$\require{mediawiki-texvc}$
  • 검색어에 아래의 연산자를 사용하시면 더 정확한 검색결과를 얻을 수 있습니다.
  • 검색연산자
검색연산자 기능 검색시 예
() 우선순위가 가장 높은 연산자 예1) (나노 (기계 | machine))
공백 두 개의 검색어(식)을 모두 포함하고 있는 문서 검색 예1) (나노 기계)
예2) 나노 장영실
| 두 개의 검색어(식) 중 하나 이상 포함하고 있는 문서 검색 예1) (줄기세포 | 면역)
예2) 줄기세포 | 장영실
! NOT 이후에 있는 검색어가 포함된 문서는 제외 예1) (황금 !백금)
예2) !image
* 검색어의 *란에 0개 이상의 임의의 문자가 포함된 문서 검색 예) semi*
"" 따옴표 내의 구문과 완전히 일치하는 문서만 검색 예) "Transform and Quantization"
쳇봇 이모티콘
안녕하세요!
ScienceON 챗봇입니다.
궁금한 것은 저에게 물어봐주세요.

논문 상세정보

A Study on Management Strategies at the Growth Stage of Product Life Cycle

Abstract

In the growth stage, the target customers quickly change to innovators, early adopters, and early majority as time progresses. Compared with the case of a maturity stage, the range of customers’ product preferences is considered wider and their speed of change is faster. In order to follow these changes, organizations must continue to introduce new products strategically to a target market. This research contains two parts, the development of the strategies at the growth stage and the application of the suggested strategies to the current industrial market as an empirical study. The strategies are designed by considering the fitness of the increase of customer preferences and the strategic market positions of each player in the market. Therefore, two factors, "the degree of product variety" and "the degree of product similarity", of each organization are analyzed. After the analysis, the four types of product development strategies at the growth stage are defined by classification based on the strength of each factor. The strategies are Leader strategy, Proactive challenger strategy, Reactive challenger strategy, and Follower strategy. Each strategy defines the effective product positioning and enables identification of a more effective new product development management. In the part of empirical study, the portable MD (MiniDisc) player industry, which is a fast growing audio hardware market in Japan, is selected as an example. The result shows that the suggested strategies can be applied for product development management such as an effective use in selecting product positioning, when an organization develops new products.

참고문헌 (0)

  1. 이 논문의 참고문헌 없음

이 논문을 인용한 문헌 (0)

  1. 이 논문을 인용한 문헌 없음

원문보기

원문 PDF 다운로드

  • 원문 PDF 정보가 존재하지 않습니다.

원문 URL 링크

원문 PDF 파일 및 링크정보가 존재하지 않을 경우 KISTI DDS 시스템에서 제공하는 원문복사서비스를 사용할 수 있습니다. (원문복사서비스 안내 바로 가기)

상세조회 0건 원문조회 0건

DOI 인용 스타일