기계공학의 발전과 함께 기계 기구들의 소형화에 대해 관심이 높아지고 있으며 소형 기계의 구동기에 적용하기 위한 소형 브레이크에 대한 많은 연구가 진행되고 있다. 본 논문에서는 소형 MR 유체 브레이크를 개발하기 위해 수학적 토크 모델과 자기장 해석 모델을 이용하였다. 디스크 직경과 MR 유체의 항복응력, 내부 자기장 세기에 따른 발생토크를 추정하였고, 제한된 크기의 MR 유체 브레이크의 발생 토크 향상을 위해 자기장 해석 모델을 이용하였다. 토크 향상을 위해 3개의 디스크로 구성된 다중 디스크 타입으로 제안, 개발하였다. 제안된 MR 유체 브레이크의 효율을 확인하기 위해 기존 개발된 브레이크들과 체적 대비 발생 토크를 비교하였다.
기계공학의 발전과 함께 기계 기구들의 소형화에 대해 관심이 높아지고 있으며 소형 기계의 구동기에 적용하기 위한 소형 브레이크에 대한 많은 연구가 진행되고 있다. 본 논문에서는 소형 MR 유체 브레이크를 개발하기 위해 수학적 토크 모델과 자기장 해석 모델을 이용하였다. 디스크 직경과 MR 유체의 항복응력, 내부 자기장 세기에 따른 발생토크를 추정하였고, 제한된 크기의 MR 유체 브레이크의 발생 토크 향상을 위해 자기장 해석 모델을 이용하였다. 토크 향상을 위해 3개의 디스크로 구성된 다중 디스크 타입으로 제안, 개발하였다. 제안된 MR 유체 브레이크의 효율을 확인하기 위해 기존 개발된 브레이크들과 체적 대비 발생 토크를 비교하였다.
With the advancements in mechanical engineering, there is an increasing interest in the miniaturization of machines, and considerable research is being conducted on brakes that can be applied to actuators of small machines. In this study, a mathematical torque model and a magnetic field analysis mod...
With the advancements in mechanical engineering, there is an increasing interest in the miniaturization of machines, and considerable research is being conducted on brakes that can be applied to actuators of small machines. In this study, a mathematical torque model and a magnetic field analysis model are used to develop a compact MR fluid brake. The generated torque due to the inner diameter, the yield stress of the MR fluid, and the disk diameter were estimated, and the magnetic field analysis model was used to improve the generated torque of the limited-sized MR fluid brake. To improve torque efficiency, a multi-disk type modular MR fluid brake with three disks was proposed and developed. To verify the efficiency of the proposed MR fluid brake, we compared the volume-to-torque ratio of the proposed brake with that of other brakes that were developed in previous studies.
With the advancements in mechanical engineering, there is an increasing interest in the miniaturization of machines, and considerable research is being conducted on brakes that can be applied to actuators of small machines. In this study, a mathematical torque model and a magnetic field analysis model are used to develop a compact MR fluid brake. The generated torque due to the inner diameter, the yield stress of the MR fluid, and the disk diameter were estimated, and the magnetic field analysis model was used to improve the generated torque of the limited-sized MR fluid brake. To improve torque efficiency, a multi-disk type modular MR fluid brake with three disks was proposed and developed. To verify the efficiency of the proposed MR fluid brake, we compared the volume-to-torque ratio of the proposed brake with that of other brakes that were developed in previous studies.
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