$\require{mediawiki-texvc}$

연합인증

연합인증 가입 기관의 연구자들은 소속기관의 인증정보(ID와 암호)를 이용해 다른 대학, 연구기관, 서비스 공급자의 다양한 온라인 자원과 연구 데이터를 이용할 수 있습니다.

이는 여행자가 자국에서 발행 받은 여권으로 세계 각국을 자유롭게 여행할 수 있는 것과 같습니다.

연합인증으로 이용이 가능한 서비스는 NTIS, DataON, Edison, Kafe, Webinar 등이 있습니다.

한번의 인증절차만으로 연합인증 가입 서비스에 추가 로그인 없이 이용이 가능합니다.

다만, 연합인증을 위해서는 최초 1회만 인증 절차가 필요합니다. (회원이 아닐 경우 회원 가입이 필요합니다.)

연합인증 절차는 다음과 같습니다.

최초이용시에는
ScienceON에 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 로그인 (본인 확인 또는 회원가입) → 서비스 이용

그 이후에는
ScienceON 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 서비스 이용

연합인증을 활용하시면 KISTI가 제공하는 다양한 서비스를 편리하게 이용하실 수 있습니다.

Phonological processing deficits as a universal model for dyslexia: evidence from different orthographies 원문보기

CoDAS, v.26 no.6, 2014년, pp.509 - 519  

Navas, Ana Luiza Gomes Pinto (Santa Casa de Sã) ,  Ferraz, Érica de Cássia (o Paulo - FCMSCSP, Brazil) ,  Borges, Juliana Postigo Amorina (Santa Casa de Sã)

Abstract AI-Helper 아이콘AI-Helper

To verify the universal nature of the phonological processing deficit hypothesis for dyslexia, since the most influential studies on the topic were conducted in children or adults speakers of English....

참고문헌 (15)

  1. Brain Habib M 123 12 2373 2000 10.1093/brain/123.12.2373 The neurological basis of developmental dyslexia: an overview and working hypothesis 

  2. J Child Psychol Psychiatry Vellutino FR 45 1 2 2004 10.1046/j.0021-9630.2003.00305.x Specific reading disability (dyslexia): what have we learned in the past four decades? 

  3. J Exp Child Psychol Boada R 95 3 153 2006 10.1016/j.jecp.2006.04.003 Deficient implicit phonological representations in children with dyslexia 

  4. Appl Psycholinguist Aro M 24 4 621 2003 10.1017/S0142716403000316 Learning to read: English in comparison to six more regular orthographies 

  5. Cognition Landerl K 63 3 315 1997 10.1016/S0010-0277(97)00005-X The impact of orthographic consistency on dyslexia: a German-English comparison 

  6. Trends Cogn Sci Ramus F 18 6 274 2014 10.1016/j.tics.2014.01.009 Neuroimaging sheds new light on the phonological deficit in dyslexia 

  7. Rev Soc Bras Fonoaudiol Germano GD 14 3 315 2009 10.1590/S1516-80342009000300006 Relacao entre achados em neuroimagem, habilidades auditivas e metafonologicas em escolares com dislexia do desenvolvimento 

  8. J Exp Child Psychol Zhou Y 122 75 2014 10.1016/j.jecp.2013.12.003 Development of reading-related skills in Chinese and English among Hong Kong Chinese children with and without dyslexia 

  9. NeuroImage: Clinical van Ermingen-Marbach M 2 477 2013 10.1016/j.nicl.2013.03.010 Distinct neural signatures of cognitive subtypes of dyslexia with and without phonological deficits 

  10. Hum Brain Mapp Bolger DJ 29 12 1416 2008 10.1002/hbm.20476 Neural correlates of orthographic and phonological consistency effects in children 

  11. Goulandris N 2003 Dyslexia in different languages 

  12. Brain Cog Laasonen M 80 3 311 2012 10.1016/j.bandc.2012.08.002 Project DyAdd: visual attention in adult dyslexia and ADHD 

  13. Front Hum Neurosci Lallier M 7 597 2013 10.3389/fnhum.2013.00597 Investigating the role of visual and auditory search in reading and developmental dyslexia 

  14. Dyslexia Georgiou GK 18 2 110 2012 10.1002/dys.1439 Are auditory and visual processing deficits related to developmental dyslexia 

  15. Rev Soc Bras Fonoaudiol Navas ALGP 12 4 341 2007 What phonological deficit 

섹션별 컨텐츠 바로가기

AI-Helper ※ AI-Helper는 오픈소스 모델을 사용합니다.

AI-Helper 아이콘
AI-Helper
안녕하세요, AI-Helper입니다. 좌측 "선택된 텍스트"에서 텍스트를 선택하여 요약, 번역, 용어설명을 실행하세요.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.

선택된 텍스트

맨위로