$\require{mediawiki-texvc}$

연합인증

연합인증 가입 기관의 연구자들은 소속기관의 인증정보(ID와 암호)를 이용해 다른 대학, 연구기관, 서비스 공급자의 다양한 온라인 자원과 연구 데이터를 이용할 수 있습니다.

이는 여행자가 자국에서 발행 받은 여권으로 세계 각국을 자유롭게 여행할 수 있는 것과 같습니다.

연합인증으로 이용이 가능한 서비스는 NTIS, DataON, Edison, Kafe, Webinar 등이 있습니다.

한번의 인증절차만으로 연합인증 가입 서비스에 추가 로그인 없이 이용이 가능합니다.

다만, 연합인증을 위해서는 최초 1회만 인증 절차가 필요합니다. (회원이 아닐 경우 회원 가입이 필요합니다.)

연합인증 절차는 다음과 같습니다.

최초이용시에는
ScienceON에 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 로그인 (본인 확인 또는 회원가입) → 서비스 이용

그 이후에는
ScienceON 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 서비스 이용

연합인증을 활용하시면 KISTI가 제공하는 다양한 서비스를 편리하게 이용하실 수 있습니다.

Method for operating a common rail fuel injection system for internal combustion engines 원문보기

IPC분류정보
국가/구분 United States(US) Patent 등록
국제특허분류(IPC7판)
  • F02M-037/04
출원번호 US-0504961 (2003-06-23)
우선권정보 DE-102 47 564(2002-10-11)
국제출원번호 PCT/DE03/002086 (2003-06-23)
§371/§102 date 20040818 (20040818)
국제공개번호 WO04/036034 (2004-04-29)
발명자 / 주소
  • Lemoure,Math
출원인 / 주소
  • Robert Bosch GmbH
인용정보 피인용 횟수 : 4  인용 특허 : 11

초록

A method for operating a fuel injection system in which in idling or partial-load operation, the pumping performance of the high-pressure fuel pump is made uniform. This has a positive effect on the quietness of engine operation and on the quality of regulation of the pressure in the common rail.

대표청구항

The invention claimed is: 1. A method for operating a fuel injection system of an internal combustion engine, having a high-pressure fuel pump (17), wherein the high-pressure fuel pump (17) has a plurality of pump elements (19), having a metering valve (47) disposed on the intake side of the high-p

이 특허에 인용된 특허 (11)

  1. Arnold Bernhard,DEX ; Eisenbacher Egon,DEX ; Pawellek Franz,DEX, Control for a fluid pressure supply system, particularly for high pressure in a fuel injection system.
  2. Hoffmann Christian,DEX ; Klugl Wendelin,DEX ; Hartke Andreas,DEX, Device and method for regulating the fuel pressure in a high-pressure accumulator.
  3. Rembold Helmut,DEX ; Marquardt Werner-Karl,DEX, Fuel delivery system of an internal combustion engine.
  4. Schmidl, Matthias; Lettner, Thomas; Reitsam, Robert, Fuel injection system for an internal combustion engine.
  5. Schueler, Peter, Fuel injection system for internal combustion engines exhibiting improved start behavior.
  6. Schueler, Peter, Fuel-injection system comprising pressure regulation in the return line.
  7. Djordjevic, Ilija, Hybrid control method for fuel pump using intermittent recirculation at low and high engine speeds.
  8. Helmut Rembold DE; Hansjoerg Bochum DE, Method for operating an internal combustion engine mainly in a motor vehicle.
  9. Guentert, Josef, Piston pump for high-pressure fuel generation.
  10. Geyer, Gerhard, Pump arrangement for providing fuel at high pressure.
  11. De Matthaeis, Sisto Luigi, Valve system for controlling the fuel intake pressure in a high-pressure pump.

이 특허를 인용한 특허 (4)

  1. Li, Hui; Schwarte, Anselm, Fuel pressure regulation system.
  2. Schroeder, Bernd, Fuel supply system, especially for an internal combustion engine.
  3. Dölker, Armin, Method for controlling and regulating the fuel pressure in the common rail of an internal combustion engine.
  4. Anetsberger, Daniel; Barth, Reinhard, Pressure relief device of an injection system and method for pressure relief of an injection system.
섹션별 컨텐츠 바로가기

AI-Helper ※ AI-Helper는 오픈소스 모델을 사용합니다.

AI-Helper 아이콘
AI-Helper
안녕하세요, AI-Helper입니다. 좌측 "선택된 텍스트"에서 텍스트를 선택하여 요약, 번역, 용어설명을 실행하세요.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.

선택된 텍스트

맨위로