$\require{mediawiki-texvc}$

연합인증

연합인증 가입 기관의 연구자들은 소속기관의 인증정보(ID와 암호)를 이용해 다른 대학, 연구기관, 서비스 공급자의 다양한 온라인 자원과 연구 데이터를 이용할 수 있습니다.

이는 여행자가 자국에서 발행 받은 여권으로 세계 각국을 자유롭게 여행할 수 있는 것과 같습니다.

연합인증으로 이용이 가능한 서비스는 NTIS, DataON, Edison, Kafe, Webinar 등이 있습니다.

한번의 인증절차만으로 연합인증 가입 서비스에 추가 로그인 없이 이용이 가능합니다.

다만, 연합인증을 위해서는 최초 1회만 인증 절차가 필요합니다. (회원이 아닐 경우 회원 가입이 필요합니다.)

연합인증 절차는 다음과 같습니다.

최초이용시에는
ScienceON에 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 로그인 (본인 확인 또는 회원가입) → 서비스 이용

그 이후에는
ScienceON 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 서비스 이용

연합인증을 활용하시면 KISTI가 제공하는 다양한 서비스를 편리하게 이용하실 수 있습니다.

[해외논문] Research on Adaptive Learning Prediction Based on XAPI 원문보기

International journal of information and education technology, v.10 no.9, 2020년, pp.679 - 684  

Xiao, Jun ,  Wang, Lamei ,  Zhao, Jisheng ,  Fu, Aizhen

Abstract AI-Helper 아이콘AI-Helper

In the field of online learning, there is a problem of high student turnover rate. How to accurately identify learners and provide targeted teaching support services is an urgent problem for education researchers. In this paper, 1306 online learners majoring in finance from Shanghai Open University ...

참고문헌 (18)

  1. [1] H. Jiawei. and K. Micheline, "Data mining: Concepts and techniques," Data Mining Concepts Models Methods & Algorithms Second Edition, vol. 5, no. 4, pp. 1-18, 2006. 

  2. [2] R. S. J. D. Baker and K. Yacef, "The state of educational data mining in 2009: A review and future visions," Journal of Educational Data Mining, vol. 1, no. 1, 2009. 

  3. [3] M. Bienkowski, M. Feng, and B. Means, "Enhancing teaching and learning through educational data mining and learning analytics: An issue brief," Washington: US Department of Education, pp. 1-57, 2012. 

  4. [4] P. Nithya, B. Umamaheswari. and A. Umadevi, "A survey on educational data mining in feld of education," International Journal of Advanced Research in Computer Engineering & Technology, vol. 5, no. 1, pp. 69-78, 2016. 

  5. [5] L. Huang. and G. Liu, "Application of web data mining in on-line education," in Proc. the 2012 Second International Conference on Electric Technology and Civil Engineering, 2012. 

  6. 10.1016/j.eswa.2006.04.005 [6] C. Romero and S. Ventura, "Educational data mining: A survey from 1995 to 2005," Expert Systems with Applications, vol. 33, no. 1, pp. 135-146, 2007. 

  7. [7] L. Talavera and E. Gaudioso, "Mining student data to characterize similar behavior groups in unstructured collaboration spaces," presented at Workshop on Artificial Intelligence in Computer Supported Collaborative Learning at European Conference on Artificial Intelligence, 2004. 

  8. 10.1016/j.compedu.2009.05.010 [8] I. Lykourentzou, I. Giannoukos, V. Nikolopoulos, G. Mpardis. and V. Loumos, "Dropout prediction in e-learning courses through the combination of machine learning techniques," Computers & Education, vol. 53, no. 3, pp. 1-965, 2009. 

  9. 10.1016/j.compedu.2009.09.008 [9] L. P. Macfadyen and S. Dawson, "Mining LMS data to develop an 'early warning system' for educators: a proof of concept," Computers & Education, vol. 54, no. 2, pp. 1-599, 2010. 

  10. 10.1007/978-3-319-02738-8_4 [10] H. Guruler and A. Istanbullu, Modeling Student Performance in Higher Education Using Data Mining, 2014. 

  11. [11] Advanced Distributed Learning. (2013). Webinar on the Experience API Version 1.0.0. [EB/OL]. [Online]. Available: http://www.adlnet.gov/webinar-on-the-experience-api-version-1-0-0/ 

  12. [12] Advanced Distributed Learning. (2014). xAPI Background and History [EB/OL]. [Online]. Available: http://www.adlnet.gov/tla/experience-api/background-and-history/ 

  13. [13] T. Rabelo, M. Lama, R. R. Amorim et al., "SmartLAK: A big data architecture for supporting learning analytics services," in Proc. Frontiers in Education Conference (FIE), 2010, pp. 1-5. 

  14. [14] N. Hruska, (2012). From ADL Team Member Nikolaus Hruska: Using Activity Streams in Next Generation SCORM [EB/OL]. [Online]. Available: http://www.adlnet.a-using-activity-streams-in-next-generation-scorm/ 

  15. 10.1111/bjet.12632 [15] A. R. Cano, M. B. Fernandez, J. Alvaro, and T. Garcia, "Using game learning analytics for validating the design of a learning game for adults with intellectual disabilities," British Journal of Educational Technology, vol. 49, no. 4, pp. 659-672, 2018. 

  16. 10.1007/s10758-015-9260-x [16] J. M. Kevan and P. R. Ryan, "Experience API: Flexible, decentralized and activity-centric data collection," Technology Knowledge & Learning, vol. 21, no. 1, pp. 143-149, 2016. 

  17. 10.3991/ijep.v7i3.7385 [17] M. J. Yee-King, M. Grierson et al., "Evidencing the value of inquiry based, constructionist learning for student coders," International Journal of Engineering Pedagogy, vol. 7, no. 3, pp. 109-129, 2017. 

  18. 10.6018/red/48/7 [18] C. S. Gonzalez and A. Cesar, "Collazos, Roberto Garcia. Desafioen el disenode MOOCs: Incorporacion de aspectos para la colaboracion y lagamificacion," Red Revista De Educacion A Distancia, vol. 48, no. 7, pp. 1-23, 2016. 

관련 콘텐츠

오픈액세스(OA) 유형

GOLD

오픈액세스 학술지에 출판된 논문

저작권 관리 안내
섹션별 컨텐츠 바로가기

AI-Helper ※ AI-Helper는 오픈소스 모델을 사용합니다.

AI-Helper 아이콘
AI-Helper
안녕하세요, AI-Helper입니다. 좌측 "선택된 텍스트"에서 텍스트를 선택하여 요약, 번역, 용어설명을 실행하세요.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.

선택된 텍스트

맨위로