$\require{mediawiki-texvc}$

연합인증

연합인증 가입 기관의 연구자들은 소속기관의 인증정보(ID와 암호)를 이용해 다른 대학, 연구기관, 서비스 공급자의 다양한 온라인 자원과 연구 데이터를 이용할 수 있습니다.

이는 여행자가 자국에서 발행 받은 여권으로 세계 각국을 자유롭게 여행할 수 있는 것과 같습니다.

연합인증으로 이용이 가능한 서비스는 NTIS, DataON, Edison, Kafe, Webinar 등이 있습니다.

한번의 인증절차만으로 연합인증 가입 서비스에 추가 로그인 없이 이용이 가능합니다.

다만, 연합인증을 위해서는 최초 1회만 인증 절차가 필요합니다. (회원이 아닐 경우 회원 가입이 필요합니다.)

연합인증 절차는 다음과 같습니다.

최초이용시에는
ScienceON에 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 로그인 (본인 확인 또는 회원가입) → 서비스 이용

그 이후에는
ScienceON 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 서비스 이용

연합인증을 활용하시면 KISTI가 제공하는 다양한 서비스를 편리하게 이용하실 수 있습니다.

[해외논문] Parents' Evaluation of an Educational Psychology Service

Educational psychology in practice, v.16 no.3, 2000년, pp.361 - 371  

Cuckle, Pat ,  Bamford, Judi

Abstract

An evaluation of parents' views of an Educational Psychology Service was carried out using a questionnaire survey and follow-up telephone interviews. The most satisfaction was expressed for the pre-school, early years services and child guidance support where a statement was not involved. Parents found it helpful to learn alternative ways to interpret behaviour from understanding professionals. They were less satisfied with statutory assessments of their older children already attending school. The main sources of dissatisfaction were the lack of communication with and involvement of parents in the course of the assessments, the length of time it took to decide on an assessment and the time taken to collect the relevant reports to draw up a statement. Implications for practice are discussed.

참고문헌 (8)

  1. Cuckle, Pat. Children Learning to Read - exploring home and school relationships. British educational research journal, vol.22, no.1, 17-32.

  2. Excellence for all children. Meeting Special Educational Needs DEPARTMENT FOR EDUCATION AND EMPLOYMENT 1997 

  3. Hannon, Peter. Rhetoric and Research in Family Literacy. British educational research journal, vol.26, no.1, 121-138.

  4. Hannon, Peter, Weinberger, Jo, Nutbrown, Cathy. A study of work with parents to promote early literacy development. Research papers in education, vol.6, no.2, 77-97.

  5. HEWISON, JENNY, TIZARD, J.. PARENTAL INVOLVEMENT AND READING ATTAINMENT. The British journal of educational psychology, vol.50, no.3, 209-215.

  6. Future Policy far Special Educational Needs. A Response to the Green Paper NATIONAL ASSOCIATION FOR SPECIAL EDUCATIONAL NEEDS 1998 

  7. Schools: what do parents think? An analysis to the parents' questionnaire OFSTED RESEARCH AND ANALYSIS DIVISION 1998 

  8. Parental Involvement In Children's Reading TOPPING K.J. 1985 

활용도 분석정보

상세보기
다운로드
내보내기

활용도 Top5 논문

해당 논문의 주제분야에서 활용도가 높은 상위 5개 콘텐츠를 보여줍니다.
더보기 버튼을 클릭하시면 더 많은 관련자료를 살펴볼 수 있습니다.

관련 콘텐츠

저작권 관리 안내
섹션별 컨텐츠 바로가기

AI-Helper ※ AI-Helper는 오픈소스 모델을 사용합니다.

AI-Helper 아이콘
AI-Helper
안녕하세요, AI-Helper입니다. 좌측 "선택된 텍스트"에서 텍스트를 선택하여 요약, 번역, 용어설명을 실행하세요.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.

선택된 텍스트

맨위로