$\require{mediawiki-texvc}$

연합인증

연합인증 가입 기관의 연구자들은 소속기관의 인증정보(ID와 암호)를 이용해 다른 대학, 연구기관, 서비스 공급자의 다양한 온라인 자원과 연구 데이터를 이용할 수 있습니다.

이는 여행자가 자국에서 발행 받은 여권으로 세계 각국을 자유롭게 여행할 수 있는 것과 같습니다.

연합인증으로 이용이 가능한 서비스는 NTIS, DataON, Edison, Kafe, Webinar 등이 있습니다.

한번의 인증절차만으로 연합인증 가입 서비스에 추가 로그인 없이 이용이 가능합니다.

다만, 연합인증을 위해서는 최초 1회만 인증 절차가 필요합니다. (회원이 아닐 경우 회원 가입이 필요합니다.)

연합인증 절차는 다음과 같습니다.

최초이용시에는
ScienceON에 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 로그인 (본인 확인 또는 회원가입) → 서비스 이용

그 이후에는
ScienceON 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 서비스 이용

연합인증을 활용하시면 KISTI가 제공하는 다양한 서비스를 편리하게 이용하실 수 있습니다.

[국내논문] Fault Analysis for Electric Railway System
전기철도 시스템의 사고 해석 원문보기

대한전기학회 2005년도 추계학술대회 논문집 전기기기 및 에너지변환시스템부문, 2005 Oct. 20, 2005년, pp.291 - 295  

Lee, Han-Min (KRRI) ,  Jang, Dong-Uk (KRRI) ,  Kim, Gil-Dong (KRRI)

Abstract AI-Helper 아이콘AI-Helper

This paper presents the modeling of grounding system on Korean electric railway system. The system model is composed of the catenary system, the grounding-system, the sub-sectioning post, the fault point, the sectioning post, the autotransformer in the substation, and the electric vehicle. The incre...

AI 본문요약
AI-Helper 아이콘 AI-Helper

* AI 자동 식별 결과로 적합하지 않은 문장이 있을 수 있으니, 이용에 유의하시기 바랍니다.

제안 방법

  • Korean railway systemwas represented by 8-port network model for hamionic analysis in the past papers[2, 3]. In this paper, Korean railway system should be modeled by 10-port representation for the analysis of steady state and fault condition.
  • simulations are performed for 27 cases combined three kinds of distance of ICC, three kinds of P values and cases 1 ~3. Objects of these simulations are to decide whether rail-ground voltage exceeds, 430 V, the limitation by Korean Railway Facility Regulation for any case and to find which method is superior for any P value and which grounding-system has better operation.

대상 데이터

  • The catenary system has several conductors with a complex geometry. The system consistsof contact wires (4, 6), messenger wires (3, 5), feeders (1, 2), rails (7, 8, 9, 10), protection wires (11. 12), and ground wires (13, 14). Droppers connect !wo conductors such as the contact wire and the messenger wire.
  • network model. The modeling is performed for the catenary system, the grounding-system, the sub-sectioning post, the fault point, the secliHng post, the aut 아 ransfmer in the substation, and the electric vehicle. Also, for each part, several cases are considered.

이론/모형

  • To analyze the grounding system for steady state and fault condition, modeling for each railway system is perfbmied by 10-port network model. The modeling is performed for the catenary system, the grounding-system, the sub-sectioning post, the fault point, the secliHng post, the aut 아 ransfmer in the substation, and the electric vehicle.
  • malfunction on relay or other electronics. Therefore, to analyze 능rounding system for steady state and fault condition on Korean railway, modeling for each railway system is performed by 10-port network model. Most of ail, modeling and analysis of present grounding-system are important to protect human and electronics.
본문요약 정보가 도움이 되었나요?
섹션별 컨텐츠 바로가기

AI-Helper ※ AI-Helper는 오픈소스 모델을 사용합니다.

AI-Helper 아이콘
AI-Helper
안녕하세요, AI-Helper입니다. 좌측 "선택된 텍스트"에서 텍스트를 선택하여 요약, 번역, 용어설명을 실행하세요.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.

선택된 텍스트

맨위로