$\require{mediawiki-texvc}$

연합인증

연합인증 가입 기관의 연구자들은 소속기관의 인증정보(ID와 암호)를 이용해 다른 대학, 연구기관, 서비스 공급자의 다양한 온라인 자원과 연구 데이터를 이용할 수 있습니다.

이는 여행자가 자국에서 발행 받은 여권으로 세계 각국을 자유롭게 여행할 수 있는 것과 같습니다.

연합인증으로 이용이 가능한 서비스는 NTIS, DataON, Edison, Kafe, Webinar 등이 있습니다.

한번의 인증절차만으로 연합인증 가입 서비스에 추가 로그인 없이 이용이 가능합니다.

다만, 연합인증을 위해서는 최초 1회만 인증 절차가 필요합니다. (회원이 아닐 경우 회원 가입이 필요합니다.)

연합인증 절차는 다음과 같습니다.

최초이용시에는
ScienceON에 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 로그인 (본인 확인 또는 회원가입) → 서비스 이용

그 이후에는
ScienceON 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 서비스 이용

연합인증을 활용하시면 KISTI가 제공하는 다양한 서비스를 편리하게 이용하실 수 있습니다.

Assembly and method for aircraft engine noise reduction 원문보기

IPC분류정보
국가/구분 United States(US) Patent 등록
국제특허분류(IPC7판)
  • B64F-001/26
  • B64F-001/00
출원번호 US-0446896 (2003-05-28)
발명자 / 주소
  • Moe,Jeffrey W.
  • Byrne,Stuart J.
  • James,Norman J.
  • Burdisso,Ricardo A.
출원인 / 주소
  • Rohr, Inc.
대리인 / 주소
    Goodwin Procter LLP
인용정보 피인용 횟수 : 16  인용 특허 : 5

초록

An assembly useful in reducing aircraft engine noise such as turbofan engine noise comprises: (a) a core portion comprising at least one entrance end and at least one exit end for the passage of acoustic energy therethrough; (b) a first member having an exterior face and an interior face, wherein th

대표청구항

The invention claimed is: 1. An assembly for reducing aircraft engine noise comprising: (a) a core portion comprising at least one conduit having an entrance end and at least one exit end for the passage of acoustic energy therethrough; (b) a first member having an exterior face and an interior fac

이 특허에 인용된 특허 (5)

  1. Barry Brian (Duffield GB2) Freeman Christopher (Farnsfield GB2), Aerodynamic damping of vibrations in rotor blades.
  2. Rolston Stephen C.,GBX ; Ashford Edward M.,GB5, Aerodynamic low drag structure.
  3. Dougherty Robert P. (Bellevue WA), Apparatus and method for reducing noise emissions from a gas turbine engine inlet.
  4. Arcas Noe ; Hutto Frederick M. ; Parente Charles A., Extended reaction acoustic liner for jet engines and the like.
  5. Burdisso Ricardo A. ; Smith Jerome P., Fan noise reduction from turbofan engines using adaptive Herschel-Quincke tubes.

이 특허를 인용한 특허 (16)

  1. Brown, Keith T., Access panel(s) for an inner nacelle of a turbine engine.
  2. Kray, Nicholas Joseph; McDonald, Seth Alexander; Roby, Benjamin, Acoustic panel and method of forming.
  3. Tuan, Yen, Aero-acoustic aviation engine inlet for aggressive noise abatement.
  4. Byrne,Stuart; Moe,Jeffrey W., Assembly and method for fan noise reduction from turbofan engines using dynamically adaptive Herschel-Quincke tubes.
  5. Butler, Boyd L., Frequency-modifying muffler.
  6. Butler, Boyd L., Frequency-modifying muffler.
  7. Kruckenberg, Teresa M.; Pujar, Vijay V., Lightning strike protection.
  8. Kruckenberg, Teresa M.; Hill, Valerie A.; Mazany, Anthony Michael; Young, Eloise; Chiou, Song, Low density lightning strike protection for use in airplanes.
  9. Durchholz, Anthony J.; Figueroa, Carlos M.; Kluesener, Matthew F., Method and system for damped acoustic panels.
  10. Julliard, Jacques Michel Albert; Mardjono, Jacky Novi; Riou, Georges Jean Xavier; Poirier, Benjamin Andre Francois; Ville, Jean-Michel Jean-Francois, Multi-layer acoustic treatment panel.
  11. Kruckenberg, Teresa M.; Hill, Valerie A., Nacelles and nacelle components containing nanoreinforced carbon fiber composite material.
  12. Ivers, Douglas E., Noise controlled turbine engine with aircraft engine adaptive noise control tubes.
  13. Mathur, Gopal Prasad; Chin, Cliff L., Noise reduction system for composite structures.
  14. D'Angelo,John P., Noise reduction tubes.
  15. Buge,Michel; Porte,Alain; Poignonec,Jean Marc, Process for making a panel with a protected acoustic damping layer.
  16. Beutin,Bruno; Dos Santos,Nelson; Fert,Jeremy; Lacorre,Fabienne; Picard,Jean Louis, Turbojet having a large bypass ratio.
섹션별 컨텐츠 바로가기

AI-Helper ※ AI-Helper는 오픈소스 모델을 사용합니다.

AI-Helper 아이콘
AI-Helper
안녕하세요, AI-Helper입니다. 좌측 "선택된 텍스트"에서 텍스트를 선택하여 요약, 번역, 용어설명을 실행하세요.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.

선택된 텍스트

맨위로