$\require{mediawiki-texvc}$

연합인증

연합인증 가입 기관의 연구자들은 소속기관의 인증정보(ID와 암호)를 이용해 다른 대학, 연구기관, 서비스 공급자의 다양한 온라인 자원과 연구 데이터를 이용할 수 있습니다.

이는 여행자가 자국에서 발행 받은 여권으로 세계 각국을 자유롭게 여행할 수 있는 것과 같습니다.

연합인증으로 이용이 가능한 서비스는 NTIS, DataON, Edison, Kafe, Webinar 등이 있습니다.

한번의 인증절차만으로 연합인증 가입 서비스에 추가 로그인 없이 이용이 가능합니다.

다만, 연합인증을 위해서는 최초 1회만 인증 절차가 필요합니다. (회원이 아닐 경우 회원 가입이 필요합니다.)

연합인증 절차는 다음과 같습니다.

최초이용시에는
ScienceON에 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 로그인 (본인 확인 또는 회원가입) → 서비스 이용

그 이후에는
ScienceON 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 서비스 이용

연합인증을 활용하시면 KISTI가 제공하는 다양한 서비스를 편리하게 이용하실 수 있습니다.

Designing a Leveled Conversational Teachable Agent for English Language Learners 원문보기

Applied sciences, v.13 no.11, 2023년, pp.6541 -   

Lee, Kyung-A (Department of IT Engineering, Sookmyung Women’s University, Seoul 04310, Republic of Korea) ,  Lim, Soon-Bum (Department of IT Engineering, ICT Convergence Research Institute, Sookmyung Women’s University, Seoul 04310, Republic of Korea)

Abstract AI-Helper 아이콘AI-Helper

Given the considerable importance of the English language as a common method of global communication, supporting and engaging learning environments for studying English as a second language are essential. In this study, we propose an interactive agent that considers differences in learners’ sk...

참고문헌 (20)

  1. Shin A Study on the Effect of Conversational Agent-based English Learning System on Speaking Proficiency J. Korea Soc. Comput. Inf. 2018 23 39 

  2. Kim A Study on the Effect of English Learning Conversation System Using Speech Recognition Technology Int. J. Adv. Sci. Technol. 2019 28 813 

  3. Liu Integrating Dialogic Feedback into an Intelligent Tutoring System for English Speaking Practice Int. J. Distance Educ. Technol. 2020 28 1 

  4. Sung Artificial intelligence chatbot developed by elementary school English pre-service teachers Lang. Study 2020 56 97 

  5. Hwang Artificial Intelligence and its potential in English education: Deployment and creation of an AI chatbot by pre-service EFL teachers Multimed. Assist. Lang. Learn. 2020 24 104 

  6. Seong Analyzing learners’ and teachers’ perceptions of AI PengTalk for English learning and the suggestions for its use J. Learn. Centered Curric. Instr. 2021 21 915 

  7. Lee A Systematic Review of Artificial Intelligence Use in English Learning: Focus on Higher Education J. Humanit. Soc. Sci. 2020 11 2027 

  8. Kim A study of AI chatbot as an assistant tool for school English curriculum Korean Assoc. Learn. Centered Curric. Instr. 2019 10.22251/jlcci.2019.19.1.89 19 89 

  9. Okita Learning by Teaching Human Pupils and Teachable Agents: The Importance of Recursive Feedback J. Learn. Sci. 2013 10.1080/10508406.2013.807263 22 375 

  10. Biswas From Design to Implementation to Practice a Learning by Teaching System: Betty’s Brain Int. J. Artif. Intell. Educ. 2015 10.1007/s40593-015-0057-9 26 350 

  11. Biswas Learning by teaching: A new agent paradigm for educational software Appl. Artif. Intell. Int. J. 2005 10.1080/08839510590910200 19 363 

  12. Leelawong Designing Learning by Teaching Agents: The Betty’s Brain System Int. J. Artif. Intell. Educ. 2008 18 181 

  13. Jin The Effects of Self-directed Learning through an AI Speaking Application in an EFL Speaking Class on Learners’ Self-directed Learning Ability and Speaking Skills Stud. Engl. Educ. 2022 10.22275/SEE.27.3.07 27 381 

  14. Krashen, S.D. (2022). Explorations in Language Acquisition and Use, Heinemann. 

  15. Lee, I. (2022). English Speaking Practice System for Non-Native Speakers Based on Reading Comprehension Checks. [Master’s Thesis, Korea University]. 

  16. Matarneh Speech recognition systems: A Comparative Review J. Comput. Eng. 2017 19 71 

  17. Muda, L., Begam, M., and Elamvazuthi, I. (2020). Voice recognition algorithms using mel frequency cepstral coefficient (MFCC) and dynamic time warping (DTW) techniques. arXiv. 

  18. Cooley The fast Fourier transform and its applications IEEE Trans. Educ. 1969 10.1109/TE.1969.4320436 12 27 

  19. Smith, E.A., and Senter, R.J. (1967). Automated Readability Index: Aerospace Medical Research Laboratories, University of Cincinnati. 

  20. 10.18653/v1/2020.emnlp-main.468 Puri, R., Spring, R., Patwary, M., Shoeybi, M., and Catanzaro, B. (2020). Training question answering models from synthetic data. arXiv. 

관련 콘텐츠

오픈액세스(OA) 유형

GOLD

오픈액세스 학술지에 출판된 논문

저작권 관리 안내
섹션별 컨텐츠 바로가기

AI-Helper ※ AI-Helper는 오픈소스 모델을 사용합니다.

AI-Helper 아이콘
AI-Helper
안녕하세요, AI-Helper입니다. 좌측 "선택된 텍스트"에서 텍스트를 선택하여 요약, 번역, 용어설명을 실행하세요.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.

선택된 텍스트

맨위로