$\require{mediawiki-texvc}$

연합인증

연합인증 가입 기관의 연구자들은 소속기관의 인증정보(ID와 암호)를 이용해 다른 대학, 연구기관, 서비스 공급자의 다양한 온라인 자원과 연구 데이터를 이용할 수 있습니다.

이는 여행자가 자국에서 발행 받은 여권으로 세계 각국을 자유롭게 여행할 수 있는 것과 같습니다.

연합인증으로 이용이 가능한 서비스는 NTIS, DataON, Edison, Kafe, Webinar 등이 있습니다.

한번의 인증절차만으로 연합인증 가입 서비스에 추가 로그인 없이 이용이 가능합니다.

다만, 연합인증을 위해서는 최초 1회만 인증 절차가 필요합니다. (회원이 아닐 경우 회원 가입이 필요합니다.)

연합인증 절차는 다음과 같습니다.

최초이용시에는
ScienceON에 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 로그인 (본인 확인 또는 회원가입) → 서비스 이용

그 이후에는
ScienceON 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 서비스 이용

연합인증을 활용하시면 KISTI가 제공하는 다양한 서비스를 편리하게 이용하실 수 있습니다.

치의학전문대학원생의 MBTI 유형과 PBL 학업성취도와의 관계
The relationship between dental graduate students’ MBTI types and academic achievement in problem-based learning 원문보기

Korean journal of medical education : KJME, v.26 no.4, 2014년, pp.291 - 297  

김민진 (Office of Dental Education, Seoul National University School of Dentistry, Seoul, Korea) ,  박경표 (Department of Oral Physiology, Seoul National University School of Dentistry, Seoul, Korea) ,  서덕규 (Department of Conservative Dentistry and Dental Research Institute, Seoul National University School of Dentistry, Seoul, Korea) ,  임정준 (Office of Dental Education, Seoul National University School of Dentistry, Seoul, Korea)

Abstract AI-Helper 아이콘AI-Helper

Purpose:The study aimed to determine the personality types of the graduate students in Seoul National University School of Dentistry (SNU SD) and analyze the specific personal types that were linked to their performance in problem-based learning (PBL).Methods:A total of 263 graduate students in SNU ...

주제어

참고문헌 (20)

  1. 1 Glyn Jones JC Dental student selection: the prediction of success J Dent 1979 7 329 338 292654 

  2. 2 Carrotte PV The assessment of dental students: a university education? Br Dent J 1993 175 220 223 8398454 

  3. 3 Jones AC Courts FJ Sandow PL Watson RE MyersBriggs type indicator and dental school performance J Dent Educ 1997 61 928 933 9457134 

  4. 4 Smithers S Catano VM Cunningham DP What predicts performance in Canadian dental schools? J Dent Educ 2004 68 598 613 15217079 

  5. 5 Busse R Problem-based learning in a social medicine course: a concept for improving learning achievement and practice relevance Gesundheitswesen 1996 58 406 410 8963107 

  6. 6 Barrows HS Tamblyn RM Problem-based learning: an approach to medical education New York, USA Springer 2009 150 165 

  7. 7 Nandi PL Chan JN Chan CP Chan P Chan LP Undergraduate medical education: comparison of problembased learning and conventional teaching Hong Kong Med J 2000 6 301 306 11025850 

  8. 8 Jung HK Kim MS Yoo YJ Kim SO Won DY A study on the relationship between personality, learning attitude and academic achievement of nursing students J Korean Nurs Admin Acad Soc 2007 13 516 525 

  9. 9 Lawrence GD People types and tiger stripes: a practical guide to learning styles 3rd ed Gainesville, USA Center for Applications of Psychological Type 1996 181 190 

  10. 10 Pittenger DJ The utility of the Myers-Briggs type indicator Rev Educ Res 1993 63 467 488 

  11. 11 Lee EJ Personality type on MBTI theory and academic achievement in design education J Korean Soc Des Sci 2011 24 13 22 

  12. 12 Lee SJ Relationships between MBTI’s types and academic achievement of students in engineering college Asian J Educ 2013 14 189 212 

  13. 13 Morris DO Personality types of dental school applicants Eur J Dent Educ 2000 4 100 107 11168471 

  14. 14 Wu S Miao D Zhu X Liang J Liu X Luo Z Wang W The personality types of Chinese dental postgraduate students Soc Behav Pers 2007 35 1077 1086 

  15. 15 Westerman GH Grandy TG Erskine CG Personality types of dentists Am J Dent 1991 4 298 302 1814353 

  16. 16 Erskine CG Westerman GH Grandy TG Personality styles of first-year dental students J Dent Educ 1986 50 221 224 3457055 

  17. 17 Hur Y Cho AR Kim S The characteristics of medical students' personality types and interpersonal needs Korean J Med Educ 2013 25 309 316 25804965 

  18. 18 Oh YK Jang JY Park SH Ryu SY The characteristics of the Myers-Briggs type indicator in premedical students Med J Chosun Univ 2007 32 19 27 

  19. 19 Lee YH Lee YM Kim DK The relationship between personality types and the academic achievement levels of dental students Korean J Hum Dev 2009 16 179 196 

  20. 20 Reynolds F Initial experiences of interprofessional problembased learning: a comparison of male and female students' views J Interprof Care 2003 17 35 44 12772468 

LOADING...
섹션별 컨텐츠 바로가기

AI-Helper ※ AI-Helper는 오픈소스 모델을 사용합니다.

AI-Helper 아이콘
AI-Helper
안녕하세요, AI-Helper입니다. 좌측 "선택된 텍스트"에서 텍스트를 선택하여 요약, 번역, 용어설명을 실행하세요.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.

선택된 텍스트

맨위로