$\require{mediawiki-texvc}$

연합인증

연합인증 가입 기관의 연구자들은 소속기관의 인증정보(ID와 암호)를 이용해 다른 대학, 연구기관, 서비스 공급자의 다양한 온라인 자원과 연구 데이터를 이용할 수 있습니다.

이는 여행자가 자국에서 발행 받은 여권으로 세계 각국을 자유롭게 여행할 수 있는 것과 같습니다.

연합인증으로 이용이 가능한 서비스는 NTIS, DataON, Edison, Kafe, Webinar 등이 있습니다.

한번의 인증절차만으로 연합인증 가입 서비스에 추가 로그인 없이 이용이 가능합니다.

다만, 연합인증을 위해서는 최초 1회만 인증 절차가 필요합니다. (회원이 아닐 경우 회원 가입이 필요합니다.)

연합인증 절차는 다음과 같습니다.

최초이용시에는
ScienceON에 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 로그인 (본인 확인 또는 회원가입) → 서비스 이용

그 이후에는
ScienceON 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 서비스 이용

연합인증을 활용하시면 KISTI가 제공하는 다양한 서비스를 편리하게 이용하실 수 있습니다.

[미국특허] Engine control apparatus for improved fuel economy 원문보기

IPC분류정보
국가/구분 United States(US) Patent 등록
국제특허분류(IPC7판)
  • B60K-041/06
출원번호 US-0859431 (1986-05-05)
발명자 / 주소
  • Ganoung David P. (4406 Chickasaw Rd. Memphis TN 38117)
인용정보 피인용 횟수 : 13  인용 특허 : 12

초록

Engine control apparatus for use in passenger cars and other applications includes a special calibration of the engine intake mixture preparation system. Although this calibration duplicates the optimum calibration for use with a continuously variable transmission (CVT), the apparatus instead includ

대표청구항

Apparatus for improving the efficiency with which mechanical power is produced for delivery to a load by an Otto cycle engine which consumes only an intake charge comprising air and fuel in stoichiometric proportion thereto to thereby produce the power for delivery to the load, the engine having at

이 특허에 인용된 특허 (12) 인용/피인용 타임라인 분석

  1. Schneider Erich (Kirchheim DEX) Fleischer Helmut (Schwieberdingen DEX) Rembold Helmut (Stuttgart DEX) Witte Alexander (Gerlingen DEX), Apparatus for controlling the operation of the engine-transmission assembly of a motor vehicle.
  2. Ganoung, David P., Apparatus using a continuously variable ratio transmission to improve fuel economy.
  3. Ganoung David P. (4406 Chickasaw Rd. Memphis TN 38117), Apparatus using a continuously variable transmission to improve fuel economy.
  4. Shigematsu, Takashi; Watanabe, Tomoyuki, Control for vehicle provided with continuously variable speed system power transmission.
  5. Kodama Masayuki (Tokyo JPX) Kobayashi Toshio (Mitaka JPX), Emission control system dependent upon transmission condition in a motor vehicle.
  6. Ganoung David P. (4406 Chickasaw Rd. Memphis TN 38117), Engine and transmission control apparatus.
  7. Suzuki Yutaka (Nishio JPX) Hobo Nobuhito (Inuyama JPX) Tsuzuki Yoshihiko (Toyota JPX) Naito Takashi (Oubu JPX) Kumano Mikio (Anjo JPX) Nakamura Tetsuya (Kariya JPX) Haseda Satoshi (Kariya JPX) Masuda, Fuel injection control apparatus for diesel engines.
  8. Yutaka Otobe (Shiki JPX), Fuel supply control method for an internal combustion engine equipped with a supercharger, having a fail-safe function f.
  9. Kamiyama Shuichi (Tokyo JPX) Ishida Takashi (Ohimachi JPX), Full open throttle control for internal combustion engine.
  10. Omori Norio (Kariya JPX) Ninomiya Masakazu (Kariya JPX), Method and apparatus for controlling an internal combustion engine equipped with a supercharger.
  11. Ganoung David P. (4406 Chicksaw Rd. Memphis TN 38117), Powertrain and apparatus using a continuously variable ratio transmission to improve fuel economy.
  12. Ganoung David P. (4406 Chickasaw Road Memphis TN 38117), Powertrain and method for achieving low exhaust emission and high fuel economy operation of a combustion engine.

이 특허를 인용한 특허 (13) 인용/피인용 타임라인 분석

  1. Geist,Bruce; Attibele,Pradeep; Dada,Javed; Rzepecki, II,John M; Dolpp,Alexander; Parenti,David; Resh,William F, Automatic transmission calibration method.
  2. Maples Paul D. (772 S. Sierra Ave. Solana Beach CA 92075), Continuous chain lubricating device.
  3. Suzuki Yutaka (Atsugi JPX), Control of torque generated by engine followed by continuously variable transmission.
  4. Takanami, Yoji; Honda, Tomoyuki, Driving force control device.
  5. Funke, Steven J.; Bloms, Jason K.; Crowell, Thomas J.; Leman, Scott A.; Weber, James R.; Skorupski, Jeff; Genise, Tom; Nellums, Rich; Smedley, Daniel G.; Speranza, Donald, Efficiency based integrated power train control system.
  6. Craig Savonen ; Phillip F. Rimnac ; Richard M. Avery, Jr., Electronic controlled engine exhaust treatment system to reduce NOx emissions.
  7. Ganoung David P. (2800 ½Candelaria ; NW. Albuquerque NM 87017), Engine control apparatus for improved fuel economy.
  8. Granström, Magnus; Larsson, Anders, Method and system for controlling a turbocharged engine during an upshift.
  9. Doering, Jeffrey Allen; Filev, Dimitar Petrov, Method and system for improving automatic engine stopping.
  10. Ganoung David P. (2800½Candelaria ; NW Albuquerque NM 87107), Powertrain control apparatus for improving fuel economy.
  11. Chernoff,Adrian B.; Borroni Bird,Christopher E.; Shabana,Mohsen D.; Vitale,Robert Louis, Systems packaged within flat vehicle chassis.
  12. Genrup, Magnus; Bergström, Olle; Karthauser, Joachim; Munukka, Kari; Ahlbom, Esko; Askebjer, Per, Thermodynamic cycle operating at low pressure using a radial turbine.
  13. DeGeorge, John W.; Dada, Javed A.; Sivasubramanian, Harish; Lowe, Gary K.; Binienda, Gary; Hartman, Peter, Torque converter clutch control.

활용도 분석정보

상세보기
다운로드
내보내기

활용도 Top5 특허

해당 특허가 속한 카테고리에서 활용도가 높은 상위 5개 콘텐츠를 보여줍니다.
더보기 버튼을 클릭하시면 더 많은 관련자료를 살펴볼 수 있습니다.

섹션별 컨텐츠 바로가기

AI-Helper ※ AI-Helper는 오픈소스 모델을 사용합니다.

AI-Helper 아이콘
AI-Helper
안녕하세요, AI-Helper입니다. 좌측 "선택된 텍스트"에서 텍스트를 선택하여 요약, 번역, 용어설명을 실행하세요.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.

선택된 텍스트

맨위로