검색연산자 | 기능 | 검색시 예 |
---|---|---|
() | 우선순위가 가장 높은 연산자 | 예1) (나노 (기계 | machine)) |
공백 | 두 개의 검색어(식)을 모두 포함하고 있는 문서 검색 | 예1) (나노 기계) 예2) 나노 장영실 |
| | 두 개의 검색어(식) 중 하나 이상 포함하고 있는 문서 검색 | 예1) (줄기세포 | 면역) 예2) 줄기세포 | 장영실 |
! | NOT 이후에 있는 검색어가 포함된 문서는 제외 | 예1) (황금 !백금) 예2) !image |
* | 검색어의 *란에 0개 이상의 임의의 문자가 포함된 문서 검색 | 예) semi* |
"" | 따옴표 내의 구문과 완전히 일치하는 문서만 검색 | 예) "Transform and Quantization" |
국가/구분 | United States(US) Patent 등록 |
---|---|
국제특허분류(IPC7판) | B64C-001/00 |
미국특허분류(USC) | 244/013; 244/055; 244/054 |
출원번호 | US-0255720 (2010-03-12) |
등록번호 | US-8651414 (2014-02-18) |
우선권정보 | FR-09 51561 (2009-03-12) |
국제출원번호 | PCT/FR2010/050437 (2010-03-12) |
§371/§102 date | 20120207 (20120207) |
국제공개번호 | WO2010/103252 (2010-09-16) |
발명자 / 주소 | |
출원인 / 주소 | |
대리인 / 주소 |
|
인용정보 | 피인용 횟수 : 5 인용 특허 : 5 |
An airplane, including a fuselage having an elongate shape along a longitudinal axis of the airplane, and at least one wing attached to the fuselage between front and back ends of the fuselage and a substantially cylindrical central portion and a rear scaleable portion on which a vertical tail assembly and a rear propulsion assembly are attached. Between a section for connecting the rear portion to the central portion of the fuselage and the back end: the maximum width of each fuselage section is constant or increases towards the rear up to a maximum fus...
1. An airplane comprising: a fuselage including at least one wing attached to the fuselage between a front end and a rear end of the fuselage, the fuselage having a substantially cylindrical central part and a tapered rear part joined to the central part at a connecting section, onto which a vertical tail assembly is attached and onto which a rear propulsive assembly is attached substantially at a vertical symmetry plane of the fuselage,wherein, in the tapered rear part:a maximum height of each section of the fuselage decreases toward a rear of the airpl...