$\require{mediawiki-texvc}$

연합인증

연합인증 가입 기관의 연구자들은 소속기관의 인증정보(ID와 암호)를 이용해 다른 대학, 연구기관, 서비스 공급자의 다양한 온라인 자원과 연구 데이터를 이용할 수 있습니다.

이는 여행자가 자국에서 발행 받은 여권으로 세계 각국을 자유롭게 여행할 수 있는 것과 같습니다.

연합인증으로 이용이 가능한 서비스는 NTIS, DataON, Edison, Kafe, Webinar 등이 있습니다.

한번의 인증절차만으로 연합인증 가입 서비스에 추가 로그인 없이 이용이 가능합니다.

다만, 연합인증을 위해서는 최초 1회만 인증 절차가 필요합니다. (회원이 아닐 경우 회원 가입이 필요합니다.)

연합인증 절차는 다음과 같습니다.

최초이용시에는
ScienceON에 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 로그인 (본인 확인 또는 회원가입) → 서비스 이용

그 이후에는
ScienceON 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 서비스 이용

연합인증을 활용하시면 KISTI가 제공하는 다양한 서비스를 편리하게 이용하실 수 있습니다.

Incorporation of Media in the Activities of Scientific Library of Higher Education Institution

International journal of computer science and network security : IJCSNS, v.22 no.4, 2022년, pp.59 - 66  

Horban, Yurii (Kyiv National University of Culture and Arts) ,  Berezhna, Oksana (Kyiv National University of Culture and Arts) ,  Bohush, Iryna (Kyiv National University of Culture and Arts) ,  Doroshenko, Yevhenii (Kyiv National University of Culture and Arts) ,  Kovbel, Viktoriia (Kyiv National University of Culture and Arts)

Abstract AI-Helper 아이콘AI-Helper

Students can successfully connect with one another thanks to the introduction of Web 2.0 and the tools and technology linked with it. The fact that rising digital tools are systematically influencing the education system is not a secret. The purpose of the research article efficiently evaluates the ...

주제어

표/그림 (8)

참고문헌 (15)

  1. Reyna, J., Hanham, J., & Meier, P. C. (2018). A framework for digital media literacies for teaching and learning in higher education. E-learning and Digital Media, 15(4), 176-190. https://journals.sagepub.com/doi/pdf/10.1177/2042753018784952 

  2. Spante, M., Hashemi, S. S., Lundin, M., &Algers, A. (2018). Digital competence and digital literacy in higher education research: Systematic review of concept use. Cogent Education, 5(1), 1519143.https://www.tandfonline.com/doi/pdf/10.1080/2331186X.2018.1519143 

  3. Davydova, I., Marina, O., Solianyk, A., &Syerov, Y. (2019). Social networks in developing the internet strategy for libraries in Ukraine. https://doi.org/10.1108/LHT-11-2017-0237. 

  4. Subhash, S., &Cudney, E. A. (2018). Gamified learning in higher education: A systematic review of the literature. Computers in human behavior, 87, 192-206. https://doi.org/10.1016/j.chb.2018.05.028/ 

  5. Parusheva, S., Aleksandrova, Y., &Hadzhikolev, A. (2018). Use of social media in higher education institutions-an empirical study based on bulgarian learning experience. TEM journal, 7(1), 171. https://dx.doi.org/10.18421/TEM71-21 

  6. Balakrishnan, V., &Gan, C. L. (2016). Students' learning styles and their effects on the use of social media technology for learning. Telematics and Informatics, 33(3), 808-821. https://doi.org/10.1016/j.tele.2015.12.004 

  7. Kalelioglu, F. (2017). Using Facebook as a learning management system: Experiences of pre-service teachers. Informatics in Education-An International Journal, 16(1), 83-101. doi: http://dx.doi.org/10.1016/j.tele. 

  8. Chugh, R., &Ruhi, U. (2018). Social media in higher education: A literature review of Facebook. Education and Information Technologies, 23(2), 605-616. doi: 10.4018/978-1-5225-0495-5.ch014 

  9. Ozturk, Y. E., &Gurler, I. (2020). Evaluation of Moodle, Canvas, Blackboard, and Open EdX. In ICT-based assessment, methods, and programs in tertiary education (pp. 363-382). IGI Global. DOI: 10.4018/978-1-7998-3062-7.ch018 

  10. Kampa, R. K. (2017). Bridging the gap: integrating the library into Moodle learning management system a study. Library hi tech news. doi: 10.24059/olj.v22i2.1369. 

  11. Malik, A. R., &Asnur, M. N. A. (2019). Using Social Media As A Learning Media Of Foreign Language Students In Higher Education. Bahtera: JurnalPendidikanBahasa Dan Sastra, 18(2), 166-75. DOI: https://doi.org/10.21009/BAHTERA.182.06 

  12. Lacka, E., Wong, T. C., &Haddoud, M. Y. (2021). Can digital technologies improve students' efficiency? Exploring the role of Virtual Learning Environment and Social Media use in Higher Education. Computers & Education, 163, 104099. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2020.104099 

  13. Yang F and Li F W B 2018 Study on student performance estimation, student progress analysis, and student potential prediction based on data mining Computers & Education 123 97-108 URL https://doi.org/10.1016/j.compedu.2018.04.006 

  14. Falfushynska, H. I., Buyak, B. B., Tereshchuk, H. V., Torbin, G. M., &Kasianchuk, M. M. (2021, June). Strengthening of elearning at the leading Ukrainian pedagogical universities in the time of COVID-19 pandemic. CEUR Workshop Proceedings. . doi:10.1080/14753634. 

  15. Clossen, A. (2018). Integrating the library in the learning management system. Library technology reports, 54(5). ttp://dx.doi.org/10.5860/rusq.56n3.180. 

관련 콘텐츠

이 논문과 함께 이용한 콘텐츠

저작권 관리 안내
섹션별 컨텐츠 바로가기

AI-Helper ※ AI-Helper는 오픈소스 모델을 사용합니다.

AI-Helper 아이콘
AI-Helper
안녕하세요, AI-Helper입니다. 좌측 "선택된 텍스트"에서 텍스트를 선택하여 요약, 번역, 용어설명을 실행하세요.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.

선택된 텍스트

맨위로