검색연산자 | 기능 | 검색시 예 |
---|---|---|
() | 우선순위가 가장 높은 연산자 | 예1) (나노 (기계 | machine)) |
공백 | 두 개의 검색어(식)을 모두 포함하고 있는 문서 검색 | 예1) (나노 기계) 예2) 나노 장영실 |
| | 두 개의 검색어(식) 중 하나 이상 포함하고 있는 문서 검색 | 예1) (줄기세포 | 면역) 예2) 줄기세포 | 장영실 |
! | NOT 이후에 있는 검색어가 포함된 문서는 제외 | 예1) (황금 !백금) 예2) !image |
* | 검색어의 *란에 0개 이상의 임의의 문자가 포함된 문서 검색 | 예) semi* |
"" | 따옴표 내의 구문과 완전히 일치하는 문서만 검색 | 예) "Transform and Quantization" |
다음과 같은 기능을 한번의 로그인으로 사용 할 수 있습니다.
NTIS 바로가기국가/구분 | United States(US) Patent 등록 |
---|---|
국제특허분류(IPC7판) | G05D-001/08 G05D-001/12 |
미국특허분류(USC) | 244/182 ; 73/178T ; 235/15022 ; 244/188 |
출원번호 | US-0608408 (1975-08-29) |
발명자 / 주소 | |
인용정보 | 피인용 횟수 : 13 인용 특허 : 0 |
The inventive system requires that normal approach indicated airspeed and a predetermined approach groundspeed be used as the approach criteria, whichever is the least, compared to its own predetermined index value. These two values are the commanding functions fed to a fast/slow indicator and to any auto-throttle device on the approach, along with a “caution tailwind”warning device to warn the pilot whenever the groundspeed exceeds true airspeed by 5 knots or more, for example. If this warning activates, he should consider cancelling the approach and ch...
A method of controlling the power to be applied to an aircraft engine during a landing approach, whether windshear conditions exist or not, comprising the steps of: (a) monitoring deviation of actual airspeed from desired airspeed on the approach and deviation of actual groundspeed from desired approach groundspeed on the approach and, (b) employing such deviations in such a manner so that the approach speed is controlled by whichever of the speeds is lower compared to the associated desired speed, and using this speed parameter to control power to maint...