단계인 임상실습이라는 과정이 필수적이다[3]. | |
방사선과에서의 교육과정은 어떻게 이루어지는가 ? | 방사선과에서의 교육과정에서의 임상실습은 다양한 지역의 종합병원에서 이루어지며, 임상실습을 경험한 3학년 학생들은 임상실습을 경험하지 못한 1,2학년 학생들 보다 임상실습을 하는 동안 조직의 병원체계나 분위기를 직접 경험함으로써 | |
방사선사의 직업가치관이 바탕이 되지 못하면 ? | 방사선사라는 직업은 사람의 생명을 다루는 전문직인 직업인만큼 올바른 직업가치관이 바탕이 되어야 한다. 그렇지 못한 경우 임상 현장에서의 이직률은 높아지게 되고 이것은 기관의 경제적 손실로 이어지게 되며, 환자들의 입장에서는 올바른 직업 가치관을 가진 질 높은 의료를 제공받지 못하게 된다[6]. |
Y. G. Lee et al. (2012). Investigation about Decisions of Radiological Technologist Image of Some Students Majoring inradiology. Journal of the Korean society for digital imaging in medicine, 14(2), 69-74.
B. S. Son, H. R. Jung & C R. Lim. (2006). An Analysis of Reliability by Factors for Development of Job Stress Measurement Tools of Radiological Technologists, Korean Society of Environmental Health, 32(2), 103-110.
H. S. Jang, S. A. Kim & H. K. Kim. (1999). Stress Experience of Nursing Students to Clinical Practice : Q-methodological Approach. Korean journal of child health nursing, 5(1), 5-17.
S. J. Park. (1993). Attitudes of Nursing Students to Clinical Education : Q methodological Approach. Journal of Korean Academy of Nursing, 23(4), 544-554. DOI : 10.4040/jnas.1993.23.4.544
J. K. Kim. (2016). Subjectivity of Job Values among the Nursing Students Experienced Clinical, Journal of KSSSS, 34, 5-25.
H. S. Kim. (2004). A Study on the satisfaction degree for Clinical Practice of Radiotechnology student, Journal of radiological science and technology, 27(4), 75-83.
S. E. Kim. (2010). Q Methodology of theories and Philosophy. Korean Society and Public Administration, 20(4), 1-25.
H. K. Kim. (2009). Q methodology: Philosophy, theories, analysis, and application. Seoul: Communication Books.
Y. R. Kim, S. Y. Seo & M. C. Jeon. (2019). Q-Methodological Convergence Study on Images of Radiologists as Perceived by Radiology College Students. Journal of the Korea Convergence Society, 10(12), 143-149. DOI : 10.15207/JKCS.2019.10.12.143
J. D. Yeo & B. K. Jeon. (2013). A study on Images of the Radiological Technologists Perceived by College Students of Radiology and their Self-Esteem, Journal of the Korean society for digital imaging in medicine, 16(1), 49-59.
S. W. Hwang & O. H. Joo. (2019). A Comparison between Importance of Nursing Management Clinical Practicum and Practical Experience recognized by Nursing Students, Journal of the Korean Convergence Society, 10(9), 351-361. DOI : 10.15207/JKCS.2019.10.9.351
E. Y. Hong. (2017). Convergence Study of Mediating Effect of Nursing Professionalism on the relationship between Nurse Image and Satisfaction of Major among Nursing Students, Journal of the Korean Convergence Society, 8(10), 85-93. DOI : 10.15207/JKCS.2017.8.10.085
J. S. Kim. (2017). The Relationships among Incivility, Coping, Career Identity and Burnout in Nursing Students during Clinical Practice, Journal of the Korean Convergence Society, 8(12), 407-416. DOI : 10.15207/JKCS.2017.8.12.407
J. J. Yang. (2003). Nurses' Image perceived by Student Nurses before and after their First Clinical Practice, The Journal of Korean Academic Society of Nursing Education, 9(1), 64-72.
H. J. Hwang & M. R. Lim. (2017). The Mediating Effects that Nursing College Students' Self-Leadership and Communication competence have on Their Profession and Psychological-Wellbeing, Asia-pacific Journal of Multimedia Services Convergent with Art, Humanities, and Sociology, 7(10), 215-227.
J. K. Kim. (2016). Subjectivity of Job Values among the Nursing Students Experienced Clinical Practice, Journal of KSSSS, 34, 5-25.
M. H. Kwon & Y. E. Kwon. (2014). A Q-methodology Study on the Nurse's Image of Nursing Students Experienced Clinical Practice, Journal of KSSSS, 29, 29-48.
*원문 PDF 파일 및 링크정보가 존재하지 않을 경우 KISTI DDS 시스템에서 제공하는 원문복사서비스를 사용할 수 있습니다.
출판사/학술단체 등이 한시적으로 특별한 프로모션 또는 일정기간 경과 후 접근을 허용하여, 출판사/학술단체 등의 사이트에서 이용 가능한 논문
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.