In this paper, as a clean lift, a maglev(magnetic levitation) clean lift is designed and described. The maglev clean lift, which is superior to conventional lifts in vibration, noise, clean class and speed characteristics, consists of magnets, guide rails, guide rollers, magnet module frame, cage, g...
In this paper, as a clean lift, a maglev(magnetic levitation) clean lift is designed and described. The maglev clean lift, which is superior to conventional lifts in vibration, noise, clean class and speed characteristics, consists of magnets, guide rails, guide rollers, magnet module frame, cage, guidance controller, sensors, etc. As design specifications, the maximum value of vibration is 0.2G, the maximum value of noise is 60dB, and the clean class is #10. The design results for the maglev clean lift are shown and discussed.
In this paper, as a clean lift, a maglev(magnetic levitation) clean lift is designed and described. The maglev clean lift, which is superior to conventional lifts in vibration, noise, clean class and speed characteristics, consists of magnets, guide rails, guide rollers, magnet module frame, cage, guidance controller, sensors, etc. As design specifications, the maximum value of vibration is 0.2G, the maximum value of noise is 60dB, and the clean class is #10. The design results for the maglev clean lift are shown and discussed.
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문제 정의
이 논문에서는 자기부상 클린 리프트의 설계 결과를 보인다. 자기부상 리프트는 마그네트, 안내제어기, 센서, 전력변환 장치, 가이드 레일, 모듈 프레임, 가이드 롤러, 케이지, 카운터 웨이트, 구동모 터, 로프 등으로 이루어져 있다.
이 논문에서는 클린 리프트의 하나로서, 자기부상 클린 리프트의 설계 결과를 보였다. 자기부상 리프트의 핵심은 마그네트와 가이드레일 사이의 갭을 일정하게 제어하는 것이며, 이를 위해서는 부하의 크기 및 자속포화를 고려한 마그네트와 가이드 레일 설계가 매우 중요하다.
가설 설정
따라서 카운터 웨이트를 고려한 실제 리프트의 최대무게는 40이eg이 된다. 마그네트의 안 내력 은이 400kg의 부하가 리프트 내에서 최대로 불균형이 발생되었다고 가정하여 결정한다. 또한, 마그네트와 가이드 레일은 자속이 포화가 안 되어야 하며, 센서와 가이드 롤러의 특성을 고려하여 설계한다.
제안 방법
마그네트의 안 내력 은이 400kg의 부하가 리프트 내에서 최대로 불균형이 발생되었다고 가정하여 결정한다. 또한, 마그네트와 가이드 레일은 자속이 포화가 안 되어야 하며, 센서와 가이드 롤러의 특성을 고려하여 설계한다.
대상 데이터
마그네트와 가이드 레일에서 자기포화가 일어나지 않다는 것을 알 수 있다. 정상 상태에서 마그네트 갭은 5mm이고, 전류는 2A이다. 이 때, 다.
후속연구
앞으로 할 일은 설계 및 제작된 자기부상 리프트에 대한 양호한 실험 결과를 얻는 것이며, 그 과정에서 각 요소에 대한 최적값을 얻은 후, 최종 시스템을 개발하는 것이다.
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