$\require{mediawiki-texvc}$

연합인증

연합인증 가입 기관의 연구자들은 소속기관의 인증정보(ID와 암호)를 이용해 다른 대학, 연구기관, 서비스 공급자의 다양한 온라인 자원과 연구 데이터를 이용할 수 있습니다.

이는 여행자가 자국에서 발행 받은 여권으로 세계 각국을 자유롭게 여행할 수 있는 것과 같습니다.

연합인증으로 이용이 가능한 서비스는 NTIS, DataON, Edison, Kafe, Webinar 등이 있습니다.

한번의 인증절차만으로 연합인증 가입 서비스에 추가 로그인 없이 이용이 가능합니다.

다만, 연합인증을 위해서는 최초 1회만 인증 절차가 필요합니다. (회원이 아닐 경우 회원 가입이 필요합니다.)

연합인증 절차는 다음과 같습니다.

최초이용시에는
ScienceON에 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 로그인 (본인 확인 또는 회원가입) → 서비스 이용

그 이후에는
ScienceON 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 서비스 이용

연합인증을 활용하시면 KISTI가 제공하는 다양한 서비스를 편리하게 이용하실 수 있습니다.

[국내논문] The Effect of Recognition about respecting children’s rights on practice of Respecting Children’s Health·Safety Rights by Early Childhood Teachers 원문보기

한국가족복지학 = Korean Journal of Family Welfare, v.24 no.3, 2019년, pp.407 - 418  

Lee, Eun-Jeon ,  Park, Eun-Mi ,  Mo, A-Ra

초록이 없습니다.

참고문헌 (17)

  1. Kim, E. O. (2019). The effect of child-care teachers' human rights sensitivity and perception of children's rights on respect of children's rights : mediating effect of empathy. Unpublished Ph.D. Thesis. Paichai University. Daejeon, Korea. 

  2. 10.21459/kccr.2019.23.2.215 Kim, H. H. (2019). Hierarchy of rights : Exploring possibility of ordering young children’s rights in importance in early childhood classroom. Journal of Korean Council for Children & Rights . 23(2), 215-233. 

  3. Kim, J. N., Choi, Y. H. (1998). The Logical Connection between the Universal Declaration of Human Right and International Covenants adopted by the United Nations. Journal of Korean Council for Children & Rights. 2(2), 21-37. 

  4. Kim, J. S. (2009). Meaning of care-giving for infants and children's rights respect in care-giving teachers, and its implementation standard. Unpublished Ph.D. Thesis. Sookmyung Women's University, Seoul, Korea.. 

  5. 10.20437/KOAECE23-5-07 Kim, K. S., Seo. Y. M. (2018). Development of Child Impact Assessment Index on Child Rights. The Journal of Korea Open Association for Early Childhood Education. 23(5), 157-184. 

  6. Kim, Y. A. (2013). Relationship between Happiness of Instructors for Infants and Children and Respect on the Rights of Children. Korean Journal of Early Childhood Education and Care. 6( ), 43-64. 

  7. Lee, K. H., Chung, H. J. (2018). Influence of Childcare Teachers' Awareness of Human Rights and Professionalism on Child Care Respect for Infants and Toddlers The Journal of Child Education. 27(4), 211~229. 

  8. Lee, Y. M., Ahn, J. H. (2014). The analysis of the difference between the recognition and performance of early childhood teachers on the respect for infants and children's right. Journal of Early Childhood Education & Educare Welfare. 18(4), 569-591. 

  9. MOHW, KOCCONET (2015). Happy Children Respected Children-Basic Plan for Children's Policy (2015 ~ 2019) to change the lives of children and the future of Korea . 

  10. Paek, W. J. (1994). A Study on Development Process of Children's Rights. Unpublished Master's Thesis. Korea National University of Education, Chungcheongbuk-Do, Korea. 

  11. Park, S. K. (2018). Policy Initiatives for the 1st Master Plan on Child Policy(2015~2019). Health and welfare policy forum. 258, 72-94. 

  12. 10.1163/092755608X278902 Peterson-Badali, M., Ruck, M. D., & Bone, J. (2008). Rights conceptions of maltreated children living in state care. International Journal of Children’s Rights, 16(1), 99-119. 

  13. Seo, Y. H., Lim, J. T., Kim, E. J. (2009). A Qualitative Study of Five-Year-Old Children`s Daily Activities at the Daycare Center. Korean Journal of Child Studies. 30(4), 223-239. 

  14. Seo, Y. M. (2019). Awareness of Child Care Teachers 'Respect for Infants Rights'-Based on the Daycare Center. The Korean Society For Early Childhood Education. 2019(1), 259-259. 

  15. Seo, Y. M. (2019). The Perception and Practice of Parents and Child care staff on the Early Childhood Rights. Global Creative Leader. 9(2), 117-135. 

  16. Seoul Support Center For Childcare. (2015). S elf-checklist for Respect for the Rights of Infants and Toddlers in Seoul. Seoul. 

  17. 10.14257/AJMAHS.2017.12.29 Youn, J. J. (2017). A Research Study on the Importance of Children’s Rights that are Perceived by Childcare Teachers and on the Provision of Childcare that Respects Children’s Rights. Asia-pacific Journal of Multimedia Services Convergent with Art, Humanities, and Sociology. 7(12), 227-240. 

관련 콘텐츠

오픈액세스(OA) 유형

BRONZE

출판사/학술단체 등이 한시적으로 특별한 프로모션 또는 일정기간 경과 후 접근을 허용하여, 출판사/학술단체 등의 사이트에서 이용 가능한 논문

저작권 관리 안내
섹션별 컨텐츠 바로가기

AI-Helper ※ AI-Helper는 오픈소스 모델을 사용합니다.

AI-Helper 아이콘
AI-Helper
안녕하세요, AI-Helper입니다. 좌측 "선택된 텍스트"에서 텍스트를 선택하여 요약, 번역, 용어설명을 실행하세요.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.

선택된 텍스트

맨위로