브랜드 믹스의 성공 요인 중에서 가장 중요한 것은 브랜드를 표현하는 디자인에 대한 전략적 요인이다. 오늘날의 브랜드 믹스는 예전과 달리 공동 프로모션과 같은 마케팅 방식의 범주를 넘어섬과 동시에 거대 기업의 브랜드 파워를 이용하여 어느 한쪽의 일방적인 이익만 발생되는 것이 아닌 기술과 마케팅, 기술과 디자인, 마케팅과 디자인 등 쌍방향의 브랜드 커뮤니케이션으로 진행되는 종합적 역학 관계이다. 또한 브랜드 디자인은 브랜드에 충성도가 높은 고객과 잠재 고객을 공유하기 때문에 그 중요도는 가중되며 브랜드 믹스의 필요성이 증대되는 필요충분조건의 결과를 초래한다.
본 연구에서는 디자인 관점에서의 브랜드 믹스유형을 두 브랜드 각각의 브랜드 아이덴티티의 관여도와 마스터 브랜드와 파트너 브랜드의 브랜드 믹스 목적에 의한 디자인 표현 방법에 따라 통합, 부분, 교차 브랜딩으로 새롭게 구분했다. 또한 브랜드 믹스를 성공적으로 이끌기 위한 요인을 찾고자 한다. 아래의 전략들은 브랜드 믹스 시 첫 번째 결정해야 할 사항으로 브랜드 선정 단계에서 디자인적 측면을 중점으로 연구하였다. 최근 브랜드 믹스가 이루어진 사례 조사와 분석을 통해 보완, 상호, 추가의 3가지 전략을 추출하고, 기존 브랜드와 브랜드 믹스 후 브랜드 이미지 변화에 대한 이해를 돕기 위해 브랜드 포지셔닝 맵을 도입하여 각 전략별로 사례 분석을 하여 브랜드 믹스의 디자인 가치에 대해 연구했다.
브랜드 믹스의 성공 요인 중에서 가장 중요한 것은 브랜드를 표현하는 디자인에 대한 전략적 요인이다. 오늘날의 브랜드 믹스는 예전과 달리 공동 프로모션과 같은 마케팅 방식의 범주를 넘어섬과 동시에 거대 기업의 브랜드 파워를 이용하여 어느 한쪽의 일방적인 이익만 발생되는 것이 아닌 기술과 마케팅, 기술과 디자인, 마케팅과 디자인 등 쌍방향의 브랜드 커뮤니케이션으로 진행되는 종합적 역학 관계이다. 또한 브랜드 디자인은 브랜드에 충성도가 높은 고객과 잠재 고객을 공유하기 때문에 그 중요도는 가중되며 브랜드 믹스의 필요성이 증대되는 필요충분조건의 결과를 초래한다.
본 연구에서는 디자인 관점에서의 브랜드 믹스유형을 두 브랜드 각각의 브랜드 아이덴티티의 관여도와 마스터 브랜드와 파트너 브랜드의 브랜드 믹스 목적에 의한 디자인 표현 방법에 따라 통합, 부분, 교차 브랜딩으로 새롭게 구분했다. 또한 브랜드 믹스를 성공적으로 이끌기 위한 요인을 찾고자 한다. 아래의 전략들은 브랜드 믹스 시 첫 번째 결정해야 할 사항으로 브랜드 선정 단계에서 디자인적 측면을 중점으로 연구하였다. 최근 브랜드 믹스가 이루어진 사례 조사와 분석을 통해 보완, 상호, 추가의 3가지 전략을 추출하고, 기존 브랜드와 브랜드 믹스 후 브랜드 이미지 변화에 대한 이해를 돕기 위해 브랜드 포지셔닝 맵을 도입하여 각 전략별로 사례 분석을 하여 브랜드 믹스의 디자인 가치에 대해 연구했다.
The most important factors in a successful brand mix are the strategic factor and designs that express the brand. Nowadays, brand mix has already surpassed the marketing method of co-promotion. Also it’s not a unilateral profit taking advantage of a massive corporation’s brand power, but the synthet...
The most important factors in a successful brand mix are the strategic factor and designs that express the brand. Nowadays, brand mix has already surpassed the marketing method of co-promotion. Also it’s not a unilateral profit taking advantage of a massive corporation’s brand power, but the synthetic dynamic relationship driven by interactive brand communication between different categories such as technology and marketing, technology and design, and marketing and design. In addition, as brand design shares between its customers having high loyalty to a brand and potential customers, both the importance of design and the necessity of brand mix increase, requiring results of a necessary and sufficient condition. In this study, the type of brand mix based on design is newly classified as integrated, partial and cross branding, according to the relationship in brand identity between two different brands and the design expression method by the brand mix purpose of master brand and partner brand. Also it tries determine the primary factor that leads brand mix successfully. The below strategies are the first items to be decided in the brand mix, and the study focuses on design-wise in the stage of brand selection. Extracting complementary, mutual, and additional strategy from example research and analysis conducted lately, a brand positioning map is introduced for a better understanding of the present brand. Its brand image change observed after brand mix, the design value of brand mix is studied by analyzing each example in strategic.
The most important factors in a successful brand mix are the strategic factor and designs that express the brand. Nowadays, brand mix has already surpassed the marketing method of co-promotion. Also it’s not a unilateral profit taking advantage of a massive corporation’s brand power, but the synthetic dynamic relationship driven by interactive brand communication between different categories such as technology and marketing, technology and design, and marketing and design. In addition, as brand design shares between its customers having high loyalty to a brand and potential customers, both the importance of design and the necessity of brand mix increase, requiring results of a necessary and sufficient condition. In this study, the type of brand mix based on design is newly classified as integrated, partial and cross branding, according to the relationship in brand identity between two different brands and the design expression method by the brand mix purpose of master brand and partner brand. Also it tries determine the primary factor that leads brand mix successfully. The below strategies are the first items to be decided in the brand mix, and the study focuses on design-wise in the stage of brand selection. Extracting complementary, mutual, and additional strategy from example research and analysis conducted lately, a brand positioning map is introduced for a better understanding of the present brand. Its brand image change observed after brand mix, the design value of brand mix is studied by analyzing each example in strategic.
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