$\require{mediawiki-texvc}$

연합인증

연합인증 가입 기관의 연구자들은 소속기관의 인증정보(ID와 암호)를 이용해 다른 대학, 연구기관, 서비스 공급자의 다양한 온라인 자원과 연구 데이터를 이용할 수 있습니다.

이는 여행자가 자국에서 발행 받은 여권으로 세계 각국을 자유롭게 여행할 수 있는 것과 같습니다.

연합인증으로 이용이 가능한 서비스는 NTIS, DataON, Edison, Kafe, Webinar 등이 있습니다.

한번의 인증절차만으로 연합인증 가입 서비스에 추가 로그인 없이 이용이 가능합니다.

다만, 연합인증을 위해서는 최초 1회만 인증 절차가 필요합니다. (회원이 아닐 경우 회원 가입이 필요합니다.)

연합인증 절차는 다음과 같습니다.

최초이용시에는
ScienceON에 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 로그인 (본인 확인 또는 회원가입) → 서비스 이용

그 이후에는
ScienceON 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 서비스 이용

연합인증을 활용하시면 KISTI가 제공하는 다양한 서비스를 편리하게 이용하실 수 있습니다.

[국내논문] The Ratios of CEFR-J Vocabulary Usage Compared with GSL and AWL in Elementary EFL Classrooms and Suggestions of Vocabulary Items to be Taught 원문보기

Asia pacific journal of corpus research = 아시아태평양코퍼스연구, v.1 no.1, 2020년, pp.61 - 94  

Ohashi, Yukiko (Yamazaki University of Animal Health Technology) ,  Katagiri, Noriaki (Hokkaido University of Education)

Abstract AI-Helper 아이콘AI-Helper

The present study examined vocabulary usage in elementary English classrooms in Japan using elementary school corpus. The authors used three wordlists to benchmark the lexical items for four classes in the corpus: the CEFR-J, the General Service List (GSL), and Academic Word List (AWL). The percenta...

Keyword

표/그림 (11)

AI 본문요약
AI-Helper 아이콘 AI-Helper

* AI 자동 식별 결과로 적합하지 않은 문장이 있을 수 있으니, 이용에 유의하시기 바랍니다.

가설 설정

  • 1. What are the ratios of vocabulary usage of all levels of the CEFR-J wordlist compared with the usage of vocabulary items of the GSL and AWL?
  • 2. Is the usage ratio of vocabulary items of CEFR-J wordlist level A1 reasonable in English educational settings in Japanese elementary schools?
본문요약 정보가 도움이 되었나요?

참고문헌 (15)

  1. Akano, I. , Hori, M., & Tono, Y. (2014). Eigo kyoushi no tameno corpus katuyou gaido (A Practical Guide to Using Corpora in English Language Teaching). Tokyo: Taishukan. 

  2. Chujo, K. (2015). Eigo kyokasyo corpus kouchiku to riyou - senkou kenkyu no gaikan (English textbook corpus compilation and its utilization- observation of existing studies). English Corpus Studies, 22, 77-85. 

  3. Coxhead, A. (2000). A new academic word list. TESOL Quarterly, 34(2), 213-238. 

  4. Ishikawa, S. (2008). Eigo corpus to gengo kyoiku data to shiteno text (English Corpus and Language Education, Text as Data). Tokyo: Taishukan. 

  5. Katagiri, N., & Ohashi, Y. (2018). Examining verb usage of instructors in elementary English language classroom spoken corpora. International Journal of Language Learning and Applied Linguistics World, 17(4), 1-14. 

  6. Negishi, M., Takeda, T., & Tono, Y. (2012). A progress report on the development of the CEFR-J. Studies in Language Testing, 36, 137-157. 

  7. Negishi, M., Tono, Y., & Fujita, Y. (2012). A validation study of the CEFR level of phrasal verbs in the English vocabulary profile. English Profile Journal, 3(1), 1-16. 

  8. Ohashi, Y., & Katagiri, N. (2016). The effects of explicit instructions observed in teacher transcripts and student impression remarks in elementary school. HELES Journal, 16, 3-18. 

  9. O'Keeffe, A., McCarthy, M., & Carter, R. (2007). From Corpus to Classroom. Cambridge: Cambridge University Press. 

  10. Rew, S., & Moon, Y. (2013). The effects of using English drama on the learning of target expressions for primary school students. The Journal of Asia TEFL, 10(4), 215-239. 

  11. Tono, Y. (2012). Eigo totatsudo shihyo CEFR-J guidebook (The CEFR-J Handbook. A Resource Book for Using CAN-DO Descriptors for English Language Teaching). Tokyo: Taishukan. 

  12. Vygotsky, L. S. (1978). Mind in Society: The Development of Higher Psychological Processes. Cambridge: Harvard University Press. 

  13. West, M. (1953). A General Service List of English Words. London: Longman. 

  14. Yoshida, K. (2012). Issues in the transition of English education from elementary schools to Secondary Schools. In Spolsky. B., & Moon, Y. (Eds.), Primary School English-Language Education in Asia (pp. 23-37). New York: Routledge. 

  15. Zhao, B. (2009). Corrective feedback and learner uptake in primary school EFL classrooms in China. The Journal of Asia TEFL, 6(3), 75-72. 

활용도 분석정보

상세보기
다운로드
내보내기

활용도 Top5 논문

해당 논문의 주제분야에서 활용도가 높은 상위 5개 콘텐츠를 보여줍니다.
더보기 버튼을 클릭하시면 더 많은 관련자료를 살펴볼 수 있습니다.

관련 콘텐츠

저작권 관리 안내
섹션별 컨텐츠 바로가기

AI-Helper ※ AI-Helper는 오픈소스 모델을 사용합니다.

AI-Helper 아이콘
AI-Helper
안녕하세요, AI-Helper입니다. 좌측 "선택된 텍스트"에서 텍스트를 선택하여 요약, 번역, 용어설명을 실행하세요.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.

선택된 텍스트

맨위로