$\require{mediawiki-texvc}$

연합인증

연합인증 가입 기관의 연구자들은 소속기관의 인증정보(ID와 암호)를 이용해 다른 대학, 연구기관, 서비스 공급자의 다양한 온라인 자원과 연구 데이터를 이용할 수 있습니다.

이는 여행자가 자국에서 발행 받은 여권으로 세계 각국을 자유롭게 여행할 수 있는 것과 같습니다.

연합인증으로 이용이 가능한 서비스는 NTIS, DataON, Edison, Kafe, Webinar 등이 있습니다.

한번의 인증절차만으로 연합인증 가입 서비스에 추가 로그인 없이 이용이 가능합니다.

다만, 연합인증을 위해서는 최초 1회만 인증 절차가 필요합니다. (회원이 아닐 경우 회원 가입이 필요합니다.)

연합인증 절차는 다음과 같습니다.

최초이용시에는
ScienceON에 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 로그인 (본인 확인 또는 회원가입) → 서비스 이용

그 이후에는
ScienceON 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 서비스 이용

연합인증을 활용하시면 KISTI가 제공하는 다양한 서비스를 편리하게 이용하실 수 있습니다.

사회연결망분석을 통한 샐러드 구매자 유형 및 구매행태 분석
Analysis of Salad Purchaser Types and Purchasing Behaviors through Social Network Analysis 원문보기

品質經營學會誌 = Journal of Korean society for quality management, v.50 no.2, 2022년, pp.287 - 304  

하지영 ((주)지앤비G&B 연구개발팀) ,  임세화 (농촌진흥청 농산업경영과)

Abstract AI-Helper 아이콘AI-Helper

Purpose: The size of the salad consumption market has expanded since Covid-19, and continuous growth is predicted. Therefore, by extracting influential core purchasers in the salad consumption market and analyzing their purchasing behaviors and consumer types, this study intended to provide basic da...

주제어

표/그림 (19)

참고문헌 (14)

  1. aT FIS Newsletter. Foods emerging as COVID-19 2020.11.13. 

  2. Bonacich P. 1972. Factoring and Weighting Approaches to status scores and clique indentification. Journal of Mathematical Socioligy 2:113-120. 

  3. Cho Yoon-ho, Bang Joung-hae. 2009. Social Network Analysis for New Product Recommendation. Journal of Inteligence and Information Systems 15(4): 183~200. 

  4. Kim Jae-Kyeong, Choi Il-Young, Kim Hyea-Kyeong and Kim Nam-Hee. 2009. Social Network Analysis to Analyze the Purchase Behavior Of Churning Customers and Loyal Customers. Journal of Management Science 26(1):183-196. 

  5. Kim Kyung-soo and Cho Nam-wook. 2021. Defense science and technology network research using patent mining. Journal of Korean Society for Quality Management 49(1): 97-112. 

  6. Kim Yong-hak. 2003. Social Network Analysis. Seoul: Pakyounsa. 

  7. Kim Yong-hak. 2011. Social Network Analysis. Seoul: Pakyounsa. 

  8. Kwon Do-Hee and Cho Chul-Ho. 2019. The Effect of SNS Prosumer Activity Characteristics and Relationship Quality on User Satisfaction and Loyalty Intention. Journal of Korean Society for Quality Management 47(1): 125-138. 

  9. Kwon Byeong-cheon and Jo Nam-ok. 2011. A study on the relationship between airline seat sharing social network and business performance. Journal of Korean Society for Quality Management 39(2): 271-.280 

  10. Lee Su-sang. 2013. Network Analysis Methodology. Seoul: Nonhyung. 

  11. Park Jae-hun, Kim, Ye-Rim, and Kang Su-Bin. 2021. Customer Satisfaction Analysis for Global Cosmetic Brands: Text-mining Based Online Review Analysis. Journal of Korean Society for Quality Management 49(4): 595-607. 

  12. Sang-Hyo Kim, Lee Kye-Im, Heo Seong-yoon, and Lee Uk-jik. 2019. Research on Fresh-cut Fruits and Vegetables. Korea Rural Economic Institute R880, 1-307. 

  13. The Electronic Newspaper. 2018. Strategies to retain existing customers and create new genuine customers based on big data. Column:2018.7.6. 

  14. Yang Seung-ryong and Kim Kun A. 2020. Analysis of Consumer WTP for each Stage of Pre-processing of Fresh Cut Agricultural Product. The Korea Food Marketing Association, Summer Conference 2020(0):497-511. 

섹션별 컨텐츠 바로가기

AI-Helper ※ AI-Helper는 오픈소스 모델을 사용합니다.

AI-Helper 아이콘
AI-Helper
안녕하세요, AI-Helper입니다. 좌측 "선택된 텍스트"에서 텍스트를 선택하여 요약, 번역, 용어설명을 실행하세요.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.

선택된 텍스트

맨위로