본 연구는 청소년 교육을 위한 학교체육 정책 방안을 모색함으로써 현 학교교육의 문제점을 진단하고 앞으로의 학교체육 정상화를 위한 방안을 제시하였다. 첫째, 현행 우리의 학교체육의 문제점은 학생들의 원활한 체육활동을 위한 체육시설이 부족하며, 과열된 입시제도, 획일화된 체육교과과정, 인식 및 의욕이 부족한 체육교사, 학교체육을 정상화시킬 수 있는 제도가 미흡하다. 둘째, 정과 체육수업의 정상화, 방과후 체육 활성화, 스포츠 클럽의 육성, 1교 1기 · 1인 1기 제도의 마련과 활성화는 생활체육과 전문체육의 토대가 될 수 있는 뿌리 역할을 담당할 수 있을 것이다. 셋째, 시설에 있어서는 시설확충, 활용, 사후관리, 프로그램에 있어서는 정보통신망의 활용, 학생체력 평가 데이터베이스 구축, 맞춤형 프로그램, 지역특성을 고려한 스포츠 활용, 지도자는 특기종목 체육교사의 육성, 체육보조교사의 활용, 체육교사의 스포츠 클럽 지도 능력을 갖출 수 있어야 할 것이며, 현 학교체육에 관한 조직체계의 변화, 학교체육시설 법안 마련, 소년체전의 폐지와 체육중 ·고등학교의 부활이 모색되어야 할 것이다.
본 연구는 청소년 교육을 위한 학교체육 정책 방안을 모색함으로써 현 학교교육의 문제점을 진단하고 앞으로의 학교체육 정상화를 위한 방안을 제시하였다. 첫째, 현행 우리의 학교체육의 문제점은 학생들의 원활한 체육활동을 위한 체육시설이 부족하며, 과열된 입시제도, 획일화된 체육교과과정, 인식 및 의욕이 부족한 체육교사, 학교체육을 정상화시킬 수 있는 제도가 미흡하다. 둘째, 정과 체육수업의 정상화, 방과후 체육 활성화, 스포츠 클럽의 육성, 1교 1기 · 1인 1기 제도의 마련과 활성화는 생활체육과 전문체육의 토대가 될 수 있는 뿌리 역할을 담당할 수 있을 것이다. 셋째, 시설에 있어서는 시설확충, 활용, 사후관리, 프로그램에 있어서는 정보통신망의 활용, 학생체력 평가 데이터베이스 구축, 맞춤형 프로그램, 지역특성을 고려한 스포츠 활용, 지도자는 특기종목 체육교사의 육성, 체육보조교사의 활용, 체육교사의 스포츠 클럽 지도 능력을 갖출 수 있어야 할 것이며, 현 학교체육에 관한 조직체계의 변화, 학교체육시설 법안 마련, 소년체전의 폐지와 체육중 ·고등학교의 부활이 모색되어야 할 것이다.
This study was designed to diagnose the current problems of school sports education by researching school sports policy for youth education and suggested useful policies to normalize school sports. Firstly, the present problems in school sports are that there are not enough school sports facilities ...
This study was designed to diagnose the current problems of school sports education by researching school sports policy for youth education and suggested useful policies to normalize school sports. Firstly, the present problems in school sports are that there are not enough school sports facilities for students' sports activities as well as sufficient policies to normalize school sports education Also, excessive competition for entrance exams, uniform education and physical educators who lack will and understanding for school sports are the main causes in school sports education Secondly, normalizing physical class, activating after school physical education, developing sports clubs and enforcing 'an event for one sport in one school and one person policy can play important roles in making basis for leisure sports and elite sports. Thirdly, in sports facilities, their improvement, utilization and management are needed. In addition, utilizing digital network, constructing database for examinations of students' physical strength, creating custom program, making full use of local sports are required in sports programs. Furthermore, sports leaders should raise physical educators for special events, utilize assistant teachers for physical class and have leadership for sports clubs. Finally, change of current school sports system provision of school sports facility bill, abolition of athletics children and reestablishment of physical education schools should be considered.
This study was designed to diagnose the current problems of school sports education by researching school sports policy for youth education and suggested useful policies to normalize school sports. Firstly, the present problems in school sports are that there are not enough school sports facilities for students' sports activities as well as sufficient policies to normalize school sports education Also, excessive competition for entrance exams, uniform education and physical educators who lack will and understanding for school sports are the main causes in school sports education Secondly, normalizing physical class, activating after school physical education, developing sports clubs and enforcing 'an event for one sport in one school and one person policy can play important roles in making basis for leisure sports and elite sports. Thirdly, in sports facilities, their improvement, utilization and management are needed. In addition, utilizing digital network, constructing database for examinations of students' physical strength, creating custom program, making full use of local sports are required in sports programs. Furthermore, sports leaders should raise physical educators for special events, utilize assistant teachers for physical class and have leadership for sports clubs. Finally, change of current school sports system provision of school sports facility bill, abolition of athletics children and reestablishment of physical education schools should be considered.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.