$\require{mediawiki-texvc}$

연합인증

연합인증 가입 기관의 연구자들은 소속기관의 인증정보(ID와 암호)를 이용해 다른 대학, 연구기관, 서비스 공급자의 다양한 온라인 자원과 연구 데이터를 이용할 수 있습니다.

이는 여행자가 자국에서 발행 받은 여권으로 세계 각국을 자유롭게 여행할 수 있는 것과 같습니다.

연합인증으로 이용이 가능한 서비스는 NTIS, DataON, Edison, Kafe, Webinar 등이 있습니다.

한번의 인증절차만으로 연합인증 가입 서비스에 추가 로그인 없이 이용이 가능합니다.

다만, 연합인증을 위해서는 최초 1회만 인증 절차가 필요합니다. (회원이 아닐 경우 회원 가입이 필요합니다.)

연합인증 절차는 다음과 같습니다.

최초이용시에는
ScienceON에 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 로그인 (본인 확인 또는 회원가입) → 서비스 이용

그 이후에는
ScienceON 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 서비스 이용

연합인증을 활용하시면 KISTI가 제공하는 다양한 서비스를 편리하게 이용하실 수 있습니다.

Reading Comprehension of Expository Texts in School-Aged Children according to Text Structure and Question Type 원문보기

Communication sciences & disorders, v.23 no.1, 2018년, pp.83 - 93  

Park, Minhae ,  Jung, Kyung Hee

초록이 없습니다.

참고문헌 (36)

  1. Classification of reading disabilities Catts 72 2005 

  2. 10.15734/koed..80.200812.467 

  3. Englert, Carol S., Hiebert, Elfrieda H.. Children's developing awareness of text structures in expository materials.. Journal of educational psychology, vol.76, no.1, 65-74.

  4. Fletcher 184 2007 

  5. Graesser 82 2003 

  6. Han 2003 

  7. Reading comprehension ability in school-aged children Hwang 412 2007 

  8. Im 2001 

  9. Im 2005 

  10. The predictors of poor comprehenders’ reading comprehension in 3 to 6 grades Jeong 79 2009 

  11. Jung 2017 

  12. Kauffman 1995 

  13. Prediction of reading comprehension in elementary school students Kim 357 2010 

  14. Kim 1996 

  15. A study on development of comprehension of expository text structure, in The Korean Society for the study of Elementary Education (Eds.) Kim 1999 

  16. Kim 2009 

  17. Lee 1997 

  18. Effect on text type of expository text Lee 111 1998 

  19. The study on the reading strategies that help to cultivate the ability of self-directed learning Lee 213 2005 

  20. 10.18209/iakle.2007.18.2.311 

  21. Lee 2015 

  22. Meyer, Bonnie JF, Freedle, Roy O. Effects of Discourse Type on Recall. American educational research journal, vol.21, no.1, 121-143.

  23. Oakhill, Jane, Hartt, Joanne, Samols, Deborah. Levels of Comprehension Monitoring and Working Memory in Good and Poor Comprehenders. Reading and writing, vol.18, no.7, 657-686.

  24. Oh, Sun-Young. Two Types of Input Modification and EFL Reading Comprehension: Simplification versus Elaboration. TESOL quarterly, vol.35, no.1, 69-.

  25. Pae 2010 

  26. Pae 2015 

  27. Paris, Scott G., Lindauer, Barbara K., Cox, Gloria L.. The Development of Inferential Comprehension. Child development, vol.48, no.4, 1728-.

  28. Park 2008 

  29. Park 2014 

  30. Robinson, Daniel H., Kiewra, Kenneth A.. Visual argument: Graphic organizers are superior to outlines in improving learning from text.. Journal of educational psychology, vol.87, no.3, 455-467.

  31. Ryu 2000 

  32. 10.1177/074193250202300105 

  33. Taylor, Barbara M.. Text structure and children's comprehension and memory for expository material.. Journal of educational psychology, vol.74, no.3, 323-340.

  34. Turner 158 1988 

  35. Westby 259 2005 

  36. Worthy, Jo, Moorman, Megan, Turner, Margo. What Johnny Likes to Read Is Hard to Find in School. Reading research quarterly, vol.34, no.1, 12-27.

섹션별 컨텐츠 바로가기

AI-Helper ※ AI-Helper는 오픈소스 모델을 사용합니다.

AI-Helper 아이콘
AI-Helper
안녕하세요, AI-Helper입니다. 좌측 "선택된 텍스트"에서 텍스트를 선택하여 요약, 번역, 용어설명을 실행하세요.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.

선택된 텍스트

맨위로