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NTIS 바로가기유체기계공업학회 2003년도 유체기계 연구개발 발표회 논문집, 2003 Dec. 05, 2003년, pp.88 - 91
이진근 (한국항공우주연구원 항공추진그룹) , 김춘택 (한국항공우주연구원 항공추진그룹) , 이경재 (한국항공우주연구원 항공추진그룹) , 하만호 (한국항공우주연구원 항공추진그룹) , 안동찬 (한국항공우주연구원 항공추진그룹) , 양수석 (한국항공우주연구원 항공추진그룹) , 이대성 (한국항공우주연구원 항공기술실)
A fuel spiking test was performed to measure the surge margin of gas turbine engines. The surge marin was mainly determined by the compressors and fuel spiking was used to change the operating point in the compressor characteristic map while speed remained constant. To access the surge margin region...
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