$\require{mediawiki-texvc}$

연합인증

연합인증 가입 기관의 연구자들은 소속기관의 인증정보(ID와 암호)를 이용해 다른 대학, 연구기관, 서비스 공급자의 다양한 온라인 자원과 연구 데이터를 이용할 수 있습니다.

이는 여행자가 자국에서 발행 받은 여권으로 세계 각국을 자유롭게 여행할 수 있는 것과 같습니다.

연합인증으로 이용이 가능한 서비스는 NTIS, DataON, Edison, Kafe, Webinar 등이 있습니다.

한번의 인증절차만으로 연합인증 가입 서비스에 추가 로그인 없이 이용이 가능합니다.

다만, 연합인증을 위해서는 최초 1회만 인증 절차가 필요합니다. (회원이 아닐 경우 회원 가입이 필요합니다.)

연합인증 절차는 다음과 같습니다.

최초이용시에는
ScienceON에 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 로그인 (본인 확인 또는 회원가입) → 서비스 이용

그 이후에는
ScienceON 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 서비스 이용

연합인증을 활용하시면 KISTI가 제공하는 다양한 서비스를 편리하게 이용하실 수 있습니다.

System and method for combining independent scene layers to form computer generated environments 원문보기

IPC분류정보
국가/구분 United States(US) Patent 등록
국제특허분류(IPC7판)
  • G09G-005/00
출원번호 US-0622884 (2003-07-18)
발명자 / 주소
  • Cosman,Michael A.
  • Dawson,Robert C.
  • Bennion,Heber B.
출원인 / 주소
  • Evans &
  • Sutherland Computer Corporation
대리인 / 주소
    Thorpe North &
인용정보 피인용 횟수 : 22  인용 특허 : 6

초록

A system and method is provided for combining independent scene layers to form computer generated environments. The method includes the operation of constructing a terrain layer using stored terrain data. Another operation is generating a feature layer using feature layer data that is stored separa

대표청구항

What is claimed is: 1. A method for combining independent scene layers to form computer generated environments, comprising the steps of: constructing a terrain layer using stored terrain data; generating a feature layer using feature layer data that is configured to be modified independently and s

이 특허에 인용된 특허 (6)

  1. Lengyel Jerome E. ; Snyder John ; Kajiya James T., Method for measuring the fidelity of warped image layer approximations in a real-time graphics rendering pipeline.
  2. Huber, Mark; Robare, Philip, Method of handling context during scaling with a map display.
  3. Kang Sing Bing ; Rehg James M., Multi-layer image-based rendering for video synthesis.
  4. Wysocki David A. (Unitech Research ; Inc. ; 3802 Packers Ave. Madison WI 53704) Hooper Paul S. (Unitech Research ; Inc. ; 3802 Packers Ave. Madison WI 53704), Real time three dimensional geo-referenced digital orthophotograph-based positioning, navigation, collision avoidance an.
  5. Sanz-Pastor, Ignacio; Morgan, III, David L., Terrain rendering in a three-dimensional environment.
  6. Richard T. Daly ; David N. Erickson ; Terence F. Kelly ; Victor W. Marsh ; John S. Moore, Virtual presentation system and method.

이 특허를 인용한 특허 (22)

  1. Levanon, Isaac; Lavi, Yonatan, Adaptive quadtree-based scalable surface rendering.
  2. Bass, Michael Wayne; Elkins, Dennis F.; Winkler, Bret D., Calibration system and method for light modulation device.
  3. Shin, Seung Hyup; Jeong, Il Kwon, Method for editing terrain data created by procedural terrain method.
  4. Aspen, Sven D., Methods and systems for controlling display of en-route maps.
  5. Aspen, Sven D., Methods and systems for generating en-route visible terrain displays.
  6. Srivastav, Amit; Raman, Raghu, Navigation system.
  7. Christensen, Robert R.; Elkins, Dennis F., Projection method for reducing interpixel gaps on a viewing surface.
  8. Chiba, Tatsuro, Raster image three-dimensionalization processing device, raster image three-dimensionalization method, and raster image three-dimensionalization program.
  9. Sindlinger, Andreas; Pschierer, Karl Christian, Rule based depiction of minimum altitudes.
  10. Sommers, Anthony L., Rule-based procedural terrain generation.
  11. Lind, Jeffrey D., Simulation system implementing historical machine data.
  12. Allen, Roger L.; Bastos, Rui M.; Abdalla, Karim M.; Legakis, Justin S., Subpicture overlay using fragment shader.
  13. Christensen, Robert R.; Winkler, Bret D.; Elkins, Dennis; Tanner, Allen H., System and method for aligning RGB light in a single modulator projector.
  14. Carlson, Kenneth L., System and method for displaying a planar image on a curved surface.
  15. Carlson, Kenneth L., System and method for displaying distant 3-D stereo on a dome surface.
  16. Carlson, Kenneth L., System and method for displaying images in 3-D stereo.
  17. Piché, Patrick; Anghel, Bogdan; Christin, Olivier; Samus, Sergiy; Ricci, Robert; Gosselin, Daniel, System and method for modeling virtual contaminants.
  18. Piché, Patrick; Anghel, Bogdan; Christin, Olivier; Samus, Sergiy; Ricci, Robert; Gosselin, Daniel, System and method for modeling virtual contaminants.
  19. Piché, Patrick; Anghel, Bogdan; Christin, Olivier, System and method for rendering virtual contaminants.
  20. Piché, Patrick; Anghel, Bogdan; Christin, Olivier, System and method for rendering virtual contaminants.
  21. Fairclough, Matthew P., Systems and methods for the real-time and realistic simulation of natural atmospheric lighting phenomenon.
  22. Sommers, Anthony L., Terrain editor tool for rule-based procedural terrain generation.
섹션별 컨텐츠 바로가기

AI-Helper ※ AI-Helper는 오픈소스 모델을 사용합니다.

AI-Helper 아이콘
AI-Helper
안녕하세요, AI-Helper입니다. 좌측 "선택된 텍스트"에서 텍스트를 선택하여 요약, 번역, 용어설명을 실행하세요.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.

선택된 텍스트

맨위로