$\require{mediawiki-texvc}$

연합인증

연합인증 가입 기관의 연구자들은 소속기관의 인증정보(ID와 암호)를 이용해 다른 대학, 연구기관, 서비스 공급자의 다양한 온라인 자원과 연구 데이터를 이용할 수 있습니다.

이는 여행자가 자국에서 발행 받은 여권으로 세계 각국을 자유롭게 여행할 수 있는 것과 같습니다.

연합인증으로 이용이 가능한 서비스는 NTIS, DataON, Edison, Kafe, Webinar 등이 있습니다.

한번의 인증절차만으로 연합인증 가입 서비스에 추가 로그인 없이 이용이 가능합니다.

다만, 연합인증을 위해서는 최초 1회만 인증 절차가 필요합니다. (회원이 아닐 경우 회원 가입이 필요합니다.)

연합인증 절차는 다음과 같습니다.

최초이용시에는
ScienceON에 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 로그인 (본인 확인 또는 회원가입) → 서비스 이용

그 이후에는
ScienceON 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 서비스 이용

연합인증을 활용하시면 KISTI가 제공하는 다양한 서비스를 편리하게 이용하실 수 있습니다.

Revenue characteristics of long-haul low cost carriers (LCCs) and differences to full-service network carriers (FSNCs)

Transportation research. Part E, Logistics and transportation review, v.112, 2018년, pp.47 - 65  

Soyk, Christian (Corresponding author.) ,  Ringbeck, Jürgen ,  Spinler, Stefan

Abstract AI-Helper 아이콘AI-Helper

Abstract Low cost carriers (LCC) have smaller cost advantages on the long- than on the short-haul compared to network carriers (FSNCs). Hence, revenue competitiveness is critical. To evaluate long-haul LCC performance, this paper contributes a new metric for bench-marking the revenue per equivalent...

주제어

참고문헌 (22)

  1. Amadeus IT Group SA, 2016. Marketing Information Data Transfer (MIDT). Madrid, Spain. 

  2. J. Air Transp. Manage. Ben Abda 18 21 2012 10.1016/j.jairtraman.2011.07.001 Impacts of LCC growth on domestic traffic and fares at largest US airports 

  3. CAPA Centre for Aviation, 2017. Norwegian Overtakes Scoot as Second Largest Long Haul LCC after Air Asia X. URL: <https://centreforaviation.com/insights/analysis/norwegian-overtakes-scoot-as-second-largest-long-haul-lcc-after-airasia-x-long-haul-low-cost-part-3-341374>. 

  4. J. Air Transp. Manage. Daft 19 49 2012 10.1016/j.jairtraman.2012.01.010 A profitability analysis of low-cost long-haul flight operations 

  5. J. Air Transp. Manage. De Poret 42 272 2015 10.1016/j.jairtraman.2014.11.007 The economic viability of long-haul low cost operations: evidence from the transatlantic market 

  6. Diio LLC, 2016. Diio Mi - Market Intelligence for the Aviation Industry. Reston, VA, USA. URL: <http://www.diio.net>. 

  7. Doganis 2002 Flying Off Course 

  8. World Rev. Intermodal Transport. Res. Douglas 3 202 2010 10.1504/WRITR.2010.034662 Long-haul market entry by value-based airlines: dual business models support product innovation 

  9. EASA, 2017. Type Certificate Data Sheets. URL: <https://www.easa.europa.eu/document-library/type-certificates>. 

  10. Tourism Manage. Francis 28 391 2007 10.1016/j.tourman.2006.04.014 The transferability of the low-cost model to long-haul airline operations 

  11. Transport. Res. Part A: Policy Pract. Fu 79 3 2015 Low cost carrier competition and route entry in an emerging but regulated aviation market? The case of China 

  12. Halloway 2008 Straight and Level: Practical Airline Economics 

  13. Eur. J. Oper. Res. Li 125 205 2000 10.1016/S0377-2217(99)00194-0 Airline spill analysis - beyond the normal demand 

  14. Res. Transport. Econ. Morrell 24 61 2008 10.1016/j.retrec.2009.01.003 Can long-haul low-cost airlines be successful? 

  15. Transport. Res. Part E Oliveira 45 307 2009 10.1016/j.tre.2008.09.003 Localized competitive advantage and price reactions to entry: full-service vs. low-cost airlines in recently liberalized emerging markets 

  16. Transport. Res. Part A Soyk 106 215 2017 Long-haul low cost airlines: characteristics of the business model and sustainability of its cost advantages 

  17. Transport. Res. Part E: Logist. Transport. Rev. Swan 42 105 2006 10.1016/j.tre.2005.09.004 Aircraft trip cost parameters: a function of stage length and seat capacity 

  18. J. Air Transp. Manage. Tretheway 10 3 2004 10.1016/j.jairtraman.2003.10.010 Distortions of airline revenues: why the network airline business model is broken 

  19. United States Department of Transportation, 2016. T-100 Segment Data. Washington, DC, USA. URL: <https://www.transtats.bts.gov/>. 

  20. J. Air Transp. Manage. Whyte 42 141 2015 10.1016/j.jairtraman.2014.09.008 The carrier-within-a-carrier strategy: an analysis of Jetstar 

  21. J. Air Transp. Manage. Wilken 56 79 2016 10.1016/j.jairtraman.2016.04.018 Analysis of demand structures on intercontinental routes to and from Europe with a view to identifying potential for new low-cost services 

  22. Wittmer 2011 Aviation Systems: Management of the Integrated Aviation Value Chain 

관련 콘텐츠

저작권 관리 안내
섹션별 컨텐츠 바로가기

AI-Helper ※ AI-Helper는 오픈소스 모델을 사용합니다.

AI-Helper 아이콘
AI-Helper
안녕하세요, AI-Helper입니다. 좌측 "선택된 텍스트"에서 텍스트를 선택하여 요약, 번역, 용어설명을 실행하세요.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.

선택된 텍스트

맨위로