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PC 교육용 퍼즐 게임과 유아 지능 발달의 관계
The relationship between PC educational puzzle game and early childhood intelligence development 원문보기

디지털융복합연구 = Journal of digital convergence, v.19 no.6, 2021년, pp.281 - 284  

사한 (공주대학교 게임디자인학과) ,  이동열 (공주대학교 게임디자인학과)

초록

유아 교육의 중요성이 증가하고 유아 교육은 교육의 산업의 중요한 부분이 되었다. 과학적이고 합리적인 유아 교육은 어린이의 지능 발달을 효과적으로 촉진 할 수 있으며 신체 및 정신 건강의 발달에 매우 중요하다. 풍부하고 다양한 게임으로서 교육용 게임은 아이들의 협동심과 사고력을 향상 시킬 뿐만 아니라 아이들이 경쟁과 규칙에 대한 인식을 키울 수 있도록 널리 사용되었다. 어린이의 시각 신경을 자극하고 어린이의 지적 발달 및 감정과 관련이 있다. 안정성과 성격 형성은 어린아이들의 두뇌 발달을 자극하고 아이들의 지적 향상을 기대한다.

Abstract AI-Helper 아이콘AI-Helper

The importance of early childhood education has increased and early childhood education has become an important part of the education industry. Scientific and rational early childhood education can effectively promote the development of children's intelligence and is very important for the developme...

주제어

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참고문헌 (14)

  1. Chen Mo, Wei Xiaoman. (2013). Review of research on nonverbal communication skills of children with autism. Chinese Special Education, 12 (36), 42. 

  2. Chen YanHong. (2014). Research on product design of digital children's educational games. 

  3. Jiang Xin. (2019). Investigation and research on the cultivation of primary school pupils'innovative thinking ability in educational class. 

  4. Lin Jincan, Sun Chunzai. (2007) Debate on the use of computer games in the development of a thinking style-taking Sudoku as an example. 

  5. Lu Yi.(2019). Study on the emotional experience of preschool children's puzzle games. 

  6. Ma Li. (2019). Research on self-concept intervention in mental training for children with mental retardation. 

  7. Pan Meirong, Zhang Jinsong. (2014). The use of electronic products for preschool children. Journal of Educational Biology, 2 (4): 248. 

  8. Shen Wanli, Zhang Shuhan, Huang Xiaolu, Wei Lei, & He Qinghua. (2019). Research status and training effectiveness of online cognitive training. Psychological Skills and Applications, 7(11), 671-682. 

  9. Ta Weigang, Gao Hui. (2014) Design and production of FLASH educational games for preschoolers Computer and education-the future of innovation in practice: Minutes of the 16th Annual Meeting of the National Computer-Aided Education Association. 

  10. Wang Kecheng, Sun Chunzai. (2007) Explore the impact of creative gatekeepers on children's creativity in the context of game design. 

  11. Wang Yuan. (2019). Exploring the thinking of clever use of educational games in preschool education. 

  12. Zhang ZhuFeng. (2015). Research on the application of educational games in children's teaching. 

  13. Zhou X. (2014). The impact of video game training on cognitive ability. 

  14. Zhou Xi. (2019). Effectively enhance children's imagination in games. 

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