$\require{mediawiki-texvc}$

연합인증

연합인증 가입 기관의 연구자들은 소속기관의 인증정보(ID와 암호)를 이용해 다른 대학, 연구기관, 서비스 공급자의 다양한 온라인 자원과 연구 데이터를 이용할 수 있습니다.

이는 여행자가 자국에서 발행 받은 여권으로 세계 각국을 자유롭게 여행할 수 있는 것과 같습니다.

연합인증으로 이용이 가능한 서비스는 NTIS, DataON, Edison, Kafe, Webinar 등이 있습니다.

한번의 인증절차만으로 연합인증 가입 서비스에 추가 로그인 없이 이용이 가능합니다.

다만, 연합인증을 위해서는 최초 1회만 인증 절차가 필요합니다. (회원이 아닐 경우 회원 가입이 필요합니다.)

연합인증 절차는 다음과 같습니다.

최초이용시에는
ScienceON에 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 로그인 (본인 확인 또는 회원가입) → 서비스 이용

그 이후에는
ScienceON 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 서비스 이용

연합인증을 활용하시면 KISTI가 제공하는 다양한 서비스를 편리하게 이용하실 수 있습니다.

[국내논문] Effects of Participant Motivations for Online-Streaming Music Festivals on Social Presence, Flow, and Satisfaction : Focused on ‘Wumuji’ case
온라인 스트리밍 음악 페스티벌 참여자들의 이용 동기가 사회적 실재감, 몰입, 이용 만족도에 미치는 영향 : ‘우리의 무대를 지켜주세요(Wumuji)’ 사례를 중심으로

한국언론학보 = Korean journal of journalism & communication studies, v.65 no.5, 2021년, pp.437 - 473  

Pyo, Siyoung

초록이 없습니다.

참고문헌 (118)

  1. Alikilic, O., Atabek, U.. Social media adoption among Turkish public relations professionals: A survey of practitioners. Public relations review, vol.38, no.1, 56-63.

  2. Ban, Ok Sook, Park, Joo-Yeun. A Study on Structural Relationships of Internet Personal Broadcasting Continuous Use : TAM 2. 언론과학연구= Journal of communication science, vol.16, no.1, 59-.

  3. Biocca, Frank, Harms, Chad, Burgoon, Judee K.. Toward a More Robust Theory and Measure of Social Presence: Review and Suggested Criteria. Presence : teleoperators and virtual environments, vol.12, no.5, 456-480.

  4. 10.21328/JMEC.2016.05.14.2.178 

  5. Guillory, Jamie E., Sundar, S. Shyam. How Does Web Site Interactivity Affect Our Perceptions of an Organization?. Journal of public relations research, vol.26, no.1, 44-61.

  6. Han, Youngju. A Study on the Satisfaction and Social Intention of Personal Broadcasting as Internet Streaming Broadcasting : Focus on Gratifications sought and Gratifications obtained Using the Expected Value Theory. 언론과학연구= Journal of communication science, vol.19, no.3, 124-170.

  7. Jiang, Shaohai. Functional interactivity in social media: an examination of Chinese health care organizations’ microblog profiles. Health promotion international, vol.34, no.1, 38-46.

  8. Joo, Chung Min, Yang, Seung Jun, Chae, Jong Hun, Kim, Gun Hee. The Influence of the Personal broadcasting producer"s and User"s characteristics on fun Perception : Focusing on beauty contents. 커뮤니케이션 이론= Communication theories, vol.15, no.2, 51-91.

  9. 정상목, 송기상. 이러닝 환경에서 몰입학습 증진을 위한 대화 기반 피드백 시스템의 개발. 한국콘텐츠학회논문지 = The Journal of the Korea Contents Association, vol.7, no.2, 150-160.

  10. 김, 가은, 홍, 미성. 포스트 코로나 시대 ##x2018;라이브 스트리밍(live streaming)##x2019; 무용공연의 시청현황과 개선방안. 한국체육학회지. The Korean journal of physical education. 인문·사회과학편, vol.59, no.5, 309-321.

  11. Kim, Hyeyoung, An, Boseob. A Study on the Effects of the attractiveness and credibility of Online 1 Personal Media Broadcasting B.J. on the Viewing Engagement perceived on Media Channel, Interactivity, Perceived Enjoyment, and the User’s Responses. 광고연구, vol.118, 78-126.

  12. Kim , Jong Moo. Analysis of the Influence that the Motive to View Internet Live Broadcast has on the Degree of Satisfaction in Viewing and the Intention to Continue Viewing. 한국디자인문화학회지 Journal of the Korean society of design culture, vol.23, no.2, 141-152.

  13. Kim, Yeram, Park, Namkee. The Use of SNS Real-time Video Streaming Services, Satisfaction, and Intention of Continuous Use: Influences of Personal Characteristics and Social Presence. 사이버 커뮤니케이션 학보, vol.36, no.3, 53-98.

