$\require{mediawiki-texvc}$

연합인증

연합인증 가입 기관의 연구자들은 소속기관의 인증정보(ID와 암호)를 이용해 다른 대학, 연구기관, 서비스 공급자의 다양한 온라인 자원과 연구 데이터를 이용할 수 있습니다.

이는 여행자가 자국에서 발행 받은 여권으로 세계 각국을 자유롭게 여행할 수 있는 것과 같습니다.

연합인증으로 이용이 가능한 서비스는 NTIS, DataON, Edison, Kafe, Webinar 등이 있습니다.

한번의 인증절차만으로 연합인증 가입 서비스에 추가 로그인 없이 이용이 가능합니다.

다만, 연합인증을 위해서는 최초 1회만 인증 절차가 필요합니다. (회원이 아닐 경우 회원 가입이 필요합니다.)

연합인증 절차는 다음과 같습니다.

최초이용시에는
ScienceON에 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 로그인 (본인 확인 또는 회원가입) → 서비스 이용

그 이후에는
ScienceON 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 서비스 이용

연합인증을 활용하시면 KISTI가 제공하는 다양한 서비스를 편리하게 이용하실 수 있습니다.

Exploring the Relationships between Regret, Dissatisfaction, and Repurchase Intention of Fashion Goods 원문보기

패션비즈니스 = Fashion business, v.25 no.6, 2021년, pp.13 - 24  

Cui, Yu Hua (Dept. of Fashion Design, Yanbian University) ,  Bai, Yu Ling (Dept. of Marketing, BeijingInstituteof Fashion Technology)

Abstract AI-Helper 아이콘AI-Helper

In the current economic downturn, it is easy for consumers to be emotional and regret their fashion product purchases. The purpose of this paper was to understand the effect of customer regret on the dissatisfaction and repurchase intention of fashion consumers in China, which is the world's largest...

주제어

표/그림 (8)

참고문헌 (22)

  1. Bockstedt, J., Druehl, C., & Mishra, A. (2015). Problem-solving effort and success in innovation contests: The role of national wealth and national culture. Journal of Operations Management, 36, 187-200. doi:10.1016/j.jom.2014.12.002 

  2. Calseyde, P., Zeelenberg, M., & Evers, E. (2018). The impact of doubt on the experience of regret. Organizational Behavior and Human Decision Processes, 149, 97-110. doi:10.1016/j.obhdp.2018.08.006 

  3. Carmines, E. G., & Zeller, R. A. (1979). Reliability and validity assessment. Beverly Hills, CA: Sage. 

  4. Chen, J., Hui, E. C., & Wang, Z. (2011). Perceived risk, anticipated regret and post-purchase experience in the real estate market: The case of China. Housing Studies, 26(3), 385-402. doi:10.1080/02673037.2011.542098 

  5. Chen, J., Teng, L., Liu, S., & Zhu, H. (2015). Anticipating regret and consumers' preferences for counterfeit luxury products. Journal of Business Research, 68(3), 507-515. doi:10.1016/j.jbusres.2014.09.012 

  6. Cho, N. H., & Park, S. K. (2015). Regret after purchasing fashion goods -Need for cognition and fashion leadership as antecedents and dissatisfaction, regret solving process and re-buying intention as consequences-. The Research Journal of the Costume Culture, 23(5), 846-860. doi:10.7741/rjcc.2015.23.5.846 

  7. Cooke, A. D. J., Meyvis, T., & Schwartz, A. (2001). Avoiding future regret in purchase-Timing decisions. Journal of Consumer Research, 27(4), 447-459. doi:10.1086/319620 

  8. Creyer, E. H., & Ross, W. T. (1999). The development and use of a regret experience measure to examine the effects of outcome feedback on regret and subsequent choice. Marketing Letters, 10, 373-386. doi:10.1023/a:1008166305455 

