$\require{mediawiki-texvc}$
  • 검색어에 아래의 연산자를 사용하시면 더 정확한 검색결과를 얻을 수 있습니다.
  • 검색연산자
검색도움말
검색연산자 기능 검색시 예
() 우선순위가 가장 높은 연산자 예1) (나노 (기계 | machine))
공백 두 개의 검색어(식)을 모두 포함하고 있는 문서 검색 예1) (나노 기계)
예2) 나노 장영실
| 두 개의 검색어(식) 중 하나 이상 포함하고 있는 문서 검색 예1) (줄기세포 | 면역)
예2) 줄기세포 | 장영실
! NOT 이후에 있는 검색어가 포함된 문서는 제외 예1) (황금 !백금)
예2) !image
* 검색어의 *란에 0개 이상의 임의의 문자가 포함된 문서 검색 예) semi*
"" 따옴표 내의 구문과 완전히 일치하는 문서만 검색 예) "Transform and Quantization"

통합검색

연합인증

연합인증 가입 기관의 연구자들은 소속기관의 인증정보(ID와 암호)를 이용해 다른 대학, 연구기관, 서비스 공급자의 다양한 온라인 자원과 연구 데이터를 이용할 수 있습니다.

이는 여행자가 자국에서 발행 받은 여권으로 세계 각국을 자유롭게 여행할 수 있는 것과 같습니다.

연합인증으로 이용이 가능한 서비스는 NTIS, DataON, Edison, Kafe, Webinar 등이 있습니다.

한번의 인증절차만으로 연합인증 가입 서비스에 추가 로그인 없이 이용이 가능합니다.

다만, 연합인증을 위해서는 최초 1회만 인증 절차가 필요합니다. (회원이 아닐 경우 회원 가입이 필요합니다.)

연합인증 절차는 다음과 같습니다.

최초이용시에는
ScienceON에 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 로그인 (본인 확인 또는 회원가입) → 서비스 이용

그 이후에는
ScienceON 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 서비스 이용

연합인증을 활용하시면 KISTI가 제공하는 다양한 서비스를 편리하게 이용하실 수 있습니다.

특허 상세정보

Device for controlling the thrust of a multi-engine aircraft

특허상세정보
국가/구분 United States(US) Patent 등록
국제특허분류(IPC7판) B64D-031/10   
미국특허분류(USC) 244/195 ; 701/099
출원번호 US-0925605 (1997-09-08)
우선권정보 FR-0010965 (1996-09-09)
발명자 / 주소
출원인 / 주소
대리인 / 주소
    Marshall, O'Toole, Gerstein, Murray & Borun
인용정보 피인용 횟수 : 12  인용 특허 : 5
초록

The present invention relates to a device for controlling the thrust of an aircraft, with several engines (M1, M4), comprising calculation units (UC1, UC4) that formulate first commands for controlling the engine speeds. According to the invention, said device (1) additionally comprises means (CONT1, CONT4) of controlling the two outer engines (M1, M4), calculation means that formulate second commands for controlling the speed of the outer engines (M1, M4) making it possible to obtain a reduction in thrust, and switching means which, during normal operat...

대표
청구항

[ We claim:] [1.] A device for controlling the thrust of an aircraft (A), this thrust being generated by a number of engines (M1 to M4) set out more or less in a line (L--L) which is orthogonal to the longitudinal axis (X--X) of the aircraft (A), and are arranged respectively so that they are symmetric with respect to said longitudinal axis (X--X), which device comprises:calculation units (UC1, UC4) which are associated respectively with each of said engines, each of said calculation units (UC1, UC4) formulating first commands for controlling the speed o...

이 특허를 인용한 특허 피인용횟수: 12

  1. Swann, Peter. Aircraft vapour trail control system. USP2016079399521.
  2. Fernandez, Brice. Automatic managing system of engine control modes of a multi-engine aircraft. USP2014068762024.
  3. Granger,St��phane; Bourret,Thierry. Device for adjusting at least one parameter, in particular for an aircraft automatic pilot system. USP2008077400949.
  4. Delaplace, Franck; Ronceray, Didier; Muller, Jean. Energy protecting device for aircraft. USP2014088798810.
  5. Lemaignan, Benoît; Mathieu, Gérard. Method and device for controlling the thrust of a multi-engine aircraft. USP2013018359129.
  6. Blanvillain, Emmanuel; Constans, Florian; Chabe, David. Method and device for the energy protection of an aircraft. USP2012088249792.
  7. Martin Moreno, Miguel Angel; Carlon Ortiz, Eva; Silvestre Salas, Manuel; Lamonzie, Vincent. Method for controlling an aircraft propeller system during thrust reversal. USP2017049623958.
  8. David Burson FR. Method for determining a minimum control speed for an aircraft. USP2002096453221.
  9. Nolte Edward P. ; Myers Michael J. ; Coombs David C. ; Griffin ; III John C.. Method of automated thrust-based roll guidance limiting. USP2001086282466.
  10. Daumas, Julien. Method of controlling an overspeed safety system for aeroengines and a control circuit for implementing said method. USP2016069359961.
  11. Self, Kristian Alexander; Radmore, Geoffrey. Power demand management. USP2013108548713.
  12. Eggold, David P.; Shapiro, Daniel R.; Gardner, Kyle J.. Varying engine thrust for directional control of an aircraft experiencing engine thrust asymmetry. USP2014128918235.