$\require{mediawiki-texvc}$

연합인증

연합인증 가입 기관의 연구자들은 소속기관의 인증정보(ID와 암호)를 이용해 다른 대학, 연구기관, 서비스 공급자의 다양한 온라인 자원과 연구 데이터를 이용할 수 있습니다.

이는 여행자가 자국에서 발행 받은 여권으로 세계 각국을 자유롭게 여행할 수 있는 것과 같습니다.

연합인증으로 이용이 가능한 서비스는 NTIS, DataON, Edison, Kafe, Webinar 등이 있습니다.

한번의 인증절차만으로 연합인증 가입 서비스에 추가 로그인 없이 이용이 가능합니다.

다만, 연합인증을 위해서는 최초 1회만 인증 절차가 필요합니다. (회원이 아닐 경우 회원 가입이 필요합니다.)

연합인증 절차는 다음과 같습니다.

최초이용시에는
ScienceON에 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 로그인 (본인 확인 또는 회원가입) → 서비스 이용

그 이후에는
ScienceON 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 서비스 이용

연합인증을 활용하시면 KISTI가 제공하는 다양한 서비스를 편리하게 이용하실 수 있습니다.

Method and apparatus for controlling an engine 원문보기

IPC분류정보
국가/구분 United States(US) Patent 등록
국제특허분류(IPC7판)
  • F02M-051/00
출원번호 US-0234281 (2002-09-04)
발명자 / 주소
  • Bruch, Kevin L.
  • Ginzel, Geoffrey D.
  • Reinhart, Michael J.
  • Shurman, Rodney M.
출원인 / 주소
  • Caterpillar Inc
대리인 / 주소
    Green Cliff
인용정보 피인용 횟수 : 2  인용 특허 : 9

초록

Methods and apparatus for controlling an engine having a first maximum power rating based on at least a first predetermined operating condition of the engine. A first sensor transmits a first signal as a function of the engine operating at a predetermined operating condition other than the first pre

대표청구항

1. An apparatus for controlling an engine having a first maximum power rating based on at least a first predetermined operating condition of the engine, comprising:a first sensor operable to transmit a first signal as a function of the engine operating at a predetermined operating condition other th

이 특허에 인용된 특허 (9)

  1. Masami Kondo JP; Yasunari Nakamura JP, Apparatus for increasing vehicle drive power source output upon accelerator redal operation during vehicle coasting with automatic transmission in released state.
  2. Klopp Gerhard O.,CAX, Conversion system with electronic controller for utilization of gaseous fuels in spark ignition engines.
  3. Kaiser Robert M. (Napa CA), Dual-fuel and spark ignited gas internal combustion engine excess air control system and method.
  4. Shimasaki Yuichi,JPX ; Saito Akihisa,JPX ; Teshirogi Tetsu,JPX ; Aoki Takuya,JPX ; Kato Hiroaki,JPX ; Komatsuda Takashi,JPX ; Furumoto Hideo,JPX ; Nakayama Takayoshi,JPX, Exhaust gas-purifying system for internal combustion engines.
  5. Reason John Robert ; Navarro de Andrade Joao Eduardo, Generator power management.
  6. Reason John Robert ; Navarro de Andrade Joao Eduardo, High engine coolant temperature control.
  7. Kubesh John Thomas ; Dodge Lee Gene ; Podnar Daniel James, Method and apparatus for controlling fuel/air mixture in a lean burn engine.
  8. Miyatani Takao,JPX ; Kawabata Yasutomo,JPX ; Nagamatsu Shigetaka,JPX ; Yamada Eiji,JPX ; Miura Tetsuya,JPX ; Kanamori Akihiko,JPX ; Matsuhashi Shigeru,JPX ; Taga Yutaka,JPX ; Toh Ryuji,JPX ; Koide Sa, Power output apparatus and method of controlling the same.
  9. Melchior ; Jean ; Andre ; Thierry, Supercharged internal combustion engines.

이 특허를 인용한 특허 (2)

  1. Goettel, Walter E.; Cunkelman, Brian L.; Wagner, Daniel G.; Drummond, Roger, Aftercooler bypass means for a locomotive compressed air system.
  2. Kern, Robert D.; Ruehlow, Gerald C.; Wilcox, Steven J.; Wedel, Francis X.; McLean, Graham; Harrison, Phillip; Winnie, Peter; Gillette, Allen; Iles, Robert, Method of controlling a bi-fuel generator set.
섹션별 컨텐츠 바로가기

AI-Helper ※ AI-Helper는 오픈소스 모델을 사용합니다.

AI-Helper 아이콘
AI-Helper
안녕하세요, AI-Helper입니다. 좌측 "선택된 텍스트"에서 텍스트를 선택하여 요약, 번역, 용어설명을 실행하세요.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.

선택된 텍스트

맨위로