  9. Distribution of per capita monthly income of Chinese households. (2020, December 7). Tencent News. Retrieved February 5, 2021, from https://xw.qq.com/partner/aoyoubrowser/20201207a03gve/20201207a03gve00?adtagaoyoubrowser&pgv_refaoyoubrowser 

  10. Durmaz, Y., Demirag, B., & Cavusoglu, S. (2020). Influence of regret and regret reversing effort on dissatisfaction and repurchase intention after purchasing fashion products. Preprints 2020, 2020030280. doi:10.20944/preprints202003.0280.v1 

  11. Gilovich, T., Medvec, V. H., & Chen, S. (1995). Commission, omission, and dissonance reduction: Coping with regret in the "Monty Hall" problem. Personality & Social Psychology Bulletin, 21(2), 182-190. doi:10.1177/0146167295212008 

  12. Inman, J. J., Dyer, J. S., & Jia, J. (1997). A generalized utility model of disappointment and regret effects on post-choice valuation. Marketing Science, 16(2), 97-111. doi:10.1287/mksc.16.2.97 

  13. Kim, Y. J., Lee, J., & Lee, M. Y. (2018). Purchasing behavior of K-pop idol goods consumers in Korea. Journal of Fashion Business, 22(6), 1-13. doi:10.12940/jfb.2018.22.6.1 

  14. Landman, J. (1987). Regret and elation following action and inaction: affective responses to positive versus negative outcomes. Personality & Social Psychology Bulletin, 13(4), 524-536. doi:10.1177/0146167287134009 

  15. Mattila, A. S., & Ro, H. (2008). Discrete negative emotions and consumer dissatisfaction responses in a casual restaurant setting. Journal of Hospitality & Tourism Research, 32(1), 89-107. doi:10.1177/1096348007309570 

  16. Park, J., & Hill, W. T. (2018). Exploring the role of justification and cognitive effort exertion on post-purchase regret in online shopping. Computers in Human Behavior, 83(C), 235-242. doi:10.1016/j.chb.2018.01.036 

  17. Richins, M. L. (1983). Negative word-of-mouth by dissatisfied customers: A pilot study. Journal of Marketing, 47(1), 68-78. doi:10.2307/3203428 

  18. Shin, S. (2019). Satisfaction, reliability, and word-of-mouth intention for online information cording to cosmetic consumer information search types. Journal of Fashion Business, 23(6), 49-63. doi:10.12940/jfb.2019.23.6.49 

  19. Simonson, I. (1992). The influence of anticipating regret and responsibility on purchase decisions. Journal of Consumer Research, 19(1), 105-118. doi:10.1086/209290 

  20. Tsiros, M, & Mittal, V. (2000). Regret: A model of its antecedents and consequences in consumer decision making. Journal of Consumer Research, 26(4), 401-417. doi:10.1086/209571 

  21. Zeelenberg, M., & Pieters, R. (2004). Beyond valence in customer dissatisfaction: a review and new findings on behavioral responses to regret and disappointment in failed services. Journal of Business Research, 57(4), 445-455. doi:10.1016/S0148-2963(02)00278-3 

  22. Zhang, X., Liang, H. M., Fang, F., & Chen, X. (2018). A method for risky multiple attribute decision making considering regret and rejoicing of the decision maker. Computers & Industrial Engineering, 124, 422-434. doi:10.1016/j.cie.2018.07.036 

관련 콘텐츠

오픈액세스(OA) 유형

FREE

Free Access. 출판사/학술단체 등이 허락한 무료 공개 사이트를 통해 자유로운 이용이 가능한 논문

저작권 관리 안내
섹션별 컨텐츠 바로가기

AI-Helper ※ AI-Helper는 오픈소스 모델을 사용합니다.

AI-Helper 아이콘
AI-Helper
안녕하세요, AI-Helper입니다. 좌측 "선택된 텍스트"에서 텍스트를 선택하여 요약, 번역, 용어설명을 실행하세요.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.

선택된 텍스트

맨위로