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Optimal Design of New MR Mount for Diesel Engine of Ship
선박디젤엔진을 위한 새로운 MR 마운트의 최적설계 원문보기

한국소음진동공학회 2012년도 추계학술대회 논문집, 2012 Oct. 25, 2012년, pp.93 - 99  

Do, Xuan-Phu (인하대학교 대학원 기계공학과) ,  Park, Joon-Hee (인하대학교 대학원 기계공학과) ,  Woo, Jae-Kwan (인하대학교 대학원 기계공학과) ,  Choi, Seung-Bok (인하대학교 기계공학부)

초록
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이 논문은 선박디젤엔진의 진동제어에 적용할 수 있는 MR 유체기반 마운트(MR 마운트)의 최적설계를 제시한다. 이 연구에서는 압착모드, 유동모드, 전단모드를 포함하는 혼합모드가 제안되었고 설계되었다. 효과적인 진동제어를 위하여 요구되는 MR 마운트의 작동 댐핑력을 결정하기 위하여 디젤엔진의 기진력이 분석되었다. 이 분석에서 V-type 엔진이 고려되었으며 피스톤의 토크에서의 속도와 가스압력간의 관계를 유도하였다. 결과적으로 상업적으로 이용 가능한 MR 유체의 장의존적 유동특성과 기진력을 통합함으로써 적절한 MR 마운트의 크기가 설계되었다. 게다가 기하학적 제한조건이 고려된 최대 구동력을 얻기 위해 ANSYS 를 이용하여 최적설계가 수행되었다. 자기밀도분석을 통해 바닥간격과 코일의 반지름과 같은 최적설계변수가 결정되었다.

Abstract AI-Helper 아이콘AI-Helper

This paper presents an optimal design of magnetorheological (MR) fluid based mount (MR mount in short) which can be applicable to vibration control of diesel engine of ship. In this work, a mixed - mode including squeeze mode, flow mode and shear mode is proposed and designed. In order to determine ...

AI 본문요약
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제안 방법

  • In addition, in order to maximize the damping force with the geometry constraint, an optimization process is undertaken using the commercial software APDL (ANSYS Parametric Design Language). Computer simulation is undertaken in order to investigate the actuating force with respect to the distance of the piston-bottom.
  • Consequently, the main purpose of this work is to propose a new type of MR mount which is application for vibration control of a huge diesel engine equipped with a ship. In order to achieve the research goal, the excitation from the diesel engine is analyzed by adopting V-type engine.
  • Consequently, the main purpose of this work is to propose a new type of MR mount which is application for vibration control of a huge diesel engine equipped with a ship. In order to achieve the research goal, the excitation from the diesel engine is analyzed by adopting V-type engine. Then, using the field-dependent rheological properties of MR fluid the damping force required to suppress the vibration is calculated.
  • In this study, MR mount is designed based on the current rubber mount modified by adding MR piston part. This design is used to control dynamic vertical force which appears in operation of engine.
  • In this work, a new type of MR mount for vibration control of diesel engine for ship was proposed and optimally designed. The excitation force of v-type diesel engine was analyzed and an appropriate size of MR mount which can produce actuating force over 25000N was designed.
  • In order to achieve the research goal, the excitation from the diesel engine is analyzed by adopting V-type engine. Then, using the field-dependent rheological properties of MR fluid the damping force required to suppress the vibration is calculated. The initial design parameters such as length of the magnetic pole and diameter of the piston rod are determined using the governing of MR mount.
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