검색연산자 | 기능 | 검색시 예 |
---|---|---|
() | 우선순위가 가장 높은 연산자 | 예1) (나노 (기계 | machine)) |
공백 | 두 개의 검색어(식)을 모두 포함하고 있는 문서 검색 | 예1) (나노 기계) 예2) 나노 장영실 |
| | 두 개의 검색어(식) 중 하나 이상 포함하고 있는 문서 검색 | 예1) (줄기세포 | 면역) 예2) 줄기세포 | 장영실 |
! | NOT 이후에 있는 검색어가 포함된 문서는 제외 | 예1) (황금 !백금) 예2) !image |
* | 검색어의 *란에 0개 이상의 임의의 문자가 포함된 문서 검색 | 예) semi* |
"" | 따옴표 내의 구문과 완전히 일치하는 문서만 검색 | 예) "Transform and Quantization" |
국가/구분 | United States(US) Patent 등록 |
---|---|
국제특허분류(IPC7판) | B64D-033/02 |
미국특허분류(USC) | 244/207; 244/035A; 244/053B |
출원번호 | US-0640579 (2009-12-17) |
등록번호 | US-8662453 (2014-03-04) |
우선권정보 | EP-08253441 (2008-10-23); GB-0819473.0 (2008-10-23) |
발명자 / 주소 | |
출원인 / 주소 | |
대리인 / 주소 |
|
인용정보 | 피인용 횟수 : 2 인용 특허 : 12 |
An air intake for a supersonic air-breathing flight vehicle introduces or injects fluid in order to create predetermined regions of separated flow and an attendant fluid shear layer. This shear layer forms an aerodynamic boundary for the capture flow with a profile determined and optimised by appropriate injection of fluid. The aerodynamic boundary so generated replaces mechanically moveable solid surfaces used to vary the geometry of prior-art intakes. Use of an introduced or injected fluid can provide an advantage of a variable geometry, but with reduc...
1. A method of controlling a location of shock waves generated at a leading edge of an engine intake of an engine in a powerplant of a supersonic vehicle, the engine intake comprising a surface providing the leading edge and a cowl having a cowl lip downstream of the leading edge, so that the shock wave extends in an optimum orientation relative to the cowl lip, the method comprising: downstream of the leading edge and upstream of the cowl lip, injecting air into an air flow captured by the air-intake, the air being injected through or adjacent the surfa...