최근 철도차량에 대한 대용량 고속 데이터통신 대한 요구사항으로 100Mpbs급 이더넷 TCN(Train Communication Network) 규격(IEC 61375-1, IEC 61375-2-5, IEC 61375-3-4, IEC 61375-2-3, IEC 61375-2-4, IEC 61375-2-8)이 제/개정되었다. 이미 해외에서는 이더넷 차량이 운영되고 있으며, 국내에도 2020년부터 이더넷 TCN이 적용된 전동차가 운영될 예정이다. 국내외적으로 철도차량의 상호운영을 위하여 국제규격 준용이 강화되고 있다. TCN 분야에서는 대표적으로 Bombardier, Siemens사(社) 등의 차량제작사가 IEC61375(MVB)에 대한 conformance test bench를 구축하고, 규격 합치성 여부에 대한 자체인증서를 발행하고 있다. 현재까지 국내에서는 국제규격에 따른 TCN-MVB, WTB 등-을 적용하고 있음에도 네트워크 규격합치성에 대한 검증절차가 전무하고, 장치에 대한 프로토콜 조합시험으로 차량 네트워크 시험을 갈음하고 있다. 국제규격의 준수여부가 의무사항은 아니지만, 운영사가 동일운영노선에서 차량간 상호운용성을 고려할 때, 철도차량 네트워크에 대한 규격 합치성에 대한 검증이 반드시 수행되어야 한다. 국내에서도 철도차량 및 전장장치의 기술경쟁력 확보를 위하여, 국제규격합치성에 대한 검증이 필요한 시점이다. 본 논문에서는 이더넷 TCN에 대한 합치성 검증을 위하여, IEC 61375 2-8을 분석하여 요구사항 검증을 위한 검증도구와 이더넷 네트워크 기술이 적용된 전장장치를 대상으로 TRDP(Train Realtime Data Protocal) 라이브러리에 대한 검증결과를 기술하고자 한다.
최근 철도차량에 대한 대용량 고속 데이터통신 대한 요구사항으로 100Mpbs급 이더넷 TCN(Train Communication Network) 규격(IEC 61375-1, IEC 61375-2-5, IEC 61375-3-4, IEC 61375-2-3, IEC 61375-2-4, IEC 61375-2-8)이 제/개정되었다. 이미 해외에서는 이더넷 차량이 운영되고 있으며, 국내에도 2020년부터 이더넷 TCN이 적용된 전동차가 운영될 예정이다. 국내외적으로 철도차량의 상호운영을 위하여 국제규격 준용이 강화되고 있다. TCN 분야에서는 대표적으로 Bombardier, Siemens사(社) 등의 차량제작사가 IEC61375(MVB)에 대한 conformance test bench를 구축하고, 규격 합치성 여부에 대한 자체인증서를 발행하고 있다. 현재까지 국내에서는 국제규격에 따른 TCN-MVB, WTB 등-을 적용하고 있음에도 네트워크 규격합치성에 대한 검증절차가 전무하고, 장치에 대한 프로토콜 조합시험으로 차량 네트워크 시험을 갈음하고 있다. 국제규격의 준수여부가 의무사항은 아니지만, 운영사가 동일운영노선에서 차량간 상호운용성을 고려할 때, 철도차량 네트워크에 대한 규격 합치성에 대한 검증이 반드시 수행되어야 한다. 국내에서도 철도차량 및 전장장치의 기술경쟁력 확보를 위하여, 국제규격합치성에 대한 검증이 필요한 시점이다. 본 논문에서는 이더넷 TCN에 대한 합치성 검증을 위하여, IEC 61375 2-8을 분석하여 요구사항 검증을 위한 검증도구와 이더넷 네트워크 기술이 적용된 전장장치를 대상으로 TRDP(Train Realtime Data Protocal) 라이브러리에 대한 검증결과를 기술하고자 한다.
Recently, as a requirement for high-speed and high-speed data communication for railway vehicles, 100Mbps class Ethernet TCN (Train Communication Network) standards (IEC 61375-1, IEC 61375-2-5, IEC 61375-3-4, IEC 61375-2-3, IEC 61375-2-4, IEC 61375-2-8) have been amended. Ethernet trains are already...
Recently, as a requirement for high-speed and high-speed data communication for railway vehicles, 100Mbps class Ethernet TCN (Train Communication Network) standards (IEC 61375-1, IEC 61375-2-5, IEC 61375-3-4, IEC 61375-2-3, IEC 61375-2-4, IEC 61375-2-8) have been amended. Ethernet trains are already in operation overseas, and electric trains using Ethernet TCN will be operated in Korea from 2020. International standards are being strengthened for mutual operation of railway vehicles both domestically and internationally. In the TCN field, manufacturers such as Bombardier, Siemens, etc., have established a conformance test bench for IEC61375 (MVB) and issue their own certificates on conformity with standards. So far, in Korea, TCN-MVB, WTB, etc. have been applied according to international standards. However, there is no validation procedure for network conformance. Compliance with international standards is not mandatory, but verification of conformance to standards for rail vehicle networks must be performed when operators consider inter-vehicle interoperability on the same lines of operation. In Korea, it is necessary to verify conformity with international standards in order to secure technical competitiveness of railway vehicles and electric devices. In this paper, for verification of conformance to Ethernet TCN, IEC 61375 2-8 is analyzed, and a verification tool for requirement verification and an electric network device with Ethernet network technology are applied to the TRDP (Train Realtime Data Protocol) library. The results of the verification are described.
Recently, as a requirement for high-speed and high-speed data communication for railway vehicles, 100Mbps class Ethernet TCN (Train Communication Network) standards (IEC 61375-1, IEC 61375-2-5, IEC 61375-3-4, IEC 61375-2-3, IEC 61375-2-4, IEC 61375-2-8) have been amended. Ethernet trains are already in operation overseas, and electric trains using Ethernet TCN will be operated in Korea from 2020. International standards are being strengthened for mutual operation of railway vehicles both domestically and internationally. In the TCN field, manufacturers such as Bombardier, Siemens, etc., have established a conformance test bench for IEC61375 (MVB) and issue their own certificates on conformity with standards. So far, in Korea, TCN-MVB, WTB, etc. have been applied according to international standards. However, there is no validation procedure for network conformance. Compliance with international standards is not mandatory, but verification of conformance to standards for rail vehicle networks must be performed when operators consider inter-vehicle interoperability on the same lines of operation. In Korea, it is necessary to verify conformity with international standards in order to secure technical competitiveness of railway vehicles and electric devices. In this paper, for verification of conformance to Ethernet TCN, IEC 61375 2-8 is analyzed, and a verification tool for requirement verification and an electric network device with Ethernet network technology are applied to the TRDP (Train Realtime Data Protocol) library. The results of the verification are described.
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