  14. 구윤희,, 노기영,. Effects of Community Based health Campaign on Citizenship Behavior : Focusing on Campaign Identification and Campaign Participation. 홍보학 연구= Journal of public relations research, vol.22, no.3, 132-157.

  15. 10.1145/1180875.1180901 

  16. Lee, Jun-Ho, Lee, Sa-Hee, Yoon, Ji-Hwan. The impact of personal characteristics and social viewing of YouTube personal travel. 호텔경영학연구 = Korean journal of hospitality and tourism, vol.28, no.4, 51-71.

  17. 임재완, 박병호. 모바일 개인방송 시청 요인 분석: HMSAM 모델을 중심으로. Information Systems Review, vol.18, no.4, 89-106.

  18. Morris, Merrill, Ogan, Christine. The Internet as Mass Medium. Journal of communication, vol.46, no.1, 39-50.

  19. 10.1145/358916.358975 

  20. Oh, Dayyoung. Effects of Demographic Features, Use Motives and Personality of Audience on Usage of YouTube. 언론과학연구= Journal of communication science, vol.17, no.4, 122-162.

  21. Park, D. W., Lee, J. Y., Lee, J. W., & Lee, G. H. (2012). A Study on Policy Direction for Internet-Based New Media and Mid-to-Long Term Strategy for Media Development (Publication No. 12-34). Gyeonggido: Korea Communications Commission. 

  22. 10.21184/jkeia.2013.09.7.3.53 

  23. Park, H. G. (2019). The influence of interaction, parasocial interaction, social presence, communication pattern, and usage time of online video streaming services on overindulgence. Unpublished master dissertation, Hanyang University, Seoul, Korea. 

  24. Park, S. (2020). How the attractiveness and credibility of Mukbang YouTubers affect consumer attitude toward products. Journal of OOH Advertising Research, 17(4), 77-97. 

  25. Roehrich, Gilles. Consumer innovativeness : Concepts and measurements. Journal of business research, vol.57, no.6, 671-677.

  26. Sarah Perez (2017, 12, 19). Reddit launches new mobile apps with support for real-time comments, chat, mod tools and more. TechCrunch, https://techcrunch.com/2017/12/18/reddit-launches-newmobile-apps-with-supportfor-real-time-comments-chat-mod-toolsand-more/?guccounter=1 

  27. Shim, Y. J. (2021, March 8). "#Save our stage in Korea" Today's opening... Indie musicians who are trying to save the music venues. The Kyunghyang Shinmun, http://news.khan.co.kr/kh_news/khan_art_view.html?artid=202103081107001&code960100 

  28. Short, J., Williams, E., & Christie, C. (1976). The social psychology of telecommunications, New Jersey: Wiley. 

  29. Sundar, S. Shyam, Kalyanaraman, Sriram, Brown, Justin. Explicating Web Site Interactivity : Impression Formation Effects in Political Campaign Sites. Communication research, vol.30, no.1, 30-59.

  30. Sung, M. J., Jung, H. W., & Kim, T. K. (2018, November). The Effect of Motivation to Use on Satisfaction and Flow in Internet Game Broadcasting. Paper presented at the Autumn Conference of the Korea Entertainment Industry Association, Daejeon: Hanbat National University. 

  31. Wen, Jiachen, Lee, Hyemi. What Factors of Live Streaming Commerce Appeal to Chinese Consumers? The Influences of Platform and BJ Characteristics on Purchase Intention and the Moderating Effects of Gender. e-비즈니스 연구, vol.21, no.5, 215-234.

  32. Whiting, Anita, Williams, David. Why people use social media: a uses and gratifications approach. Qualitative market research, vol.16, no.4, 362-369.

  33. Wu, Guohua, Wu, Guohua. Conceptualizing and Measuring the Perceived Interactivity of Websites. Journal of current issues & research in advertising, vol.28, no.1, 87-104.

  34. Yoon, J. Y. (2020). Classical Music Concerts in the Post-Corona Era. The Korean Journal of Arts Studies, 29, 73-90. 

활용도 분석정보

상세보기
다운로드
내보내기

활용도 Top5 논문

해당 논문의 주제분야에서 활용도가 높은 상위 5개 콘텐츠를 보여줍니다.
더보기 버튼을 클릭하시면 더 많은 관련자료를 살펴볼 수 있습니다.

관련 콘텐츠

저작권 관리 안내
섹션별 컨텐츠 바로가기

AI-Helper ※ AI-Helper는 오픈소스 모델을 사용합니다.

AI-Helper 아이콘
AI-Helper
안녕하세요, AI-Helper입니다. 좌측 "선택된 텍스트"에서 텍스트를 선택하여 요약, 번역, 용어설명을 실행하세요.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.

선택된 텍스트

맨위로