Hazard analysis provides the basic foundation for system safety. Hazard analysis is performed to identify hazards, hazard effects, and hazard causal factors. Hazard analysis is used to determine system risk, to determine the significance of hazards, and to establish design measures that will elimina...
Hazard analysis provides the basic foundation for system safety. Hazard analysis is performed to identify hazards, hazard effects, and hazard causal factors. Hazard analysis is used to determine system risk, to determine the significance of hazards, and to establish design measures that will eliminate or mitigate the identified hazards. Hazard analysis is used to systematically examine systems, subsystems, facilities, components, software, personnel, and their interrelationships, with consideration given to logistics, training, maintenance, test, modification, and operational environments. This paper present hazard analysis techniques which is commonly used in railway signalling, comparised their benefits and limitations.
Hazard analysis provides the basic foundation for system safety. Hazard analysis is performed to identify hazards, hazard effects, and hazard causal factors. Hazard analysis is used to determine system risk, to determine the significance of hazards, and to establish design measures that will eliminate or mitigate the identified hazards. Hazard analysis is used to systematically examine systems, subsystems, facilities, components, software, personnel, and their interrelationships, with consideration given to logistics, training, maintenance, test, modification, and operational environments. This paper present hazard analysis techniques which is commonly used in railway signalling, comparised their benefits and limitations.
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문제 정의
또한 시스템 측면에서 상위시스템, 하부시스템, 설비, 소자, 소프트웨어, 인류, 그리고 그들과의 인터페이스를 로직 적이고 트레이닝, 유지보수, 수정, 운영이 가능한 환경까지 분석한다. 본 논문에서는 위험원 분석 techniques에서 철도신호시스템에 사용되고 있는 분석 techniques를 비교하여 장단점을 분석하려 한다.
수많은 위험원 분석 techniques에서 철도에 완벽하게 부합되는 technique을 찾기는 힘들다. 하지만 주로 철도에 사용이 되고 철도신호시스템에서 많이 사용하는 몇 가지 technique으로부터 공통적인 부분을 산출하여 그 특성을 알아보고자 한다.
제안 방법
위험원 분석은 시스템리스크를 결정하는데 사용이 되여 왔으며 시스템 디자인에서 필요하지 않는 위험원을 제거하는 중요한 장점이 있다. 또한 시스템 측면에서 상위시스템, 하부시스템, 설비, 소자, 소프트웨어, 인류, 그리고 그들과의 인터페이스를 로직 적이고 트레이닝, 유지보수, 수정, 운영이 가능한 환경까지 분석한다. 본 논문에서는 위험원 분석 techniques에서 철도신호시스템에 사용되고 있는 분석 techniques를 비교하여 장단점을 분석하려 한다.
PHA는 설계단계 시초에 이루어지는 것이며, 시스템 전체와 각 성분(구성부품)을 채용해 조산한다. 시스템 또는 서브시스템의 성분을 끄집어내어 고장에 의한 위험을 조사하고, 또 발생하는 위험과 거기에 미치는 위험의 정도나 개선방법을 조사한다. 또한 위험상태에 관해서는 사고의 발생형태 등을 고려해서 빠짐없이 예측하는 것이 필요하다.
후속연구
현재 항공, 소방, 선박, 식품, 원자력 등 여러 가지 분야에서 광범위하게 적용되고 있다. 하지만 철도신호 시스템 분석을 하기 위한 체계적인 프로세서나 방법론은 존재하지 않지만 널리 알려지고 많이 사용되는 PHA, FTA, FMECA, HAZOP 등과 같은 방식으로 철도신호시스템에 쉽게 적용, 분석이 가능한 프로세스를 만들기 위해 장단점을 분석하여 추후 철도신호시스템을 분석하는 도움이 되었으면 한다.
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