$\require{mediawiki-texvc}$
  • 검색어에 아래의 연산자를 사용하시면 더 정확한 검색결과를 얻을 수 있습니다.
  • 검색연산자
검색연산자 기능 검색시 예
() 우선순위가 가장 높은 연산자 예1) (나노 (기계 | machine))
공백 두 개의 검색어(식)을 모두 포함하고 있는 문서 검색 예1) (나노 기계)
예2) 나노 장영실
| 두 개의 검색어(식) 중 하나 이상 포함하고 있는 문서 검색 예1) (줄기세포 | 면역)
예2) 줄기세포 | 장영실
! NOT 이후에 있는 검색어가 포함된 문서는 제외 예1) (황금 !백금)
예2) !image
* 검색어의 *란에 0개 이상의 임의의 문자가 포함된 문서 검색 예) semi*
"" 따옴표 내의 구문과 완전히 일치하는 문서만 검색 예) "Transform and Quantization"
쳇봇 이모티콘
안녕하세요!
ScienceON 챗봇입니다.
궁금한 것은 저에게 물어봐주세요.

논문 상세정보

『猿蓑』の配列構造と撰集意識

Editorial Intention of the Arrangement Structure in 『Sarumino』

Abstract

『Sarumino』, edited by Bashou"s disciples, Kyorai and Bonchou, under Bashou"s rigorous guidance in 1691, was highly appraised as Shoumon"s representative collection of poems. At that time Shoumon was a leading group among haiku writers. The reason might be that the poetical ideal of Bashou, the leader of Shoumon, was wholly reflected in 『Sarumino』. As the study of『Sarumino』so far has been focused to individual poems, there is no finding any attempt to view the collection of poems itself as a work. But a kind of sequence and common theme can be found among individual poems when we read them closely. That is deeply related with the editorial intention of Bashou and his disciples, therefore to clarify the structure of arrangement in the collection would be essential to understand 『Sarumino』. This paper will examine the arrangement structure based upon accumulated study so far, revealing the editorial intention underlying that structure. That would be a new attempt to see the collection as a creative work.

참고문헌 (0)

  1. 이 논문의 참고문헌 없음

이 논문을 인용한 문헌 (0)

  1. 이 논문을 인용한 문헌 없음

원문보기

원문 PDF 다운로드

  • 원문 PDF 정보가 존재하지 않습니다.

원문 URL 링크

원문 PDF 파일 및 링크정보가 존재하지 않을 경우 KISTI DDS 시스템에서 제공하는 원문복사서비스를 사용할 수 있습니다. (원문복사서비스 안내 바로 가기)

상세조회 0건 원문조회 0건

DOI 인용 스타일