$\require{mediawiki-texvc}$

연합인증

연합인증 가입 기관의 연구자들은 소속기관의 인증정보(ID와 암호)를 이용해 다른 대학, 연구기관, 서비스 공급자의 다양한 온라인 자원과 연구 데이터를 이용할 수 있습니다.

이는 여행자가 자국에서 발행 받은 여권으로 세계 각국을 자유롭게 여행할 수 있는 것과 같습니다.

연합인증으로 이용이 가능한 서비스는 NTIS, DataON, Edison, Kafe, Webinar 등이 있습니다.

한번의 인증절차만으로 연합인증 가입 서비스에 추가 로그인 없이 이용이 가능합니다.

다만, 연합인증을 위해서는 최초 1회만 인증 절차가 필요합니다. (회원이 아닐 경우 회원 가입이 필요합니다.)

연합인증 절차는 다음과 같습니다.

최초이용시에는
ScienceON에 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 로그인 (본인 확인 또는 회원가입) → 서비스 이용

그 이후에는
ScienceON 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 서비스 이용

연합인증을 활용하시면 KISTI가 제공하는 다양한 서비스를 편리하게 이용하실 수 있습니다.

Segmenting Educational Content: Long-Form vs. Short-Form Online Learning Modules

The American journal of distance education, v.33 no.2, 2019년, pp.108 - 119  

Méndez-Carbajo, Diego (Illinois Wesleyan University) ,  Wolla, Scott A.

초록이 없습니다.

참고문헌 (25)

  1. Aragon, Steven R., Johnson, Elaine S.. Factors Influencing Completion and Noncompletion of Community College Online Courses. The American journal of distance education, vol.22, no.3, 146-158.

  2. Asarta, Carlos J., Schmidt, James R.. Comparing student performance in blended and traditional courses: Does prior academic achievement matter?. The Internet and higher education, vol.32, 29-38.

  3. Biard, Nicolas, Cojean, Salomé, Jamet, Eric. Effects of segmentation and pacing on procedural learning by video. Computers in human behavior, vol.89, 411-417.

  4. Bosshardt, W. D. & Grimes, P. W. (2010). GDP and pizza. Assessment initiative: Final report (Part 11). Unpublished report. St. Louis, MO: Federal Reserve Bank of St. Louis. 

  5. 10.15760/comminfolit.2010.4.1.86 

  6. 10.1002/9781119239086 

  7. Efficiency in learning: Evidence-based guidelines to manage cognitive load Clark R. C. 2006 

  8. Govindasamy, Thavamalar. Successful implementation of e-Learning : Pedagogical considerations. The Internet and higher education, vol.4, no.3, 287-299.

  9. Holland, Alison Anderson. Effective principles of informal online learning design: A theory-building metasynthesis of qualitative research. Computers & education, vol.128, 214-226.

  10. Kay, R.H.. Exploring the use of video podcasts in education: A comprehensive review of the literature. Computers in human behavior, vol.28, no.3, 820-831.

  11. Online course design: 13 strategies for teaching in a web-based distance learning environment Kelly R. 5 2009 

  12. Lau, K H Vincent. Computer‐based teaching module design: principles derived from learning theories. Medical education, vol.48, no.3, 247-254.

  13. 10.1017/CBO9781139547369 

  14. 10.1017/CBO9781139547369.016 

  15. McQuaid, J.. Using Cognitive Load to Evaluate Participation and Design of an Asynchronous Course. The American journal of distance education, vol.24, no.4, 177-194.

  16. Miller, George A.. The magical number seven, plus or minus two: Some limits on our capacity for processing information.. Psychological review, vol.63, no.2, 81-97.

  17. Pomales-Garcia, Cristina, Liu, Yili. Web-Based Distance Learning Technology: The Impacts of Web Module Length and Format. The American journal of distance education, vol.20, no.3, 163-179.

  18. 10.4018/978-1-59140-178-0.ch005 

  19. Conquering the content: A step-by-step guide to online course design Smith R. 2008 

  20. Spanjers, Ingrid A. E., van Gog, Tamara, van Merriënboer, Jeroen J. G.. A Theoretical Analysis of How Segmentation of Dynamic Visualizations Optimizes Students' Learning. Educational psychology review, vol.22, no.4, 411-423.

  21. Spanjers, I.A.E., van Gog, T., Wouters, P., van Merrienboer, J.J.G.. Explaining the segmentation effect in learning from animations: The role of pausing and temporal cueing. Computers & education, vol.59, no.2, 274-280.

  22. Stephenson, J.E., Brown, C., Griffin, D.K.. Electronic delivery of lectures in the university environment: An empirical comparison of three delivery styles. Computers & education, vol.50, no.3, 640-651.

  23. Su, Shiao-Feng, Kuo, Jane. Design and Development of Web-based Information Literacy Tutorials. Journal of academic librarianship, vol.36, no.4, 320-328.

  24. 10.1080/00220485.2016.1146104 

  25. Wolla, Scott. Evaluating the effectiveness of an online module for increasing financial literacy. Social studies research & practice, vol.12, no.2, 154-167.

관련 콘텐츠

저작권 관리 안내
섹션별 컨텐츠 바로가기

AI-Helper ※ AI-Helper는 오픈소스 모델을 사용합니다.

AI-Helper 아이콘
AI-Helper
안녕하세요, AI-Helper입니다. 좌측 "선택된 텍스트"에서 텍스트를 선택하여 요약, 번역, 용어설명을 실행하세요.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.

선택된 텍스트

맨위로